• Drömma

När märker man av att man är...GRAVID???

Hej! Nu blir jag nyfiken, försöker hålla mig härifrån för att inte bli påverkad, intalar mig att några månader hit eller dit inte spelar någon roll, men jag går hit å tjuvläser ibland men vad är en aladåb?

• Drömma

Ni sprang förbi mig ; ) Vad är en aladåb?

• Drömma

Tack Sweet! Jag har tolkat "aladåberna" som ÄL men det kan alltså vara gravidsymptom oxå...

Moppy, ja fast jag vill helst inte erkänna det eftersom jag bara försöker relaxa och låta det ske ; ) försöker att inte läsa så mkt för att inte stressa upp mig själv. Det är i alla fall min senaste taktik!

• Drömma

He he, det är så befriande att inte vara ensam om det. Men min man sa ifrån att han typ inte vill pöka på kommando så det är nog en förutsättning för att det ska bli nå´t att jag inte stressar med det. Ibland kan jag t o m intala mig att det är bra om det dröjer ett par månader så jag hinner jobba t ex (jag vet, såå lamt).

• Drömma

Ja, det verkar inte bättre ; )

Och visst kan man inte köpa söta barnkläder innan man ens är gravid? Man kanske kan låtsas för sig själv att de ska användas till presenter till andras barn...

• Drömma

I vår garderob ligger ett par hängselbrallor som var för små till han som skulle ha dem, han fick nå´t annat istället.

nej, jag funderar på att skaffa ett xtra-knäck att roa mig med tills storken kommer, för att höja den förhoppningsvis kommande föräldrarpenningen. Det blev lite utymme kvar att jobba för nu när de har höjt taket. Hade ju precis passerat det förra taket...

• Drömma

Ja, det tål att tänkas på, men det kanske kan vara värt det, passa på medans man kan...

• Drömma

Å jag ska nog också dra mig tillbaka, känner att jag börjar bli varm i planeringskläderna igen och det har jag ju bestämt med mig själv att jag inte ska. Tack för "prat-stunden"! Tittar in framöver och tittar till er igen : )

• Drömma

Kul att det verkar ha funkat för en del!
    Skriver inte så mkt, men läser en del, men har en fråga nu som alla bli-gravid-experter säkert har koll på.

Är det "normalt" med att inte fått mens efter 50 dgr, eller kan det betyda nå´t : )
    Förutom låååång cykel...

Kan man ha ÄL fler gånger under en cykel?

• Drömma

Hej igen!

Ja, kanske läge att testa, prvade 17 dgr efter det jag trodde var ÄL men då var de - men det var två vecor sedan... Nje, har inte haft symptom på 2 ÄL men man vet ju aldrig : ) Vill helst inte testa och bli besviken (lite läskit med)men det kanske är dax. Vet inte hur långa cyklar jag har men den förra var ca 30 och så har det nog varit sist jag inte åt piller också men inte särsklit regelbunden men så här lång har jag nog aldrig haft...

• Drömma

Jag vet två saker jag inte ska göra som förälder:

1. Det är fredag em i tunnelbanerusningstrafik. Folk knölar sig in i vagnen på t-centralen. Då kommer jag med min barnvagn och bara ska på, gärna med en lös unge bredvid. Jag pressar helt sonika på vagnen fast det är fysiskt omöjligt.

2. Klockan är lunchtid. Tillsammans med mina föräldrarlediga vänner bestämmer jag mig för att okupera en hel sushirestarurang. Inte för att äta i första hand utan för att dricka juice, amma och bara umgås. Att det finns folk som inte är lediga hela dagen utan bara har en timmes lunch rör mig inte i ryggen. Det är ju ett fritt samhälle.

• Drömma

Kanske inte de optimala generna, synd om barnet som inte får träffa sin pappa de typ första 20 åren.

Men kan de kan vi : )

• Drömma

Så har man plussat! Fantastiskt men i samma vevan börjar farhågorna... Är det verkligen sant och tänk allt som kan gå fel, allt från mf till att få ett allergiskt barn (I know fånigt men ändå). En positiv sak till er som kämpar på: Man kan testa minus flera gånger innan det blir + och man kan vara symptomfri : )
    Så låt inte hoppet överge er!

• Drömma

Tack för grattis!

Testade + efter ca 4 v efter BIM, testade minus runt Bim och 2 v efter. +ade i helgen.

De enda symptomern var mensvärk och onda bröst i ca en vecka innan jag fattade misstanke och provade, ville inte testa för jag inte ville bli besviken igen.

• Drömma

Ursäkta min dåliga svenska, läste inlägget igen...

• Drömma

Är det VUL man gör så tidigt? Vad kollar man efter, att det finns någon där och att hjärtat slår? Trist att du blev dåligt mottagen, förstår att det känns trist. Var de gulliga i övrigt, för den BM man blir tilldelad får man väl dras med om man intre protesterar?

• Drömma

Han inte se ditt inlägg Sweet...
    Nä jag kan inte komma på att jag kände några symptom men nu när jag tänker efter förresten så hade jag konstig stickningar i mage och rygg runt jul, har nog kanske kännt mig lite tjock oxå, svullen liksom, men trodde att det var julmaten som satt sina spår. Men mensvärken och bröstvärken har bara varit en vecka eller två.

• Drömma

Oj, dålig stavning kanske är ett symptom : )

• Drömma

Jag hade nog en magkänsla hela tiden (men det har man ju haft utan att vara gravid oxå :)

fast om man kollar på värdena här nedanför är det inte så konstigt, för om man kollar vecka 5 kan hCG vara 19 och t ex CB mäter väl från 50 hGC om jag inte missminner mig, så har man lite gravhormoner visar det sig kanske först i v. 6, kanske därför att jag inte har så mga symptom oxå. Provade två gngr för säkerhetsskull och det blev 2 snabba, starka +.

Veckor efter senast mens (hCG i mIU/ml)
    3 5 - 50
    4 4 - 426
    5 19 - 7 340
    6 1 080 - 56 500
    7-8 7 650 - 229 000
    9-12 25 700 - 288 000
    13-16 13 300 - 254 000
    17-24 4 060 - 165 400
    25 - 40 3 640 - 117 000

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???