Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

När märker man av att man är...GRAVID???

Ja - här kan vi ju ge råd baserat på egen erfarenhet. Läkarna måste väl utvänta något form av godkänd studie för att säga nåt.

Vad har ni förresten för tips mot ont i näsan pga torr luft? Glömde den där nozoilen jag köpte hemma - och nu gör det ont hela tiden. Förutom att jag är som sandpapper i munnen trots flera glas vatten. Urk!

• Liten med Mindre

Stressa lagom september! Eller hoppas i alla fall att det är positiv stress. Och så går ju tiden till BIM fort om du har mycket att göra.

• Liten med Mindre

muggles - lätt rosa i torsdags eller fredags. sen inget.

*tuggar på naglarna*

Hmm, börjar förstå varför naglarna går sönder hela tiden...

• Liten med Mindre

Snartis - var hittar jag fuktspray för näsan? Nozoil är inte så jättehärlig. Använde precis nödlösningen locobas-kräm. Funkar hyfsat.

Moppy, förutom nidisen (eller vad det nu var) så är väl symptomen väldigt subjektiva. Kan rada upp hur jag känner mig, vet ju inte vad som är symptom på det ena eller andra.

Frånvaro av onda körtlar i brösten, det har det senaste halvåret dykt upp en vecka före mens, nu är det mest lite ömt i allmänhet.

Något större bröst, kanske.

Gasig, oavsett vad jag äter tycks det.

Smånyp i "tjejmagen" emellanåt (gaser eller annat?) det var faktiskt lite obekvämt att träna i fredags.

Gråtanfall över en helt befängd sak i fredags.

Vilda fantasier om att jag är gravid, ångest för att gå på toa och upptäcka motsatsen. Befängda drömmar om allt möjligt riktigt sjukt.

Sover lite dåligt, vaknar tidigt. Jag som varit så otroligt trött länge har plötsligt svårt att somna också. Hmm...det kan väl aldrig bero på BIM-stress va? :?

• Liten med Mindre

Oj, snacka om att bikta sig. :D

• Liten med Mindre

Muggles - jag inbillar mig att det blir lättare att hantera ifall något går fel, om jag inte vet om vad det blir och har hunnit göra en "person" av bebisen.

Kanske lite ologiskt...

• Liten med Mindre

Nu kunde jag inte hålla mig - har testat

Hundtestet. :) Jag har hittat min like.

Cocker Spaniel
    Cocker spanieln är en av världens mest uppskattade och populära hundraser. Det är en sportig och aktiv sällskapshund som passar bra i de flesta familjer. Den är robust, snäll och barnvänlig men kan också vara något egensinnig. en det är också en ras med ganska stor arbetsvilja, energi och livsglädje så den rekommenderas helst till familjer som är lika aktiva som hunden själv. Rasens särprägel kan väl beskrivas att vara dess utpräglade sociala och livliga väsen. Det är en hund som alltid följer sin ägare med stor hängivenhet och glädje. Dessutom har den en enorm aptit på livet och de flesta ägare kommer att upptäcka att den har lika stor aptit på mat! Detta är en ras man måste vakta annars äter den sig lätt till en övervikt. Cocker spanieln har också ett stort behov av kroppskontakt och närhet.

• Liten med Mindre

Åh, shopping,vad skoj! Så länge det handlar om något fordon eller något tekniskt kommer maken att hjälpa till med besluten. Hatar att besluta mig. Vill ju ha allt! :)

För övrigt - magen bubblar och tvingar mig att springa massor på toa, bara för att jag inte vill. Är ett nervvrak varje gång. Hur kan en människa bli så här störd??

• Liten med Mindre

Åh - GRATTIS i efterskott Sweet! Hoppas att du fick andra skoj saker i present också.

Det hade ju kunnat bli lite skoj om du öppnat alla kuvert och paket inför gäster på ett kalas. :D

• Liten med Mindre

Sweet - tidigast torsdag är det BIM.

Nenne och Frejis är på samma cykel, fast de sitter inte längst fram och tutar som en annan. :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???