• Page

När märker man av att man är...GRAVID???

Hej!

Jag har, i smyg, följt den här tråden ett tag och tycker att det är riktigt roligt att läsa alla era inlägg men jag måste erkänna att jag inte alltid hänger med i diskusionen. Kan någon förklara alla ( eller några)av förkortningarna ni använder er av? Vad är en böj? BIM? Och vad tusan är en aladåb?

• Page

Eden-06: Tack för svaret! Nu kan jag äntligen hänga med! Hoppas jag...det är rätt mycket att ta in, alltså hela barnproduktiongrejen. Jag har gått från tanken "barn är onödigt" till "det kanske inte vore så tokigt" på två månader så nu läser jag in mig desperat på ämnet.

• Page

Eden -06: Japp, det har vi! I hela 2 månader har vi försökt!

• Page

Känns ganska skumt egentligen eftersom jag har alltid varit så "antibarn".

• Page

En annan fråga innan vi "kör" vidare.
    Har någon av er någon variant av reproduktionsproblem som ni er medvetna om? "Våra" simmare har fått en rejäl cytostatikabomb så sannolikheten är nog ganska liten för att vi ska yngla av oss på naturlig väg. Men vem vet, någon liten stackare har kanske överlevt...

• Page

Eden-06: Enligt läkaren är chansen liten men att det inte är omöjligt. Han var relativt ung (24) när han fick behandlingen och då är tydligen chanserna större att något överlever. Vi fick rådet att försöka på egen hand i 6-12 månader innan vi tar till det frysta godset.

• Page

Jessie 76: "En fråga till dig - har dom inte testat funktionen på smågrabbarna innan dom ber er försöka så länge??"
    Nej, det har de inte. Jag antar att det inte är särskilt ovanligt att det tar upp till ett år innan man lyckas att bli gravid, även om man är fullt frisk. Vi får se hur otåliga vi blir. Man kan ju alltid säga att vi har försökt i ett år.

Vad har Berocca och Rosenrot för samband med försök till gravididet? Är det inte bara uppiggande medel?

• Page

Sweetstreet: Tack! Det är så himla kul att "lyssna" på er här och tack vare att lyssna på era diskussioner tjatar jag mindre på mina kompisar. Hur kul är det egentligen att diskutera ÄL om man inte planerar att skaffa barn?
    Appråpå de handikappade simmarna; hela situationen är lite känslig (eller så inbillar jag mig det). Läkarna skulle säkert gå med på att undersöka kvalitén men jag drar mig för att föreslå det för min man. Dels för att han tyckte att det var jobbigt i första taget att samla in dem som ligger nedfrusna, dels så vill jag inte bete mig som en hysterisk och kontrollerande fru som vill ha barn NU. Jag har fått för mig att det skulle påverka min man negativt. Det är en sak att jag surfar graviditet, förlossning, barn, uppfostran ect varje kväll, men jag vill inte stressa honom.

Så till en annan fråga. Har ni involverat era respektive i allt detta om aladåber, BIM, ÄL-stickor, örtkurer osv? Eller försöker ni "spontant" få till det runt ÄL?

• Page

Hur lång tar det innan man får tillbaka en normal menscykel efter att man har ätit p-piller i mååånga år? Brukar man få så jäkla ont vid ÄL? Har knaprat piller så länge så jag minns inte hur det känns att Älossa. Jag har räknat kallt med att min cykel är på 28 dagar så vi har kört på stenhårt dag 12-16 men nu verkar det som om den är på 35 dagar. Skit, det innebär att vi har missat den egentliga ÄL!

Ni ska förresten vara glada för alla fantonsymptom! Jag har inte ens lyckats lura min kropp att känna några sådana. Då finns det ju lite hopp...

• Page

....ja, jag menar när man får symptom alltså, även om de är fejko.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???