Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

_koko_: jag misstänker att det sista du vill ha just nu är käcka tillrop så det enda jag kan säga är att jag fattar precis hur du känner dig. Men på ngt konstigt sätt hjälper det ändå att se att andra är i samma situation tycker jag. Vi är ju ändå några som kämpar på här...
    Som sagt, igår var jag så deppig att jag tom övervägde att börja med p-piller igen, bara för att allt kändes ändå så meningslöst. Expert på att tycka synd om sig själv - japp, det är jag!

Idag är det synd om mig så jag har köpt en tidning och choklad och tänkte möla. Men sedan gick jag in på niomanader.se och läste några hemska förlossningshistorier och började må illa så chokladen ligger där oöppnad Det hjälpte faktiskt lite mot den här graviditetslängtan. Läs här om ni vill: www.niomanader.se/webbisStory.asp

• mugglesfan

sweet:
    fasen vad du är igång idag! Börjar likna nenne-fasoner!

• mugglesfan

Mindre: hoppa på honom ändå!

_koko_: sorry jag övergav dig... var bara tvungen att kolla om de intuberade på Cityakuten Vad synd att du inte har tid att vara här på dagarna numera!

• mugglesfan

testar från mobilen...

• mugglesfan

Hej Moppy! Har undrat hur det har gått för dig! Gött att se att du är tillbaka på banan.

Det var visst bakifrån man skulle köra om man hade bakåtvänd livmoder...

• mugglesfan

Ha! Kolla! Jag fick till det - ett inlägg från mobilen också (testar fr....)! Trodde inte det gick för jag tryckte på "Posta inlägget" säkert 3 ggr på mobilen och det hände inget.

Nu kan jag hålla koll på er i Thailand också. Fast det var ett helsicke att logga in så om jag gör några inlägg vetifan...

• mugglesfan

fruLlan: jag skulle ha åkt iaf. Man måste som sagt leva. Om man ska lyssna på allt man inte ska göra om man ska bli gravid då kan man ju inte leva (inte dricka kaffe, inte dricka vin...). Det går ju inte! Ta du dina profylax och åk! Skulle jag gjort...

Jag ska ju till Thailand och tänkte inte äta malariaprofylax (behövs inte dit vi ska) men vi ska köpa inhemskt myggmedel som tydligen är mkt effektivare än vårt här hemma. Och så kan man se till att ha lite långärmat och -bent på kvällen. Men vi ska ju inte till djungeln direkt...

• mugglesfan

Skärgårdsbruden: nix ingen paus och nej jag ska inte börja med piller igen. Jag är bara en sån som ser allt i svart när jag deppar men sedan reser jag mig alltid igen och kämpar på iaf.

Ingen paus, alltså. Låt simmarna simma på bara, med raketfart rätt upp i muffen! (Hörs det att jag snart ska på semester?! ) Men inga stickor och inget planerande, planerandet och stickorna ska jag använda mig av NNÄ, alltså runt nyårsafton!
    NNÄ = NästNästaÄl för dem som missat denna nya förkortning (inte myntad av mig, var det Lapinette?)

Nu sticker jag! Jag hoppas på många plussss när jag är tillbaka, gärna på stammisarna!

• mugglesfan

Halloj sexwifes! En halsning fran Koh Lanta! Hinner tyvarr inte lasa era inlagg nu (mannen bredvid...otalig) men vi hors mer nar jag ar hemma igen. Har ar iaf otroligt varmt - badtemperaturen ar sakert 30 grader...
    Maten helt underbar och vi har det gorbra!

• mugglesfan

Hej! Nu är jag tillbaka från bröllopsresan och sååå nyfiken - vad har hänt sedan sist (för 2 v sedan).

Det blev inte av att jag gick in på internet under resan pga att jag var för upptagen av att bada, sola och dricka drinkar

Så, en snabb uppdatering: har ngn mer plussat?

Jag ser att Cicci fortfarande är gravid trots oro innan jag åkte (jag visste väl det)

FruL: ja svensk sjukvård är inte så mkt att hänga i granen alltid. Mitt råd är att försöka komma in privat även om det kostar en slant. Men om du har råd och om du verkligen inte kan få en ärr-undersökning av din läkare. Det borde du få tycker jag men om det inte går - sök privat!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???