Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

När märker man av att man är...GRAVID???

Oj oj, det händer lite under helgen också. Grattis Vickan, att du fick till det under den begränsade tid du hade. :)

Har själv haft en trevlig helg. Konstaterar glatt att champagnerus är mer produktivt än rödvinsrus. Om man nu vill "rusa till sig". Sniglarna har börjat krypa under helgen och kökschefen har lagat aladåb. Nu får vi se om vi kan koka ihop något denna vecka.

• Liten med Mindre

Stackare, Mugglesfan! *klappar på ryggen*

Då återstår bara att försöka se det positiva i det hela, det mesta av mensen hinner gå över innan du kommer fram till resmålet!

Ha en jätteskön resa, njut för oss alla här i tråden!

• Liten med Mindre

NUPP - nackuppklarningstest. Tror jag. Mäter en vätskespalt i nacken på fostret. Det finns en relation till risken för kromosomskador. Är ett alternativ till eller komplement till fostervattensprov.

• Liten med Mindre

Tycker som du fru UH, tiden när jag tycker det känns rätt och skaffa barn, och när jag faktiskt kanske skulle bli med barn kommer nog aldrig sammanfalla. :)

(vill inte ha barn nu! Vill inte ha barn nu! vill inte ha barn nu!) OK; kunde nog inte ens lura mig själv där...

• Liten med Mindre

Åhh, umgicks med bebis på lunchen. Så söt. :) Fast det lät som om morgonen inte varit lika rolig. Nu sov ju lilltjejen nästan hela tiden.

Och hela Solna Centrum kryllade av barnvagnar. Barnvagnskaos utan dess like på restaurangerna. Den delen kunde jag ju vara utan. Tyckte de var bökiga och tog plats - tills jag insåg att vi ju var några av de som bidrog. :D

• Liten med Mindre

BrudSommar - jag tar en bebis-dejt-lunch där emellanåt med en mammaledig kompis. Det är lättare att få plats med barnvagnar på restaurangerna där än där jag jobbar. Lite längre att åka, men ibland så.

Så vi kan boka dejter där när du är hemma också om ni inte shoppar hus långt bort. :D

• Liten med Mindre

Verksamt ämne är alltså bromhexin.

• Liten med Mindre

Kör på ett tag till FruL - du vet ju att kroppen spelar dig alla spratt som går! Och det kan ju mycket väl vara försenat av händelserna förra månaden.

Vad var förresten teorin om aladåben - före, vid eller efter ÄL?

• Liten med Mindre

Jag tänkte att ifall ÄL fortfarande var i antågande, kör på med maken ett tag till. :) Hoppas att du får vara hemma och jobba på saken.

Till mig sa ju BM att det gjorde ont i äggstockarna alldeles före ÄL när ägget mognar, så det kan ju fortfarande vara det.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???