• _koko_

När märker man av att man är...GRAVID???

Har nu suttit på sös hela dagen för 3 korta besök hos narkosläkare, sjuksköterska och operationsläkare...

Fick ta blodprover och de kollar även prolaktin(?)nivån (pga brösten) samt ska spola äggledarna under op. Skönt!

Ett riktigt bevis på att de tog väl hand om mig är dock att jag nu ser fram emot operationen!! Helt galet, det trodde jag inte...
    Får tydligen räkna med att ligga kvar över natten eftersom man vill kolla att det inte blir några blödningar (det gyn kallat härdar är cystor, och läkaren jag träffade idag sa att det kunde vara vanliga cystor också, och inte nödvändigtvis endo...).

FruLlan - hoppas med hela mitt hjärta att det inte är en ny äggledarinflammation du har!!!

Många kramar från koko, som nu måste försöka få iaf några timmars arbete idag...

• _koko_

Tack för alla glada tillrop!

Mina cystor är små, ca 3*3 cm. Så vitt jag har förstått det, Kärleksfeber, är cystor jättevanligt, men att många går sönder av sig själva som du beskriver, och då märker man inte att man haft dem. Jag tror inte heller att en cysta betyder att man kommer få en massa fler.

Jag tror att många inte vill prata om det helt enkelt. Jag är ganska öppen med vad jag ska göra, tycker det är bättre att folk blir medvetna, även om det betyder att jag måste berätta om något lite jobbigt och de behöver höra det.

muggles - välkommen tillbaka!!! Jag har ställt cykeln i garaget över operationen, så här cyklas det inte alls. ;)

• _koko_

nenne - det är sjukt vad kroppen kan anpassa sig va! Antagligen tränger de ihop tarmar och annat, så att sånt får mindre plats. I värsta fall kan det gå som för en kompis kompis - en del av hennes organ slutade fungera för att cystan växt sig så stor och trängt undan dem, hon måste äta mediciner resten av sitt liv...

• _koko_

A.M. - vilken tös!!! Oj, vad söt hon var!! :)
    Japp, nu ska vi bara klara av den här operationen, sen ska det banne mig bli bebis!

sweet - fruktskål, haha... Så länge cystorna är vätskefyllda kan de vara ganska stora innan det blir problem att få ut dem utan att snitta, och mina såg tydligen ut att vara det.

• _koko_

*workaholic-koko här...*

Snartis - äh, det är väl ändå inte synd om dem??? :D

FruLlan - blir så glad att höra att du äntligen mött en trevlig läkare!!!
    Tycker du ska ringa MamaMia och boka en tid hos Jan-åke Erlingson. Väl där säger du självklart att ni försökt i 14 månader eller nåt så ska du se att han skickar en remiss!! Vad händer om det nu är äggledarinflammation? Blir det bara mediciner eller operation också?

Snartis - vänta med att testa!!! Jag säger det igen, är det ett plus kommer det vara det senare också, och är det ett minus kommer mensen. Tester är dyra och känslan att få minus är inte rolig alls, det vet du.

Jag har fått ont i halsen igen. :( Måste försöka stressa ner nu så jag inte blir sjuk på riktigt och inte får göra operationen... Hosta eller feber får jag inte ha då.

• _koko_

Fniss, ja, förutom att vi får besök hela helgen... Fast jag ser fram emot det också, måste bara tillåta mig att ta det lugnt och inte rusa in i perfekta-värdinne-rollen som vanligt...

• _koko_

Japp, inte så kul...

Vill åsså ha glögg... Och lussekatter, hur var det, skulle du eller mindre ta med sig på måndag??? :D

• _koko_

Hej Page! Du finns inte med i vår lista tror jag, jag har inte varit här när du har skrivit (men jag har sett att du finns :))...
    Har du lust att påminna mig om var du kommer ifrån (eller var det du som kom från något litet ställe och inte ville säga?), ålder och när ni började försöka?

Vi hade fläckar i FRYSEN efter en fest, det ni!!

• _koko_

Smyger in lite snabbt innan jag kilar iväg till sängen, har haft en trevlig kväll hos vänner och var nu tvungen att kolla lite jobb och passade då på att läsa ikapp här.

Page - huvudvärk kan vara ett gravsymptom tydligen eftersom blodtrycket kan falla i början av graviditeten. Men det kan vara något helt annat också. Som allt annat...

Kul att du tittade in Vänner-fan! Vad tiden går fort, du känner redan bebisen!!! jag vet inte alls hur jag skulle göra med nupp-tester och annat, det får visa sig den dagen det förhoppningsvis blir aktuellt.

Sweet, det är bara roligt att läsa dina utläggningar, så passa på när du är ensam och kom ihåg att du roar oss andra massor! :)

Sov gott på er!

• _koko_

Det är verkligen dags för Pick*n att få en trådkusin här i hufvudstaden, tänk om det blev du snartis... :)

Mindre, ser VERKLIGEN fram emot dina bullar på måndag!! Hehe, nä inte de bullarna...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???