Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Och sedan känner man ju till så otroligt många fall där det visat sig att pappan inte alls är den biologiska pappan fast alla (utom mamman då kasnke?) har vetat det. Och det har ju inte direkt påverkat vare sig känslor eller liknande mellan papp och barn. Inte förrän det uppdagas då förstås, men då kasnke det mest är relationen mellan pappan och mamman som blir skum?

I många fall har ju omgivningen t o m tyckt att barnet varit "jättelik pappan" både utseendemässigt och till sättet. Så jag tror att vi lägger väldigt mycket tolkningar av likheter/olikheter i andra saker, som tex ansiktsmimik, rörelsemönster, sätt att prata etc etc

Men självklart är ju fortplantningsdriften stark. Av naturliga skäl!! Annars skulle väl inte kvinnor som genomlidit helvetiska förlossningar vilja göra om det t ex? :)
    Inget kosntigt med det.

• sweetstreet

Hej ljuvilig!

Kul!!! Inte med övertid förstås, men med nyligen ÄL!

När har du BIM?
    Blir väl nu runt jul-nyår eller??

Håller tummar!!! :)

• sweetstreet

Ojdå Jessie, så då fungerar kanske inte två mamaklädsaffärer i Lule då??
    Kanske kan ni starta ihop???? :)

Ha det bra ikväll!

• sweetstreet

Hejdå muggles!!!!! :)

*vinkar från NY*

• sweetstreet

Oj nenne!!!
    :o

Inte visste jag att man kunde se snoppar på gallstenar!!!! :D

• sweetstreet

Nej, men jag tror att det fungerar även utan aladåb. Själv har jag aldrig hittat någon. Iallafall inge mastodont-aladåb. Så jag hoppas ju att det kan fungera ändå...

• sweetstreet

Lycka till ikväll nu Nenne-gumman!

Fick du förresten tag på sjukvårdsupplysningen??

• sweetstreet

Nu ska jag luncha!!! hbbrrrnnndkdhmmrbbrbrr *magen brummar glatt*

• sweetstreet

Självklart Koko!
    Jag tror jag fattade vad du menade redan innan! :)

Och visst är det så. Det finns så många drifter vi har men som man itne alltid vill kännas vid. Men så är det. Och jag tycker inte det är något konstigt med att man vill fortplanta sig alls!!

Jag känner bara attför egen del så tror jag att längtan efter barn är den starkaste drivkraften. Starkare än att jag känner att jag måste bära barnet, eller att barnet bär min gener.
    Helst vill man ju bara kunna "kombinera" allt detta förstås, en om jag måste välja så skulle jag nog välja det alternativ som säkrast ger mig ett barn. Tror jag iallfall.

• sweetstreet

Hur mår du idag förresten? Känner du dig piggare efter en natts sömn?

Fast nu är det ju kväll hos er så du kasnke är trött igen efter ännu en arbetsdag?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???