Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Ja skidor!!!!! *suckar*
    I år blir det nog tyvärr ingen skidsemester. Våren är alldeles för full med jobb ändå. Och ska vi ta semester iår blir det ju bröllopsresa och sedan ett Sverige-besök.
    Hoppas även på en tripp till kanada eftersom jag har vänner där. Men sedan kan man nog inte ta mer semester.... :? Med amerikanska mått har vi det ändå bra för vi har absolut inte de "normala" 10 dagarna per år som man har på "vanliga jobb".

• sweetstreet

Ah! Jag älskar BÅDE utför och längd!!!!!!
    Men längden ska inte vara i ett trist elljusspår eller så utan upp på fjället ska man!!!! Wiiiiiiihhhhh härligt!!!!!!!!

Men som sagt det blir mer utför än längd. Och det är ju såklart underbart med fart!!!! :D

Men tycker nog att kängd och utför är som två helt olika upplevelser. Man får helt olika saker tillgodosedda av dem. Längd är för mig mer en naturuppöevelse (som att paddla eller vandra).

• sweetstreet

Wow Koko!! :)
    Du verkar grymt eftertraktad! KUUUL!
    Önskar man hade det så.

• sweetstreet

muggles, jag har inte ringt några andra gyn än. Har funderingar på det för att kolla läget och boka en tid ifall jag hittar någon som inte är lika uppbokad.

Sedan tänker jag ju också ta upp detta med våra många (?) försök när jag ser min PCP också och har man tur kanske hon skriver en remiss ifall hon tycker detta verkar lämpligt. Och då kasnke det går snabbare ändå?

Vi får se.
    Som sagt just nu känns det inte superurgent. Snarare har jag likosm "gett upp" lite tror jag. Orkar inte med att lägga så mycket energi på detta just nu. Vet inte ifallde tär någon form av "post-trauma" efter den där superdeprressionen sist. Men men vi får se ifall det ändrar sig vartefter veckorna går.

Eftersom det är långt kvar till ÄL så känns det faktiskt lika bra att inte fundera så mycket just nu.

• sweetstreet

Var är Page förresten?

Har hon tränat så mycket att hon kollapsat i soffan och är så stel att hon inte kan röra sig???

• sweetstreet

Mindere,
    visst frågade du efter biotips?
    Jag vet inte alls vad som går på bio i Sverige längre men har sett två jättebra filmer den senaste tiden här. De har kasnke även kommit till Sverige? Den ena är spansk så den borde kasnke kommit till Sverige innan den kom hit t o m ? Ingen var dock något "uppåttjack" så om du inte gillar filmer med mörkare underton så är de kanske inte så bra?

Men jag tyckte de var superbra iallafall!! :)
    Det ena är "Children of Men" som jag skrev om tidigare här. Med bla Clive Owen och Julianne More.

Den senaste jag sett är "Pan´s labyrinth" (vet inte vad den svenska titlen är men kanske typ "Faunens labyrint"??).
    Det är en spansk film och den var verkligen OTROLIGT bra!!!!!!!!! Jag älskade den verkligen! Men den är som sagt verkligen inget man blir sprallig och glad av. Handlar om en tjej i Spanien under inbördeskriget där (Franco) och är en otroligt vacker film på många vis. Den pendlar mellan "verkliga livet" (vilket är skildrat väldigt realisitiskt, nästan för mycket ibland...) och hennes fantasivärld.
    Och nu snackar vi data animeringar som bara är HELT rätt! Inte alls så där som många Hollywood filmer kan vara där man tror att man hamnt mitt i ett dataspel eller så.

Mer info finns här:

www.panslabyrinth.com/

en.wikipedia.org/wiki/Guillermo_del_Toro

• sweetstreet

Nej ingen anthrax än.

kanske blev de fast i tullen??? :o ;)

• sweetstreet

Isåfall kasnke du får påhälsning av CIA snart Koko???????? :D

• sweetstreet

De kommer och spårar upp dina fingeravtryck med värsta CSI-metoderna och sedan tar de flyget till Stockholm och ringer på din dörr....!

Snacka om att de kommer tycka det är knasigt när de inser att det bara är "hostmedicin" som skickats av och till desperata kvinnor med tickande biologiska klockor! :D ;)

• sweetstreet

Jag längtar till helgen nu faktiskt. Redan trots att det inte ens är fredag.

Vad ska man göra för att råda bot på det????????

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???