Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

När märker man av att man är...GRAVID???

Koko, det vore ju i alla fall någon liten rättvisa med det hela om du kanske får slippa mensbesvär en liten tid åtminstone. Till våren får du komma igen med nya friska tag och ökade chanser!

• BrudSommar2006

Muggles, jag tror inte heller att det är någon fara men jag vet, det är säkert lättare sagt än gjort att sluta tänka på det. Boka tid hos gyn så du får veta men jag gissar att det kanske blir svårt nu under helgerna?

Dök mailet med min bild upp eller ska jag försöka maila igen?

Säger god jul nu, tänkte försvinna iväg strax.

• BrudSommar2006

Grattis Grattis Eden!!! Vilken fantastisk julklapp!

God Jul allihopa så länge!

• BrudSommar2006

God morgon snart så! Tittar bara in som hastigast, hoppas kunna jobba på så att man kommer härifrån snart. Hoppas att du får tag på BM och får hjälp snarast. Fast jag tror inte att du behöver vara orolig, jag tror att det där med lite blod kan hända i början. Man får skörare slemhinnor så det är lätt hänt, näsblod också tydligen. Bäst att kolla för säkerhets skull dock. Den hemska tröttheten lättar lite när illamåendet börjar försvinna, för mig var det efter vecka 15 men det ska ju egentligen bli bättre redan efter vecka 12.

Det värsta saltlakritsbehovet har lagt sig för mig men det var ett himla spring till godisdisken ett tag här. visst är det lustigt att man mår illa och är hungrig samtidigt! Fast nu mår jag tack och lov inte så illa längre. Det har i alla fall hänt att jag blivit tvungen att gå upp och äta en smörgås mitt i natten när jag omöjligt kunnat somna om för att jag varit så hungrig.

Lycka till med BM nu, glöm inte berätta hur det gick!

• BrudSommar2006

Victory, det här låter ju positivt trots negativt besked. Nu förtjänar ni verkligen att lyckas nästa gång!

• BrudSommar2006

Jessie, visst är det ett elände. Tiden man mår som värst och skulle behöva lite stöd på jobbet är den tid som det är meningen att man inte ska berätta för någon utan låtsas att allt är prima!

Jag tycker fortfarande att tabletterna jag fick är det bästa som hänt men om man inte tycker att det är värt det får man väl försöka stå ut tills det går över. Någon gång mellan vecka 12 och vecka 20 släpper det så håll ut!

• BrudSommar2006

Grattis Nasse!!

Muggles - nu har jag gjort ett nytt försök att maila dig, från en annan server den här gången, hoppas att bilden kommer fram den här gången. Annars får jag prova maila från en annan mailadress.

• BrudSommar2006

pirr, jag har inte förstått från dina tidigare inlägg att du misstänkt en sådan diagnos, eller har jag missat något? Det var tråkigt att höra. Hittar du ingen bra information på nätet om medicinen?

• BrudSommar2006

Men vilken otur pirr, speciellt som du trott att allt varit bra. Hoppas att du får tag på informationen du söker i alla fall.

Gott Nytt År på er alla!

• BrudSommar2006

Grattis ljuvlig!!! Vad kul med ännu ett plus, nu börjar det ta sig!!

BM kommer att räkna från sista mensens första dag och att du sedan hade två veckor till ÄL och så får du ett beräknat datum. Vet du med dig att du hade senare ÄL så kan du räkna med att beräknat datum kommer att flyttas fram till ett senare datum än det du först fick. Så i ditt eget huvud kan du ju utgå från ÄL och ta två veckor innan det för att få fram ett beräknat datum som kommer att stämma bättre. Men tills vidare så kommer veckorna att räknas från sista mens. Lycka till nu, hoppas att du slipper må illa!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???