• FruSofia

När märker man av att man är...GRAVID???

sweet..
    dålig koll har jag nu, men när har du bim? har du testat?

• FruSofia

sweet...
    Lugn! Jag har druckit vin och käkat allt möjligt dumt ända sedan äl. Det har ingen betydelse så tidigt! Det kan gå vägen ändå som väl är! *se, nu pratar jag som om jag var helt säker på att jag är gravid - slår mig själv i skallen*

• FruSofia

jessie
    testar igen i morgon *nervös*

• FruSofia

JAAA!! Testade nyss med CB och det var solklart positivt! Fortfarande svagt, men starkare än igår. Men jag antar att det är ok eftersom jag inte har bim förrän lördag.
    Dagens symtom består av otroligt ömma bröstvårtor och jag känner mig varm i hela kroppen (på ett lite äckligt vis).

Tack för alla grattis, ni är för snälla

FruL: Jag förstår att det känns extra jobbigt när andra testar positivt. Jag själv håller till på ett annat forum och nu de sista veckorna har det varit jättemånga som testat positivt och till slut kände jag nästan att jag blev mer frustrerad och "arg" för varje pluss som kom

• FruSofia

Moppy
    Vad tråkigt! Hade nästan det på känn. Jag har varit i din situation. Hinnsäck utan foster dvs ofostrig graviditet. Ni pratade inte om skrapning eftersom du inte blöder? Annars kan det ta många veckor innan kroppen fattar att den ska blöda. En positiv grej jag kan bidra med var att jag blev gravid igen på andra försöket och då gick allt vägen!
    Det är bra att du försöker hålla modet uppe! Det kommer gå bra nästa gång!

Ta hand om dig!

• FruSofia

starlife
    Grattis, men jag undrar också ditt syfte med att bara gå in här och skrika ut det så där bara. Fast jag förmodar att du inte läst i tråden innan.

• FruSofia

Jessie
    Jag har inte riktigt hängt med här. Misstänker du att du är gravid trots blödning?

• FruSofia

jessie
    Ingen aning faktiskt, men kan tänka mig att det är vanligt trassel som kan hända med mensen när man har som mest koll på den. Hoppas det rättar till sig snart.

• FruSofia

GRATTIS CISSI!!!! Jätteroligt! Vi är ju riktiga synkisar, du och jag!

• FruSofia

Eden -06
    Jag pluggar till iva syrra i Lund! Snart klar och det ska bli så sköööönt!

• FruSofia

Eden 06
    Jag har inte riktigt bestämt mig vilken iva det blir ännu. Fast jag tror inte jag ska va på iva så länge, vill till akuten. Iva känns så instängt. Vill ha lite fart och ruljans Hur lång tid har du kvar?

• FruSofia

Eden
    Grattis!!! Jo, de gör NUPP där du håller till Fast inte där jag bor, tyvärr. Jag har varit lite inne på FVP, men usch jag tycker det känns riskabelt fastän risken eg är ganska liten. Hade hellre gjort NUPP som är helt ofarligt för bebisen. Ska på inskrivning på torsdag, så jag ska prata med min BM då.

• FruSofia

Cissi
    Jag blev lite konfunderad ang det du skrev om maten i ett tidigare inlägg. Menar du att det inte spelar någon roll vad man äter före v 13? I så fall har jag missuppfattat den informationen big time. Ev bakterier och infektioner kan väl spridas till fostret tidigare än v 13. Nu tror jag inte risken är så stor att man drabbas av listeria eller toxoplasmos ändå, men visst är det väl tekniskt möjligt redan före v 13? Jag som tvingat mig själv att låta bli brieosten och den lufttorkade skinkan..

• FruSofia

Cissi
    Men du menar väl inte att det skulle vara ok att dricka vin före v 13?? För det är det inte! Det råder väldigt delade meningar om när moderkakan tar över, du säger v 13 och Onsdag i oktober skriver 7-8 och själv hävdar jag runt v 9-10. Sen håller jag med dig om hysterin runt det här med maten, många blir helt galna och vågar inte köpa vanlig hushållsost i charken bara. Men jag personligen känner att jag kan avstå från det man direkt avråder ifrån (mögelost och den där fisken och alkohol) redan när jag får ett pos gravtest. Tycker bara det låter så konstigt att de sagt på gyn att man kan äta allt det där fram till v 13, för den informationen har jag inte fått mina två tidigare graviditeter. Men jag ska på inskrivning på torsdag och ska passa på att fråga. Ibland ändras ju infon.

Onsdag i oktober
    Jo, du har rätt för dig om vem jag är. Jag har precis gått in i v 12 nu och det känns bra! Illamåendet har lagt sig och amgen växer och frodas. Det är ju vårt tredje barn och magen blir större tidigare för var graviditet käns det som Var jobbar du förresten?

• FruSofia

Cissi
    Ja, det där med upphettad mögelost är ju helt ok. Jag åt en bit gravad lax också i jul, är inte sååå nojjig över det där med maten, men jag har ändå inte samvete att vräka i mig lufttorkad skinka trots att jag äääälskar det Skulle inte heller bryta ihop om jag tagit mig en ordentlig fylla både en, två eller tre gånger innan jag fattat att jag var gravid. Men det är just att när man vet om att något inte är så bra, även om det inte är katastrof, så undviker jag gärna det. Men din bm verkar vara en klok och avslappad kvinna!
    Jag har bf den 21 juli, så jag är i v 11+1 nu. Har redan gått upp ca 4 kg Förra grav gick jag upp 18 kg och det var inte så mysigt..

• FruSofia
    GRATTIS FRU L!!!!!! Verkligen skitskoj att du har plussat!!
Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???