Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

När märker man av att man är...GRAVID???

Har faktiskt inga bekymmer att sova själv. Möjligtvis att somna ensam hemma, men när det väl är avklarat sover jag gott.

ZzzzZzzz

• Liten med Mindre

Hmm...de senaste åren har jag verkligen legat av mig med julpyntande och pysslande.

Förut var det alltid musik, kulor, paket, glitter, godis, ljus, designat pepparkakshus.

Nu klämmer vi in några lussebullar och pepparkakor i schemat. Trist. Vet inte hur det kommit sig. :(

• Liten med Mindre

Men fruL - jag är ruskigt dålig på glutenfria recept :( Eller funkar det att tillsätta glutenfritt mjöl istället för vanligt?

Eftersom jag är solo nästa helg, och mensdeppig då, så kanske jag ska försöka julpyssla lite mer. :) Koka kola!

• Liten med Mindre

*skäms*

Tänkte just tanken att jag inte vet var jag ska få plats med pynt, utan att det blir kaos hemma. :(

• Liten med Mindre

Det känns så bökigt att pynta i makens lägenhet (ja, det är hans lägenhet, vårt hem). På något vis får jag för mig att det blir lättare att pynta och fixa igen när vi någon gång köper ett gemensamt hus, ny lägenhet eller vad det kan vara.

Får ni inte gå in på seriesidor från jobbet Snart så? Eller går det att kopiera och klistra in länken?

• Liten med Mindre

På en skala - hur kul är det att pynta med tomteröda dekorationer i ett tegelrött / oranget (? hur skriver man?) vardagsrum?

• Liten med Mindre

Älskar Cathy! Måste kolla varje dag vad som dyker upp.

När DN slutade med både Cathy och Himmelens änglar så slutade min prenumeration. (Nästan i alla fall.)

Ungefär som jag funderar på att bojkotta ICA hemma för att de tagit bort både Mövenpicks glass och helt vanlig vaniljglass i ½ liters förpackning. Bara "äcklig" glass kvar, förutom Ben&Jerry.

Fast Coop hemma är förstås otäckare, så det blir ICA ändå. Vilket de säkert insett. Vilken konspiration!

• Liten med Mindre

Gillar faktiskt inte Häägen-Daz. Den är inte så krämig som jag vill ha.

Men för att återgå till julprat, fastän det inte är temat här inne, så har jag nu pyntat kontoret med min smällkaramell (tillverkad på julfesten för några år sen), hittade en raggsocka som duger som julstrumpa, och tankat över julmusik till mp3-spelaren.

Ska verkligen göra en insats för att bli julig i år. :D

• Liten med Mindre

Hihi, min man gillar också Cookie-dough glass bäst.

Själv vill jag ha Chunky Monkey (smaken som frälste mig i USA), eller NewYork Super Fudge.

Prövade att äta en av GB's Americana-glassar (eller vad de nu heter) för något år sen. Riktigt vidrig. Jag som tyckte de var så goda när de kom...smaken ändras.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???