Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Förresten så kan jag meddela att äggen inte sparas när man äter piller.
    Varje månad (ja eller kanske 10 av 12 då... ;) ) mognar ett av alla ens ägganlag till och blir ett ägg. Men när man äter piller så tillbakabildas det ägget som inte får mogna ut på riktigt. Så tyvärr tjejer. Vi lär inte ha skjutit upp klimakteriet till 65-70-års åldern bara för att vi ätit piller i 15-20 år.

• sweetstreet

moahahaha! :D FruL
    Laktosgaser är inte att leka med!! Jag har hört att de klassas som extremt farliga av arbetsmiljöstyrelsen! hehe!

Själv funderar jag över vilka gaser det är som håller på och lurar min mage att tro att den har symptom???

• sweetstreet

Moppy
    när var det du skulle göra ditt nästa VUL???

• sweetstreet

Ha jag BIMar någongång där runt den 10-14 november! Så det blir som sagt spännande dagar för många av oss här!.

Jag håller fortfarande tummarna Moppy!!!!!

• sweetstreet

snart så,

Bimar du också därikring???

• sweetstreet

Ja Skorpan, det kanske är bra om du testar igen?? Bara för att... du vet.

och Moppy!
    Min cykel är å lån. över 30 dagar!!! Men jag borde bima lite efter dig då.

• sweetstreet

muggles

Jag har ätit järntabletter för flera år sedan. Var blodgivare och då fick man dem när man gav blod. Minns att man kan få problem med magen av järntabletter, men jag tror det finns en sort som heter Hemofer (eller liknande) som ska vara skonsammare mot magen. Testa dem! Eller fråga på Apoteket så kanske de rekommenderar några bra järnpiller!

• sweetstreet

Det är aldrig fel med järn.
    Jag har en kompis som har dåligt blodvärde (lågt järn) i perioder och hon blev rekommenderad att äta järntillskott samt järnrik kost. De sa till henne att de flesta kvinnor bör tänka på detta just pga av att vi har mens varje månad och därför kan man få extra lågt blodvärde då. Särskilt om man ligger på "gränsen".

Så järntabletter eller "mitt val kvinna" tror jag är bra!

• sweetstreet

Fast Jessie,
    är inte det där med avslappningen hos BM mer för att det inte ska göra ont?? Alltså det kan göra lite ont om man spänner sig när hon ska försöka komma åt tappen för cellprovet?

• sweetstreet

A.M

Vad späääännande!!!!!
    Det är alltså mindre än 1 vecka kvar för dig nu!
    :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???