• _koko_

När märker man av att man är...GRAVID???

sweet - i stockholm är det sophiahemmet, men sen kan man välja uppsala också (tror det var där de brände upp ägg häromsisten ;)), eller falun, fick jag nyss veta. De har nån slags filial i stockholm, så man behöver inte åka till Falun för alla steg.

Sophiahemmet är dyrast, uppsala lite billigare och falun ännu lite billigare (men då får man ju lägga till reskostnader).

• _koko_

Lapinette - du kan inte lägga in ett gott ord för oss då? :D ;)

Allt kostar ju pengar (landstingsfinansierade är ju knappast gratis - det betalar vi alla via skattsedeln), och först hade jag ångest för att betala för att få gå före i kön bara för att jag kan. Men sen kom jag fram till att det innebär ju att någon som inte har råd inte behöver vänta lika länge, så nu känns det bra att betala själv. :)

• _koko_

Jaa, sweet - Jag skulle skriva "bort med tassarna från min mage"!!! :D

• _koko_

sweet - hade inte ens tänkt tanken att ta illa upp!!!
    Vi tänker väldigt olika kring det här, tror jag. :) För mig är pengar bara pengar, så även om det inte blir nånting av försöken är jag beredd att lägga pengarna på att försöka nu direkt efter min behandling, även om vi EGENTLIGEN inte vet att vi inte kan få barn på egen hand. Tycker helt enkelt inte att det är värt att vänta för att ta reda på det. Om det inte funkar au naturel har vi spillt värdefull tid och mina chanser kanske har gått ner...
    Och funkar inte ivf heller har vi iaf gjort allt vi kan.

Någonstans är ändå drivet att fortplanta sig större än önskan att ha barn, dvs jag vill verkligen försöka få barn med våra gener innan jag börjar fundera på att adoptera. Mycket jag här, men sambon är naturligtvis lika delaktig i diskussioner och beslut! :)

• _koko_

Mindre - lyxigt med flera julfester att gå på!! Jag missade vår enda eftersom jag var nyopererad...

• _koko_

Jag håller helt med dig sweet, det handlar inte om att jag tycker att våra gener är bättre än någon annans utan något mer primitivt. Något jag inte kan förklara riktigt, dvs fortplantningsdriften du nämner. :)

ljuvlig - vet inte på vilken sida senaste listan är, kan lägga in en här om du vill.

• _koko_

nick: , bor i: , ålder: , Försökt sedan: , Gravid?
    A.M. , Stockholm , 37 år , ? , Livia född 16/11
    BrudSommar2006 , Stockholm , 35 år , augusti 06 , Gravid 15/9
    Skärgårdsbruden , Stockholm , 29 år , november 06 , Gravid 9/11
    CicciL , Stockholm , 32 år , juli 06 , Gravid 12/11
    Victoria80 , ? , ? , november 06 , Gravid 17/11
    lollan79 , ? , 27 år , ? , Gravid 1/12?
    Jessie76 , Luleå , 29 år , ? , Gravid 5/12?
    Snart så... , Stockholm , 28 år , juli 06 , Gravid 9/12
    mugglesfan , Göteborg , 35 år , augusti 06 , Gravid 18/12

nu är jag fruL , Stockholm , 32 år , augusti 06
    _koko_ , Stockholm , 28 år , juli 06
    Lapinette , Stockholm , 36 år , juni 06
    Mindre , Stockholm , 32 år , juni 06
    sweetstreet , New York , 33 år , augusti 06
    nenne78 , Gävle , 28 år , september 06
    Moppy , Stockholm , 29 år , oktober 06
    ljuvlig , Göteborg , 31 år , augusti 06
    Fru UH , ? , 31 år , augusti 06
    missZapon , ? , ? , ?
    pirr! , Göteborg , 29 år , september 06
    Storasystern , Stockholm , 30 år , juli 06
    Eden-06 , ? , ? , september 06
    Frejis , Stockholm , 33 år , december 05
    start september , Stockholm , 30 år , september 06
    Page , Sörmland , 30 år , oktober 06
    Victory , ? , ? , ?

• _koko_

Hmmm, låter misstänkt lik aladåben jag drabbades av på pig&whistle - du har inte glömt den i stockholm??? :D

Nä, men det är verkligen irriterande hur kroppen beter sig bara för att man börjar lyssna på den! Borde den inte vara glad och tacksam i stället för att börja jävlas med oss??

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???