Inlägg från: Snart så.... |Visa alla inlägg
  • Snart så....

När märker man av att man är...GRAVID???

Barnvagnsdjungeln hmmmm har inte börjat kolla över alla olika modeller/märken än.
    Fått flera erbjudanden från sambons kollegor om att köpa deras beg. Känner att jag först måste ut och spana på markanden.

Vi har dock börjat planera hur barnrummet ska se ut.

• Snart så....

Nu har jag äntligen gjort hundtestet...
    hmmm blev bullmastiff...

• Snart så....

Bullmastiffen är en muskulös och kraftig hund, stark utan att verka klumpig. Den skäller sällan och har inte så starka jaktinstinkter. Bullmastiffen kanske ser lite ruff ut, men det är inte en hund som är trolig att bita människor. Tvärtom så är bullmastiffen en fantastisk sällskapshund. Bullmastiffen har aldrig blivit använd i flock utan har alltid arbetat ensam. Detta gör att den har utvecklat en hög grad av självständighet. Denna självständighet gör att bullmastiffen har en stark självtillit och är väldigt trygg i sig själv. Bullmastiffen har ett mycket kärleksfullt lynne samtidigt som den är psykisk stark. I en familjesituation anpassar den sig lätt till familjens rytm. Den är inte så beroende av fasta rutiner. Bullmastiffen är glad och utåtvänd mot vuxna och barn och är en lugn och behärskad familjemedlem.

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp&a=509489&lid=puff_516337&lpos=extra_0

• Snart så....

Muggles, har ingen aning när man ska köpa barnvagn. Vissa är det ju 12 veckor levtid på hmmm...

Vi ska inte heller inreda med massa hysteriska saker men april/maj kanske det är läge att börja röjja bort saker från vårt gästrum.

• Snart så....

Muggles, hur ska du göra med din semester? Jag tänker nog ta ut semester från midsommar och framåt. Skönt att vara lite ledig innan förlossningen.

• Snart så....

page, vi kommer behålla rummet som det är (vit tapet) och köpa säng, byrå mm i någon bra färg. Tänker inte spöka ut rummet mer än kanske några tavlor med Disney-motiv eller liknande.

• Snart så....

Muggles, BF 20/8 för vår del.
    Det är så svårt att veta när man ska ha semester, på slutet (sista 4v) måste jag ju hålla mig i stockholm. Sen sa BM att jag kan få mer sammandragningar pga myomet.
    Så tänkte ta ledigt lite tidigare innan man är som störst sen kanske jag iallafall kan jobba lite slutet av juli när det är stendött på jobbet. Usch så svårt att bestämma.

Ja vi har oxå bestämt att ta bort barnet om det har tex Down.

• Snart så....

Jag tycker det är på tok för tidigt att låta sin 1-åring börja på dagis. 1,5 eller så är bättre.
    Det är även mer jobb för de som jobbar på dagis med en 1-åring. Vet eftersom min mamma jobbar på dagis.

• Snart så....

hahahah Vickan du och jag :D

hur tycker ni egenligen att hundstilarna stämmer överens med er? Måste säga att det stämde bra in på mig

• Snart så....

whhiiiiioooo, fick reda på att jag får dubbel lön nästa månad :D :D
    väldigt trevligt

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???