När märker man av att man är...GRAVID???
INTE oroar dig för mycket skulle det ju stå!!!
INTE oroar dig för mycket skulle det ju stå!!!
Hej hej!!!
Eden- vilken glad återkomst till tråden- ETT PLUSS!!! Grattis!!
Maken är numer som en maskin (romantiskt va?!) Denna gången behöver ej jag hålla ordning på när vi ska köra utan han är inne i varannandagslunken.
det är faktiskt, trot eller ej, bra för vårt sexliv detta med bäbisfabrik!! Vi har varit ganska sega med detta tidigare och bara haft sex på helgen kansek en gång.. nu lär vi känna varandra på ett helt annat sätt ..
Oj, oj lite privat men vadå?
Hoppas Snart så och muggles känner sig lugnare nu och snart kan börja njuta av graviditeten.
Synd Victory att tanten kom, men jag tror på er till NÄL!!!
Hej hej!
En ledsen tjej idag.. Har fått en tråkig diagnos (epilepsi) och måste börja äta massa starka tabletter.. Sjukdomstillståndet i sig bekymmrar mig inte så mycket men de konsekvenser den får för det vi längtar så efter är tyngre att bära. Har försökt läsa på lite och får känslan av att det ffa är medicinen som påverkar bla missfallsrisk och amning. Vet inte hur jag ska göra nu..
Har inte börjat med medicinen än och har ÄL någong gång i helgen. Neurologmottagningen har såklart semesterstängt!
Usch känns så tungt!!
Sjukvårdsupplysningen kommer nog bara svara att jag ska prata med min läkare, men jag kanske ska försöka iallafall.
Ledsen att det blev lite neggo-tongångar nu, men det är svårt att tänka positivt alla gånger.
Brudsommar-
nej jag har inte skrivit något före för jag trodde ej att det var så.
Har haft känningar för många år sedan men har inte kännt av något på flera år så då tror man ju att allt är som det ska.
Nu kom dock ett rejält anfall så nu måste jag börja äta piller..
Gott nytt år och grattis till alla som plussat!!! Känns som det rasslat till nu! Är så glad för er skull, men självklart undrar man när det är vår tur. Känner som du, Sweet!
Jag har inte fått tag på min läkare än, och har inte börjat äta tabletterna (Lamotrigin -kollat FASS, står att man inte vet hur detta påverkar graviditet utan att man skall konsultera sin läkare.) Har ÄL i början av denna vecka (aladåb igår..) och vi kör nog på som vanligt- tar det så tar det.
Vet inte om det är ansvarslöst av oss..
Jaja!
GOTT NYTT ÅR!
Nästa år kommer resten av oss också PLUSSA!!!!
Nu har jag äntligen hunnit ikapp med läsningen.
GRATTIS FRULLAN!! Allt är redan sagt, men det är härligt att se att gravid gruppen växer och icke-gravidgruppen minskar på listan. Så ska det fortsätta!!
Vi kör på trots att jag ej fått tag på min läkare på neurologen än. Har testat med ÄL-stickor (för första gången) i fem dagar nu men ingen böj i sikte.. Mega-aladåben kom dock i lördags. Skumt.
Sweet- har du hittat din böj än?
En liten ÄL-stick-undran nu till alla som är vana. Stort problem för mig detta med inte kissat på fyra timmar. Vaknar alltid vid femtiden och är jättekissnödig, men för groggy för att testa. När jag sen går upp är det ju för tidigt att testa eftersom det ej gått 4 timmar än..
Vilken andra tråd? Finns det fler?
Fortfarande ingen böj i sikte. Har bara en sticka kvar..
Mindre-
hälsa pojkarna i bounce. Jag har en hemlig crush på dem.. Killar som dansar grymt är det sexigaste som finns.. mmmmmmm!
Ha det så kul på söndag, girlies!
Suttit och läst ikapp 45 min.. mycket spännande läsning. Låter som några potentiella plussare framöver..
Fortfarande inget ägg i sikte och stickorna är slut! Vet inte vad jag ska tro. finns ingen logik i min kropp. Rejäl aladåb förra helgen men ingen böj på hela veckan.
Var hos gyn i veckan på rutinkoll och då nämde jag bäbisverkstaden lite sådär i förbifarten och då drog hon igång en utredning- utan att jag ens behövde be om det! Ingenting om att vänta i ett år där inte! Kändes skönt men samtidigt nervöst. Tänk om nåt verkligen är fel? Det var ffa blodprover för att kolla hormoner (hypofysfunktion och thyroideafunktion bla) men även UL och så.
Får resultat om någon vecka..
Lycka till alla BIMare!
Hej hopp!
Huuh.. detdär med barnuppfostran känns både främmande och skrämmande men jag hoppas att det reder upp sig när den tiden kommer. det jag tycker är mest skrämmande är allt barn lyckas dölja för sina föräldrar. Märkte det på mina föräldrars tal på vårt bröllop att vi har ganska olika uppfattningar om min tonårstid.. mycket dom inte vet, tack och lov!!
Cicci- blev alldeles varm i hjärtat av ditt inlägg om undersökningen!!
Start september- tanten långtbort hoppas jag! Håller alla tummar och tår..
Själv har jag ingen koll på min ÄL eller BIM. Har blivit så förvirrad av denna oregelbundenheten så jag har nästan slutat räkna.. Har ej heller hunnit iväg och köpt nya stickor så det får bli till nästa ÄL.
BIM är nog troligen allt ifrån till helgen och sen fram mot nästa helg hmmm... 13- 21/1.
Kanske är det jag.. allt från den 13-21 januari med min oregelbundna cykel!
Har dock litet hopp denna gång då vi haft sex lite nu och då, ibland 3-4 dagar emellan och ibland barje dag..
Eden och ljuvlig- var har dom tagit vägen? Vill höra om deras tidiga symtom ju!!
Oj , har inte hunnit läsa ikapp, men ville bara meddela att TANTEN KOMMIT PÅ BESÖK
:-C :-C
- alldeles för tidigt dessutom! Jag fattar ingenting! Förra månaden 37 dagar och denna månad 26, inte så konstigt att man inte hittar sin ÄL. Nästa månad kommer det ju bli till att testa varje dag med ÄL-stickor. Denna gång gjorde jag av med ett paket utan lycka.
Blir så frustrerad att kroppen är så spattig. Dock hellre för tidig mens än för sen så man slipper börja hoppas..
Ledsen att jag bara skriver om mig själv men jag blir så ... ledsen och ARG
Lapinette- Innan jag började med preventivmedel hade jag en hyfsat jämn cykel (30-33 dagar) men sen jag slutade i augusti har den varit helt uppochner!
Tack för att ni orkar bry er!!
Grym analys. Jag har nog ungefär samma bild... Frullan- meddela om vi är helt ute och cyklar!!!
Cicci- tyvärr tror jag inte det är en nidis.. Lite för mycket för att vara det.. Dessutom den sedvanliga mens-fu*king-värken.
Kommer bli trist att berätta för maken när jag kommer hem. Han börjar bli så orolig att nå´t är galet med honom.
Ljuvlig och Kul att få lite rapport!
Länge sen! Sjukt mycket på jobbet ett tag. Försöker läsa så mycket det går! Några pluss jag missat eller tanter ?
Nu till en fråga för er som är vana vid clearblues ÄL-test?
Vad sjutton betyder en stor ring i testet? Har blivit så två gånger idag (testade om) och symbolen finns ej med bland felsymbolerna? Tycker det är fasligt likt ett ägg..
Hur går det för BIM-arna idagarna? Vilka är på näst ut att plussa!?
När jag nu för första gången äntligen skulle börja testa med ÄL-stickor så var det ju fel på CB-s display. Har varit i kontakt med kundservice och de skall skicka en ersättningsprogrukt, men det kan ju ta tid och då missar vi väl denna ÄL med. Blir så less
Progrukt... produkt skall det förstås vara!
Ledsen att jag är gnällig, men det är så typiskt att grejorna skall strula. Hade fått en engelsk display i en svensk produkt..
Hur går det för våra decemberplussare? Några nya symtom att rapportera om? (Muggles, Frullan mfl)
Mindre!
håller tummarna att det inte är fantasier..
Usch, jag äter så dåligt, vet det, och vill gärna blunda för sådana nyheter. Igår var det bara dåligheter från morgon till kväll för att trösta mig lite - då är transfetter bästa medicinen!