Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

När märker man av att man är...GRAVID???

Fortfarande ont i brösten här. Fast inte vårtorna, mer på utsidan. Det borde ju gå över efter ÄL, (om jag inte haft en lång ÄL som vissa andra tycks ha).

Svullen om magen. Jo, det också. Fast jag har ätit chokladmoussetårta och praliner i flera dagar, så jag vet ju vad det kan bero på.

• Liten med Mindre

Tror mer på dina symptom Snart så...

Håller tummen för dig!

• Liten med Mindre

Har också trist på jobbet. Alla är upptagna med sitt och kan inte hjälpa till.

Eller så försöker jag för dåligt. Självuppfyllande profetia?

Kommer ihåg nu att jag ju brukar få ont i brösten en vecka före mens. Attans också - så skulle det ju inte vara. :(

• Liten med Mindre

Så elakt att göra ett sånt test! Om frågorna handlade om vanor innan graviditet - hur kunde de då tolka in att massor med kvinnor dricker under graviditeten???

• Liten med Mindre

Angående glögg så tycker jag nog att vinglögg är godast (Blossa), men att alkoholfri går bra också (bara Blossas).

Försöker nog tänka på att inte dricka alkohol för ofta, både ur vikt och hälsosynpunkt. (Vet ju hur lätt jag faller för frestande sötsaker - vill inte att det blir samma sak för alkohol.)

Men alkohol 4-6 gånger i månaden som undersökningen handlade om tycker jag är rätt normalt. Det är vin till fredagsmyset och sen bortbjuden eller nåt två helgen. Inte mycket! (Såvida inte "enheterna" handlade om att bli stupfull förstås.)

• Liten med Mindre

Oj, såg att det var 2-4 ggr/mån det handlade om. Ännu mindre.

• Liten med Mindre

Neeeejj! Inte massa nya symptom som jag vill omfattas av! ;) Går ju och funderar över det här med kondisen.

Fick ju jättedålig kondis för 4 veckor sen, i samband med att mitt rossel i luftrören blev rethosta. Men sen har jag ju haft både förkylning, mens, feber, maghistoria, snigelslem och nu ömma bröst. Så mycket saker på en gång. :( ??

Men tänk om den dåliga kondisen inte beror på hostan i alla fall?? Fast jag borde ju inte haft mens och ÄL flytningar om det var något annat väl?

• Liten med Mindre

Har faktiskt aldrig kännt mig så flåsig i samband med sjukdom. (Har rätt bra koll eftersom jag cyklar mycket, på cykel då.)

Men flåsandet kom ju så lägligt ihop med rethostan...

Någon annan som drabbats av hösten rethosta och känner sig sänkt sen dess? (kom igen nu, döda mina symptom så att jag slipper fundera)

• Liten med Mindre

Magda78

Bim nästa helg, men jag borde se röda spår i helgen.

Flåsandet kom ju ca 5 dagar efter förra ÄL. Jag borde ju inte kunnat ha mens och sen ÄL igen om det vore något på G.

Men det var väldigt uppenbart när det kom. Hade varit på kurs och simmat för fullt i ett par dagar. Skulle sen cykla hem till en kompis och orkade knappt uppför en sluttning. Trodde / Tror ju det berodde på överträning och hostan.

• Liten med Mindre

Usch vad jag kommer att bli besviken nästa helg. :( Flåsig och besviken

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???