Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Storasystern,

Jag bor och jobbar i New York. Forskar på ettt universitet här. Och det är väl tänkt att jag ska vara häör i ett par år eller så. Trivs himla bra faktiskt men visst, ibland längtar man ju hem också förstås.

Och du då vad jobbar du med i Japan????

• sweetstreet

Hahahaha!!!!!
    FruL, jag vet att du lämnat tråden för att hoppa iväg (eller vingla kanske fter alla öl????) men jag vill bara säga att du räddat min dag!!!!! :)
    Kände mig så deppig igårkväll. Och det kändes fruktansvärt långt till nästa ÄL. Typ tusen år bort. Men i morse när jag åt frukost läste jag ikapp de flesta sidorna och jag skrattade högt!

Härligt tjejer! Känns verkligen underbart att ha er allihop!

Snart så, ja vad ska man säga. Det är väl bara för oss att försöka sikta in oss på näta ÄL då´rå???? Ta fram kikaren och spana in så kasnke du ändå kan skymta den där borta i horizonten!

Koko, Jag döööör snart av spänning och jag får snart amputera mina tummar för attt de är blå av blodförlust (håller dem sååååå hååååårt! :D )

• sweetstreet

Förresten vad f-n heter rosenrot på engelska??????
    Har försökt googla lite nu (men man måste ju tyvärr jobba också) så jag har inte hunnit snurra runt så mycket på nätet. Och har inte lyckats hitta vad rosenroit kan tänkas heta.

För jag har bestämt mig för att följa Cicci fd "pappersmuffen", numera "svällballongen" och försöka med de där lyckopillren.
    Bisolvon borde väl heta ungefär samma sak kanske på engelska eller iallafall något liknande väl???
    Eller vad tror ni????

• sweetstreet

Storasystern,
    kan inte för mitt liv hitta vad rosenrot eller bisolvon kan tänkas heta på Japanska...!

Fast du kör kanske på med dina bönor i första hand!!!??!
    Tänk bara på attt bönor kan ge biverkningar i form av "ballongbrallor"... :D :D :D

• sweetstreet

Cicci,
    du säger att du tog bisolvon i pillerform ej flytande. Vilken styrka är det på tabletterna du tar????
    Alltså hur många mg???? Finns kanske olika styrkor?

Och hur är det med rosenroten?
    Är det okså någon särskild styrka på den?

• sweetstreet

Wow Jessie!
    DU är ju supersmart! JAg trodde aldrig det skulle vara något så enkelt som en "direktöversättning" men när jag googlade roseroot så dök samma gula blomma upp på bilderna. Så det borde vara samma ju. Haha!

• sweetstreet

På bilderna tycker jag den verkligen ser ut att vara besläktad med kärleksört!! :)

• sweetstreet

Cicci, har hört att RR också kan öka risken för missfall. Vet du på vilket sätt?
    Är det om man fortsätter äta RR efter att man blivit gravid eller vad?

• sweetstreet

Tack Cicci!!

Ha en skön kväll! :)

• sweetstreet

Muggles!

Vinkar tillbaks mot götet-hållet!!! :)

Ja det blir spännande att se vilken cykel du kommer att hopp upp på sedan! Min är ju ganska lång så jag tror inte jag har ÄL förrän månadsskiftet november-december...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???