• A.M.

När märker man av att man är...GRAVID???

Hej alla!

Mindre:
    Vi var på dopkalas i helgen och gav bort en fin tårtspade i silver. Bra att ha när man blir stor och inget man brukar gå och köpa själv... (På kortet skrev vi: "Vi önskar dig många & stora bitar av livets tårta!"). Vårt andra alternativ hade varit att köpa fina salladsbestick - också sånt som ätr kul att ha fint.

• A.M.

Jag tycker doppresenter skall vara för framtiden (typ silversaker, smycken o dyl). Eller riktigt bra bebissaker (som t ex arabias muminservis i porslin med liten kant på tallriken som gör det lite lättare att äta själv), alternativtbabyantologier med kända och omtyckta sagor/sånger/rim & ramsor (typ Barnkammarboken, eller Min Skattkammare, eller Barnens Älsklingar).
    Det är sånt jag själv köper till nydöpingar och sånt jag hoppas att mina barn får när de döps ...

Hej alla förresten, hoppas ni mår bra!

• A.M.

Mindre:
    Vi köpte tårtspaden på Carat på Drottninggatan (hörnet Wallingatan) de hade några i priskalssen 350:-, fast de flesta kostade 700-1000kr (i silver)

• A.M.

nu är jag fruL:
    Hej - tack det går bra i mjölkcentralen! Livia sover, äter och skrattar hela tiden!

JAg ska nog vara hemma länge, till hösten 2008 - jag frilansar med div. flummiga saker så jag kan jobba lite hemifrån innan dess, men Livia ska nog börja på dagis då. Så då kan vi ju dra lite barnvagn tillsammans! När kommer Boris?

• A.M.

nu är jag fruL :
    Jag kanske ska hålla en kurs för er rookies?

Vill ni ha tips om barnvagnar och övrig utrustning så¨är det bara att fråga! Man har ju läst på en del ...

• A.M.

Ja det är klart jag vill bruncha med er! Oavsett om ni vill lyssna på mina råd eller ej

• A.M.

CicciL:
    Jag säger bara: Teutonia Fun (vagn). Liten lätt, stadig, smidig. Vänder på en femöring - perfekt för shoppingturer, hissåkande i trånga Ö-malmshissar, samt promenader på Djurgården

JAg kommer på nästa brunch! När? Var?

• A.M.

Urban Jungle har bara tre hjul - det tycker jag verkar supersvajigt. Dessutom blir den gigantisk ihopfälld - om nu det är ett problem.
    Det ENDA negativa jag kan säga om vår vagn (Teutonia Fun) är att den hoppar lite när man galopperar över Östermalmstorg (guppiga stenplattor där). Annars är den kanon.

När brunch?

• A.M.

Hotell Kung Carl (Bakfickan) vid Stureplan har brunch. Är dock lite dyrare - men kanongott, åtminstone när jag åt där för ett år sedan!

Jag hoppas jag kan nästa lördag - vi ska ha middasgäster som vanligt.

Bra ställe för fika - med GIGANTISKA och jättegoda bullar: Saturnus på Eriksbergsgatan

/A.M. - tipsar om det mesta

• A.M.

Hej alla i tråden! Världens snällaste och gladaste bebis sover inte lika mycket på dagarna nu så jag hinner bara börja läsa era inlägg, men inte skriva ... Nu verkar hon ha slocknat dock så då passar man på att sitta vid datorn, boka sommarsemestern i Italien, kola runt på lite roliga specialutbildningar och läsa Tråden ...

Humöret verkar vara på topp här - om jag inte missat något avgörande. Bra.

CicciL - lycka till hos BM! Det är säkert ingen fara, brukar inte BM:arna säga att bebisen ser till att ta vad den behöver? Livia tog rejält av vad hon behövde och lämnade dessutom mycket kvar till mig ... Jag är van att vara lång och smal, nu är jag lång och ... ja, rejäl kanske är ett adekvat uttryck. Om jag kunde göra om denna graviditet så hade jag inte ätit allt jag var sugen på kan jag säga ... framaför allt inte de där GIGANTISKA bullarna på Saturnus ...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???