Inlägg från: Skärgårdsbruden |Visa alla inlägg
  • Skärgårdsbruden

När märker man av att man är...GRAVID???

Morrn morrn,

Ni är så roliga! Det kan jag behöva. Har sovit skitdåligt för att jag har en sån magkatarr. Har jätteont i magen för att det är så stressigt på jobbet så idag ska jag kompa och chatta med er, promenera och koppla av. Det trista med stressen är bara att ifall jag ÄR gravid så är den inte bra för mig alls... och ifall jag INTE är gravid så är den inte heller bra, för då blir det svårare att bli det. Inte bra, med andra ord!

Jag kom på ett litet knep som ju KAN ha funkat på oss, fast jag vet ju inte än. Ska springa ned till Apoteket när de öppnar och köpa fler test :D Men i alla fall: Jag går till en naprapat och akupunktör och behandlas för ryggen och diverse andra krämpor. Hon har under ngr månaders tid (och även innan vi började försöka) satt nålar för att förbereda och stimulera kroppen till att bli gravid. Kanske är det ngt för er andra? Det är otroligt avstressande (ska förresten försöka gå igen för att få bort stressmagen), så om inte annat kan man ju gå för att dämpa sin stress och sina nojjor Hon finns i Stockholm och är jätteduktig. Säg till om ni är intresserade så får ni kontaktuppgifter.

• Skärgårdsbruden

Snart så... det ville inte jag heller, så jag var helt säker på att det inte lyckats.

Har varit på apoteket nu och köpt ett test... Vill ni veta?

• Skärgårdsbruden

Ha, ha! Lite spänning måste vi ju ha :)

Det är ett fett plus! :D Så vem vet, akupunkturen kanske funkar! :)

• Skärgårdsbruden

Tack, tack, tjejer. Har inte fattat det än...

• Skärgårdsbruden

Snart så... så har jag också känt - vaknat mitt i natten av värk i tuttarna... Testa för guds skull! Jag är lika nervös för din skull som jag var själv nyss... Så skönt att dela detta med er - både motgångar och framgångar!

• Skärgårdsbruden

Nu ska vi se, Moppy:
    Lova att ni inte dödar mig (tur att jag sitter i skydd bakom datorn) men detta var vårt första aktiva försök. Vi har nämligen varit på bröllopsresa i Afrika och käkat en massa mediciner som behövde gå ur kroppen först.

Ställningar - hmmm. Vet inte vilken gång det tog eftersom vi körde varannan dag men vi körde nog missionär, ridande, sked och lite sånt :)

Symptom: Dagarna efter sex "pirrade" det i underlivet och det kändes som om det strömmade till mycket blod som liksom pulserade i magen. Redan ngn vecka efter ÄL började jag få ömma bröst, vilket jag inte brukar få förrän två dagar innan mens. Sedan började en mensvärksliknande känsla, först på vänstra sidan (säkert vä äggstock) och den har kommit och gått om dagarna. För ngr dagar sedan hade jag som mensvärk som var rätt så kraftig, så jag fick ta panodil. Trodde nog jag skulle få mens, men så var inte fallet. Har också haft rätt rikliga tunna, vita flytningar, vilket jag aldrig brukar ha före mens.

Det var den lilla rapporten. Och så har jag fått stimulerande akupunktur occkså.

• Skärgårdsbruden

Vanliga Clearblue

• Skärgårdsbruden

Skulle ha BIM idag eller imorgon.

• Skärgårdsbruden

Jovisst ja, har berättar för maken som sa "Är det sant" och så skrattade vi jättemycket... Känns så skumt. Att vi ska bli föräldrar, ha, ha ha!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???