Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

När märker man av att man är...GRAVID???

Halloj, här är en smygläsare till! Det är ett tufft jobb må jag säga, man hinner ju bara åka mellan jobbet och hemmet så har ni hunnit skriva fem sidor.

Sweetstreet, kolla efter arctic root, det är det (ett av dom?) engelska namnet på rosenrot. Jag har ätit dom ett tag nu och har tyvärr inte blivit speedad som FruLlan men det var ju heller huvudsyftet med dom.

• Telemarkgrrl

Oops, jag blev lite nyfiken på hur många namn det finns på den där roten egentligen och kollade upp det på nätet. Jag hade fått arctic root från min förpackning här hemma men det är visst "a trademark name held by the Swedish Herbal Institute" så det funkar nog inte i USA. Ledsen för det! Men det latinska Rhodiola rosea borde ju funka.

• Telemarkgrrl

Folsyra ska man äta varje dag innan man blir gravid och även under graviditeten och amning. Det är bara en B-vitamin så man kan inte överdosera och det är bra att alltid äta mycket folsyra. Men det ingår i rekommenderad dos i Mitt val - kvinna så man behöver inte ta mer än det.

Rosenrot äter man från mensens första dag till ÄL. Man ska nämligen inte äta rosenrot när man är gravid och det kan man ju bli vid ÄL.

Bisolvon vet jag inte, men jag antar att det är samma som med rosenrot?

Mycket piller blir det.

• Telemarkgrrl

Nääe, är det så att champagne bara håller ett år?! Vi fick en flaska i bröllopspresent som inte skulle drickas förrän år 2016, den kommer ju att vara jätteäcklig då?! Kanske bäst att ta den nu ändå då?

• Telemarkgrrl

Klart att det inte spelar någon roll men om man fick önska så skulle jag säga att jag helst ville ha en tjej. Mest för att jag *hoppas* att jag då slipper leka pang-panglekar och spela fotboll. Kan inte tänka mig nåt tråkigare än Star Wars-lekar men skulle man få en kille som gillar sånt så får man väl offra sig.

• Telemarkgrrl

Nä, min man är en sån där lat och filosofisk bokläsare. Jag skulle nog kunna spöa honom i fotboll vilken dag som helst.

• Telemarkgrrl

Klart att dom ska vara aktiva och jag följer gärna med på skogspromenader, åker skidor, har snöbollskrig, bygger kojor, läser böcker och sånt. Bara jag slipper leka så mycket lekar med dom, det är faktiskt riktigt trist.

• Telemarkgrrl
    Du har så rätt, FruLlan!
  • Telemarkgrrl

stort grattis a.m.!!

• Telemarkgrrl

Mindre - nejnej, inte Mövenpick! Det är Häagen-Daz som är den godaste!

• Telemarkgrrl

FruLlan, du kanske har blandat ihop det med den andra tråden? Vickis kommer ju till stan då och du har lovat att sitta mellan mej och Majsan och våldsprata.

• Telemarkgrrl

(På lördagen den 9:e alltså)

• Telemarkgrrl

FrulLan - om du vill så kan vi följa med till läkaren när du ska kräva titthål? Den läkaren som törs säga nej till tjugo uppretade kvinnor som står och skriker "GE FRULLAN EN TITTHÅLSOPERATION!!!!" finns inte!

• Telemarkgrrl

Shit pommes frites, det var det roligaste jag har hört i år, FruLlis!!!!

Ett stort fett GRATTIS, gumman!!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???