Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Heeeeeeejjj! Tillbaka från Tyskland, hade ingen möjlighet att kolla in tråden under 2 dagars möte (bara gubbar, tråkigt!). Igår på Amsterdams flygplats surfade jag dock in med mobilen i nya tråden. Kunde dock inte göra inlägg för jag hade glömt mitt lösen till inloggningen (sker automatiskt på datorn)... Hade annars varit coolt att pröva!
    Kul med lite nytt folk i tråden och Moppy: fortsätt skriva om hinnsäckar och allt möjligt. Bara kul med nya insikter och ämnen!
    Jag har noll koll på min ÄL och BIM denna månad iom min konstiga 12-dagars blödning. Så jag har struntat i stickorna och tyvärr har det inte blivit mkt sex heller eftersom jag varit bortrest.

• mugglesfan

Nix inga gravtest - jag känner absolut ingenting så jag har inga planer på att testa mig heller...
    JAg tänkte fortsätta hänga i tråden men jag ska inte köra med tester (inte ÄL-tester heller) denna månaden har jag bestämt.
    Herregud, vi har bara försökt 3 ggr och jag hade åtminstone turen att mensen kom igång med en gång efter p-pillren. Och om medel är att bli gravid efter 7 mån så har jag lååångt kvar innan jag behöver oroa mig (visst är jag rationell nu?!)
    Men jag tror helt enkelt inte att en blödning på 12 dagar är nidis. Jag tror faktiskt att det var en graviditet som inte blev ngt, det kändes annorlunda dagarna mellan ÄL och blödning (ont i äggisar mm) men allt sådant försvann sedan.

• mugglesfan

Jaha, här kommer man tillbaka och har saknat er och så försvinner ni... Typiskt. Får väl gå tillbaka till gamla tråden och läsa de sista 100 inläggen (som jag inte har hunnit uppdatera mig på) så länge...

• mugglesfan

Nej definitivt inte roligt i Tyskland. Stuttgart är en industristad och dessutom har jag nog varit där snart 50 ggr...
    Möte till kl 18.30, sedan ut på restaurang och äta stabbig tysk mat (blää) och "umgås" med bara gubbar och prata jobb. Tillbaks till hotellet, prata lite med maken, sova... Roligare kan man ha, tro mig!
    Dessutom missade jag ÄL el så har jag ingen ÄL denna månad. Har inte testat mig men har inte fått ngn aladåb och inga direkta flytningar heller som jag brukar.

• mugglesfan

VARFÖR blir det flirtiga gubbar hela tiden när jag skriver slutparantes, jobbigt... slinter jag med tangenterna tro

• mugglesfan

Jag mejlade med en kompis om att jag fortfarande är lättirriterad och chokladsugen (ngt jag bara brukar vara runt mens) fast jag slutade blöda i helgen. Hon trodde det kunde bero på järnbrist pga min långa blödning! Det kan det faktiskt vara... Ngn annan som äter järntabletter här? Funderar på att köpa på Apoteket. Känner inte riktigt igen mig i humöret nämligen... Men tydligen är det järn i choklad så jag kanske ska bunkra upp?!

• mugglesfan

Håller fö med dig Snartså om att jag hellre har tidigt MF än att först gå i några veckor, inse att man är gravid och sedan... Uj, det kan inte vara roligt!
    Hellre då en sådan konstig blödning som jag hade som jag är övertygad om var ett felaktigt ägg som inte blev ngt, inte fäste el så.

• mugglesfan

Victoria80: nejdå, vi blir inte bortskrämda för så lite - det krävs MYCKET mer!!!
    Kul med alla detaljer! Fick mig ett gott skratt vid tanken på ett ev akut ärende på gyn *flin*
    Fast de har nog sett det mesta...?
    Har en kompis vars mamma är läkare och ganska engagerad i sitt jobb så hon berättar alltid en massa historier om sina patienter (utan namn självklart). En gång kom det in en kille på vårdcentralen som hade ett ovanligt problem: han hade onanerat och "glömt" föra tillbaka förhuden över ollonet, så ollonet blev alldeles blodfyllt och blodet kunde inte flöda tillbaka igen (pga att förhuden låg som en ring under ollonet och blockerade). Det slutade med att ollonet blev alldeles förstorat av blod och förhuden gick inte att föra tillbaka så han blev tvungen att söka vård - och förklara vad han hade gjort. Tala om pinsamt!!! Både sköterskan och min kompis mamma hade svårt att hålla sig...

• mugglesfan

Har nu läst ikapp! Tog en stund som vanligt...
    Själv är jag inte i närheten av att plussa tror jag för min aladåb kom igår!
    Trodde inte den skulle komma denna månad. Borde ha kommit i förra veckan men min kropp verkar ha ngn konstig cykel just nu där allt blir så försenat.
    From nu är det varannan dags 6 som gäller... Inga stickor denna månad!
    Ni får inte plussa allihop bara för då blir jag ensam kvar och får "prata" med mig själv här inne...

• mugglesfan

Ursäkta att jag är så ego...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???