När märker man av att man är...GRAVID???
sweet: gör inget, jag är inte så knusslig...
sweet: gör inget, jag är inte så knusslig...
Sweet: jorå. Plocka fram pukor och trumpeter och blås fanfarer för nu är jag färdig!!!
Kan väl erkänna att jag skummade vissa sidor...
Grattis igen både jessie (du har väl inte lämnat tråden på allvar väl?!) och lollan!!! Nu när jag läst era plusinlägg så blev jag alldeles varm - jag vill också se det där förbaskade plusset ngn gång!
Nä nu får jag krypa ner i sänghalmen. Mannen gick och la sig kl 22 (jetlaggad) och jag sa "jag kommer snart"...
sweet: jag hade också ÄL i helgen. Misstänkt aladåb förra onsdagen, äggvita i urinen i helgen, och stickningar i sidomagen i tisdags.
Jag blev förresten mycket lättad av att höra att det inte påverkar så mycket det här med att tänka på att bli på smällen el inte (tror det var du som skrev det sweet). Vad skönt - bara det ett skäl till att slappna av! Det gööör inget att jag tänker på det! Det kan hända ändå... Jag blir mer uppstressad av att känna att jag MÅSTE SLAPPNA AV för att det ska bli ngt!
Men annars har NNÄ-tänkandet hjälpt mig. Varje gång tanken flöd i mig att "kanske den här gången" så har jag tvingat mig själv att sluta tänka så och tänka "nej det blir ju inte förrän nästa gång"
Och ja jag är glad att jag läste igenom de gamla sidorna, annars hade jag inte fattat vem Pickn var!
Men som sagt, har nog missat en del för när det blev sent skummade jag ganska kraftigt...
Och idag har vi konferens med jobbet så jag får väl köra en ny omgång genomläsning ikväll...
Heeeeeeeeej! Nu är jag här och läser ikapp igen. Sjukt mkt att göra på jobbet, inte en chans att ens kika in här denna veckan, suck. Blir till att jobba imorgon med (söndag)
Kom tillbaka från bröllopsresan utvilad och jobbsugen igen efter att varit totalt sönderjobbad denna hösten och på bara 3 dagar har jag tappat lite lust eftersom det är så förbannat stressigt. Ja ja.
Iaf, kul att det är lite nytt folk här!
Jag är sur på att jag inte får vara med på måndag men utväxla bilder låter helkul! Kul att jag iaf har träffat Cicci så att jag är lite "med" i alla fall!
Idag har jag varit på vinshopping med 2 tjejkompisar - passar bra eftersom maken är bortrest över helgen. Vinshopping är inte att shoppa vin utan att shoppa och dricka vin - ett underbart koncept! Enda regeln är att alla som deltar måste ha shoppat minst en grej före första glaset (i värsta fallet får man köpa ett par strumpor el nåt om man inte hittar ngt annat).
Mindre: vad är det som slaskar hela tiden hos dig - är det röda tanten?
Usch, jag har tråkigt. Måste sätta mig och jobba och drar mig för det....
Dessutom håller jag på och funderar på ett samtal jag måste ha med chefen. Har en kollega som smiter undan jobb, dvs han gör väldigt korta dagar trots att vi har supermycket att göra. Den här kollegan och jag jobbar mkt ihop vilket gör att det han struntar i (för att han gått hem) faller på mig. Inte kul att behöva klaga på en kollega Det jag är mest rädd för är att chefen ska "skjuta budbäraren", dvs bli sur på mig för att jag klagar. Men alla andra på jobbet stör sig också på detta men ingen säger ngt till chefen, ingen blir lika drabbad som jag heller. Nu har jag bitit ihop i 1,5 år, nu orkar jag inte längre. Dessutom har den här kollegan säkert högre lön än mig för han är äldre - livet är orättvist!
Ja ja det här var helt OT förstås. Men har inga symptom att rapportera. Bereder mig på mens nästa helg...
Förresten var det jätteintressant att läsa om era funderingar kring hur det blir i parförhållandet när man har fått småbarn. Om man tappar bort romantiken och så. Det här är ngt jag själv varit orolig för och diskuterat med tjejkompisar. Har ni lagt märke till att om man ser ett par med småbarn, så ser man dem nästan aldrig pussas och kramas utan fullt fokus ligger på barnen, inbördes i paret verkar det ofta vara rent praktiskt, "om du tar henne så kan jag...". Så vill inte jag att det ska bli
Men fixa barnvakt och bara umgås utan barn tror jag är jätteviktigt.
Jorå, är kvar. Har jobbat lite nu men är lite kvar - aaaarrrgh. Blä, skittråkigt.
Mindre: jobbar du med mjukvara också? Såg att du skrev ngt om det för ett tag sedan.
Har ätit lite lunch och nu tillbaka till gruvan...
Ni som kör som kaniner: räcker det inte med att göra det runt ÄL, dvs en knapp vecka? nenne skrev att de kört järnet sedan förra mensen men är inte chanserna extremt små fram till runt ÄL? Dessutom, hur kan det finnas ens 1% chans att bli gravid på dag 2 i cykeln (jag kommer inte ihåg exakt nu men jag vet att jag läste att på ingen dag var chansen 0% utan det fanns alltid en lite procent varje dag i cykeln)? Är det folk som har extremt långlivade spermier eller vadå?
Jag är förresten deppig idag. Förra gången hade jag PMS-depp en vecka innan mensen kom och jag har BIM nästa söndag så...
Lika bra att inse fakta antar jag, det blir inget den här månaden heller då. Jag försöker verkligen fokusera på att jag är lyckligt gift och har det jättebra men det går inte alltid så bra...
Jag blir väl ensam kvar här och skriver en massa inlägg långt efter att alla andra har lämnat tråden pga förlossningar Kommer att sitta där i min ensamhet och tjoa för att jag tagit inlägg 10000 (eftersom ingen annan är i tråden)
sweet: du är verkligen igång idag. Du kanske har en entrepenör i dig som kämpar för att komma ut?!
vi skulle nog inte heller orka hålla på konstant i 2 veckor, knappt vi klarar varannandagsmetoden runt ÄL utan att det blir lite tråkigt Måste man vara en sex-maniac för att bli på smällen?