• missZapon

När märker man av att man är...GRAVID???

Länge sen jag var inne, har läst nu i över en timme oc har ändå inte kommit igenom alla sidorna än... Anledningen till att jag varit borta är att jag slutat på jobbet. Så nu vet jag inte om jag vågar fortsätta med barn-verkstan! Det är ji inte lätt att få jobb ska nog akta mig för spermierna tills jag fått ett jobb igen. Men det känns så tråkigt, sorgset. Men efter massor av tårar och timmar av prat med mina sambo i helgen så tror jag att det är det bästa.

Får se det goda i det hela, jag har nu massor av tid vid att sitta vid BT och bli glad med plussare i denna tråd. SEn när det är dax att försöka igen så är jag väl expert på alla symtomer och piller man ska knappra

• missZapon

Jessie76 - Tack för dina ord. Det är så svårt, jag vet inte om vi har fatttat rätt beslut. Det känns så förvirrat. Vi brrjade på att försöka få barn för tio månader sen, då hade jag ett vikariat som jag visste skulle ta slut någon gång under hösten, (önskan var ju då att vi skulle lyckas lite tidigare så jag skulle få barnet när vikariatet tog slut.) Naivt men det var drömmen. Jag slutade på mitt gamla jobb för ett tag sen och hittade snabbt ett nytt jobb som jag vantrivdes på. Men jag tänkte stå ut länge tills barnalyckan tog över, men det gjorde jag inte! Och självklart så vet jag att jag kommer känna när jag väl hittar ett jobb att jag självklart vill ha fast först sen när man fått fast tjänst så känns det så fel mot arbetsgivaren att bli gravid på en gång, så då ska man vänta ytterligare en tid. men jag tror inte att det kommer att bli så eftersom barnlängtan är större än så! Jag är bara rädd att sätta mig i en situation där jag är arbetslös för att ingen anställer en gravidkvinna sen är jag mammaledig och att komma tillbaka till arbetsmarknaden efter det känns ännu svårare.

Jag antar att jag tänker för mycket framåt precis som du säger men det här beslutet är bara fattat för den här månaden. Jag är så förvirrad angående det mesta just nu så jag ska nog bara avvakta ett tag med det mesta.

• missZapon

Dum fråga men jag är inte van med dessa ord, vad är NUPP-test?

Och mer exakt står BIM för? Hänger med på betydelsen men inte vad bokstäverna kommer ifrån *frågar man inget får man ingenting veta*

• missZapon

Beräknad Icke Mens. Ahh, jag förstår den var bra!

• missZapon

Nu vet jag ännu mindre in eller ut vad jag ska göra! Det jag tänkt är inte att jag ska få ett fastjobb utan bara ett jobb överhuvudtaget, för om jag skulle bli med barn den här månaden och inte få ett jobb under hela graviditeten så kommer jag få minimum föräldrapenningen. Visst vi skulle klara oss men jag vill inte sätta mig i den sitsen så jag måste behöva vända på varenda krona för att överleva. Jag är bara 22år så jag känner att jag har livet framför mig. Att vänta nu i en eller två månader med att försöka gör oss inte så mycket. Jag längtar självklart efter barn men jag längtar även till att få ett jobb som jag trivs med!

FruL, ingen stämpel med griniga tanten til dig, utan snarare stark och säger vad man tycker stämpel och den ska du vara stolt över

• missZapon

Jo jag antar att det gör saken lättare att jag är "bara 22".

• missZapon

Jag håller på att intalar mig själv om vad jag ska göra, mitt beslut är inte helt 100%. Så om ni tycker att jag är velig så det precis vad jag är, känns som jag tänker högt hör på tråden. Men har ingen att prata med IRL, min bästa kompis är utomlands och jobbar och mina andra vänner har jag inte förtroendet för just nu...

• missZapon

BrudSommar2006 - jag skulle chansa på runt 150, jag vet att jag såg den igår när jag läste tillbaka det jag missat på en vecka när jag inte var här!

Tack för att jag får bolla mina röriga ältningar med er! Sitter nu och skriver ännu fler ansökningar för att få ett jobb så snart ska jag oxå älta nästa problem nämligen om mensen kommer eller inte

• missZapon

OK nu kommer jag till nästa fråga; har alla ni jämna period cyklar? Jag har ALDRIG haft regelbunden mens förutom när jag åt p-piller då. Är detta ovanligt? Jag har lixom aldrig tänkt på det här så mycket med ÄL och BIM och så utan bara kört på som vanigt, haft sex när det fallit oss in och så. Känns som om jag från landet inte hänger med på hur man blir med barn nu för tiden

• missZapon

God Morgon! Vaknade nyss efter en skön sovmorgon och titta nihar redan hunnit skriva flera sidor så jag måste läsa ifatt.

BrudSommar2006 - måste ha misaat vad smo hänt med dig, kan jag få en snabb repris?

Moppy - Samma saka hände med en arbetskamrat till mig och hon blev gravid vlditg snabbt efter missfallet. Men jag ska väl inte ge dig en massa förhoppningar nu om du fått tillbaka ett "normalt" tänkande angående barnverkstan igen Men är du tillbaka här så smittar "hetsen" ganska fort.

• missZapon

Hmm varken kaffe eller mjölk? Det är typ det vi lever på båda två

Men som sagt jag skulle ju leva som vanligt och händer de nåt så gör det annars så ska ju jag lägga kraften på att söka jobb (intalar mig själv igen)

• missZapon

Då ska jag börja med att säga ett jätte GRATTIS till dig brudsommar, låter jätte hemskt med att du blev dålig men det verkar osm du är bättre nu då trots virriga BM, det är ju ett litet problem så länge du är frisk!

• missZapon

Vart köper man detta rosenrot? (om man inte gått på en telefonförsäljare)

• missZapon

Verkar inte som om kvällsgänget är här idag...

• missZapon

Hej alla här inne på tråden! Håller mig med flit borta härifrån eftersom allt ligger på is för min del för tillfället. men jag är ändå inne och smygläser ibland bara för att jag vill se hur det går för er alla...

Grattis till alla er som plussat!!! Jätte roligt!

Och jag beklagar för er andra, men ni är alla duktiga och kämpar på. Jag håller tummarna för er!

En fråga bara till er som har plussat. Vet att ni har skrivit om alla era syntomer men undrar bara ifall jag missat. Har någon av er fått mer flytningar nu än innan? Eller har ni märkt någon skillnad på era flytningar överhuvudtaget efter att ni blivit gravida?

Ha det bra alla och God fortsättning på det nya året!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???