• Izzie

När märker man av att man är...GRAVID???

Ja, man kan ju bara göra jobbet själv. Det gäller att ha lite karaktär och avså helt enkelt. Så småningom blir det ju lättare. Men det är inte lätt att ha den lilla avvänjningsprocessen när man är hemma. Betydligt lättare att köra hårt när man är på jobbet och har en massa annat att tänka på.

På tal om nötter, så har oxå en näve jordnötter slunkit ner, men det var inte rikigt den typ av nötter ni tipsar om va :)

Nä maken har lovat att följa med på en promenad när han kommer hem från jobbet, så jag får väl försöka knalla bort kalorierna efter min genomklappning tidigare i eftermiddags.

• Izzie

Snart så - Om man ändå hade kunnat skylla godissuget på graviditet... :)

• Izzie

Mmm du har väl rätt Jessie76, vill man så kan man sluta... Men jag vill ju helst inte. Får kanske bli uppoffringen jag får göra när jag blir gravid (om jag nu blir det någon gång...). Motivationen att lägga av kommer säkert att öka antar jag.

• Izzie

Snart så - Va skönt att höra att allt är ok! Asjobbig press att vara i vänt-stadiet och inte veta hur man ska förhålla sig till saker.

Muggles - Fan vad jag skrattade åt blogg-killen med cykelracet med pensio-tanten. Fnissar fortfarande. Var tvungen att maila länken till mannen. Har reflekterat över några gånger att killar (inte alla) ofta är riktigt duktiga på att uttrycka sig roligt i skrift. Mer on the edge eller vad man ska säga.

Vi har heller inte minsta lilla resa inplanerad framöver... Trist. Hade varit så skönt att komma iväg lite nu.

• Izzie

Oj, som vanligt är det massor som hunnit avhandlas sedan igår...

September - trist med den förbaskade tanten. Man blir ju lika besviken varje gång...

Storasyster - Hoppas hoppas!

Vill tillägga till Vara rädd-diskussionen att jag oroar mig lite för sjukdomar. Har sett i tidningen att det varit ovanligt många dödsannonser på barn det senaste och en massa ängeldikter. Man ser i texten att det ofta står "stöd barncancerfonden" och sånt. Jag börjar nästan lipa när jag ser sådana annonser. Ska nog sluta läsa dem tror jag. Först ska jag ju bli gravid, sen kan jag ju oroa mig för allt som kan hända med allt ifrån sjukdomar, olyckor, mobbing och snedfyllor...

Skönt att höra att det var någon (Cicci?) som inte hade några symptom innan BIM. Själv känner jag inte ett smack fast jag försöker känna efter. Ja ja än finns ju tid.

Sweet - vad är det du jobbar med? Författare, journalist, student???

kram/Izzie

• Izzie

Sweet - Ok, intressant! Vad är det du forskar inom? (fast du kanske inte vill berätta, utan vara lite lagom anonym? Helt ok isåfall)

• Izzie

Ok, det låter som spännande forskning! Du blir inte nojig då av att jobba med den typen av forskning och samtidigt bedriva barnverkstad? Fast å andra sidan kanske detta drabbar förhållandevis få barn, så att du istället blir lugnad av dina kunskaper?

• Izzie

Spännande Page!
    Man gör ju upp sina egna bilder i huvudet efter att ha läst alla inlägg, och med hjälp av ditt "fabulerande" och sedan personens kommentarer till det, så blir bilden i mitt huvud blivit alltmer färgrik. Kul läsning!

Synd att man inte bor i Sthlm så kan kunde få en bild av alla. Hade varit kul att se hur alla såg ut live :)

Är supersugen på choklad efter att ha plöjt senaste dygnets inlägg... Ni hjälper inte till direkt när man försöker ha avvänjningsperiod efter julsnasket :)

Annars sällar jag mig till Älska saltlakrits-skaran. Salta björnar, djungelvrål... MUMS!

Håller tummarna för alla som BIMar inom de närmsta dagarna!!!

Kram/Izzie

• Izzie

Måste tillägga en trist del till "tappa håret"-inläggen...
    En vän till mig som är frisör säger att de flesta tappar håret vid hårfästet. Man får alltså kilar, som killar brukar få. Antar att det är därför de flesta skaffar lugg...

Hmm om man inte visste bättre, skulle man kanske strunta i hela barn-prylen. Det finns tillräckligt med "biverkningar" för att kunna skrämma bort den tuffaste...

Fortfarande inte ett enda ruttet litet symptom... BIM på torsdag-fredag.

Ha en skön lördagkväll alla!
    Kramar

• Izzie

Måste bara säga att frisören ändå sa att håret växer tillbaka sen... :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???