Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Eden: STORT GRATTIS! Jag rös när jag läste det Man blir så glad när ngn i tråden plussar nuförtiden.

Lapinette mfl: åååhhh, jag vet precis hur det känns när man misströstar. Det finns tyvärr inget bra att säga... Massor av tröstkramar och jag håller som vanligt tummarna för nästa gång!

Snartis: oj, vad jobbigt för dig! Men vad bra att du fick tag i en BM.

Jag har nog förlikat mig med att mina symptom kommer och går (och när de kommer så är de inte så grava). Jag mår hur bra som helst och ibland känner jag mig sanslöst ogravid. Ibland sticker det till i sidomagen fortfarande men annars så är det lugnt. Det läskigaste med att vara gravid är känslan att inte ha kontroll - missfall kan man ju inte förhindra. Vi som är kontrollfreak... det är inte slut för att man plussat!

• mugglesfan

Eden: känner du några symptom? Större boobs? Nästäppa? Hård mage?

Victory: gud vad bra att det har kommit igång för er på "normalt" sätt. Jag håller tummarna för nästa gång!

• mugglesfan

Jessie: nix jag har inte varit och träffat ngn ännu. Jag ska dock ringa och boka en tid för VUL och NUPP hos ngn privat här i Götet. Imorgon ska vi på vårt första inskrivningsbesök och prata om "livsstilsfrågor", dvs rökning, alkohol, kostråd mm. Jag ska fråga lite om det här med symptomen då. Jag kan känna litegrann i livmodern ibland, nästäppa vissa morgnar, fortfarande lite hård mage (men inget störande eg), annars nästan ingenting. Jo, lite större boobs men de ömmar pyttelite på bröstvårtorna, annars bara positivt att fylla ut bh:n lite bättre! Men jag försöker verkligen fokusera på att jag inget kan göra om det blir MF (lätt!), att jag ska uppskatta att jag inte är illamående osv.

Min mamma berättade mer om sitt MF som hon haft (jag visste iofs om att hon haft ett men inga detaljer). Hon gick på toa en dag och så kom det en blodig slemmig klump och sedan blödde hon i några dagar efter det. Hon kände ingenting innan, ingen smärta el så. Läbbigt!

Men nu ska vi ju koncentrera oss på de som BIMar och inte på tråkigheter!!!

• mugglesfan

Oj, jag glömde ju GRATTA Nasse7!

• mugglesfan

Och Jessie, gud vad tråkigt att må sådär! Man vet ju hur jobbigt det är med magsjuka så det måste vara hemskt att behöva jobba också. Kan du fixa tabletter liknande de som Brudsommar fick???

• mugglesfan

BrudSommar: nu är du med!

pirr: vad bra att det är positivt med bebisfabrik! Inte alls för privat förresten - här är det väl "share" som gäller?!

• mugglesfan

Lapinette: kör du med Bisolvon nu? Vi får hoppas att det blir en smekmånadsbebis (det blev det för oss)!

Nu sitter jag i telefonkö till Barnmorskegruppen här i Göteborg, få se om jag får komma på tidigt UL. På hemsidan står att tidiga UL görs i v 11-13, jag vill göra ett nästa vecka typ (då är jag i v7) bara för att se att knytet därinne lever.

• mugglesfan

Snartis: *klämmer* den känns nog ganska hård, inte lik mjuk som förr. Men jag tror det kan vara svullna tarmar och allt möjligt, inte den "riktiga" magen. Känns det bättre med blödningar och mensontet? Jag hade lite mer ont i bröna imorse - jippieee! Idag ska jag på inskrivning hos "vanliga" BM (inte privat) och förmodligen få förmaningar om att undvika alkohol, rökning (har aldrig rökt ) mm.

Såg på Fredrik Lindströms program igår och där var Lena Sundström med (har för mig att hon skrivit i Metro förut). Hon sa att det har gått alldeles överstyr det här med vad man får och inte får äta nuförtiden. När hon var gravid för 7 år sedan var det några få grejer man skulle undvika - nu sa hon att det hade varit lättare att få en lista på vad man FÅR äta. Jag tyckte det var rätt skönt att höra Det bekräftar att man inte ska vara för rabiat...

Nä nu måste jag dra en stund!

• mugglesfan

Jag har köpt alkoholfri "skumpa" - hoppas det ger lite bubblor iaf!

Ge inte upp koko - kanske bäst att inte läsa för mycket? Du vet som med FL... Jag läste att det var typ 30% av de med endo som hade svårare att få barn - det är ju 70% som INTE har det svårare!!! Hoppas du tillhör dem...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???