• Lili 2006

När märker man av att man är...GRAVID???

Faktisk chans
    En månad 5%
    Två månader 10%
    Tre månader 15%
    Fyra månader 20%
    Fem månader 25%
    Sex månader 30%
    Sju månader 35%
    Åtta månader 39%
    Nio månader 44%
    Tio månader 49%
    Elva månader 54%
    Tolv månader 60%

Enligt ovan alltså... Chansen är alltså ca 60% efter ett år.

Observera att detta inte är vetenskapligt belagt, utan vi hoppas naturligtvis på betydligt mer tur hos oss!

• Lili 2006

Hej tjejor,

Är inne här en stund på eftermiddagen. Satt och slöade och glömde att jobba en stund;)
    Surfade hur som helst lite om hur man snabbt blir med barn och hittade denna braiga länk! www.mikasdesign.com/bebbe/tipssida_1.asp
    Bland annat står det intressant läsning om att synka orgasmerna och det är ju kul att man SKA tänka på sig själv och njuta också och inte bara producera... ( detta stressar min man nåt oerhört).

• Lili 2006

Hej,

Har inte varit inne på ett par veckor här, har haft lite mycket på jobbet. Hoppas att det är bra med er tjejer här! Har försökt att läsa ikapp och hänga med på det senaste.
    Jättegrattis till CicciL för plusset och ett stort medkännande till Moppy och ni andra som fått mens-h-vetet.

Lapinette - du är inte ensam - jag ska BIMa i veckan. Cykeln har lite ojämna hjul, men ett tecken i alla fall som får mig att hoppas är att det hittills inte kommit några för-droppar som det brukar. Tänkte köra på Ciccis teknik och pappers-muffa - det gick ju bra där.
    ( tänk vad kul om det skulle lyckas :) )

• Lili 2006

Moppy - måste fråga vad man ska göra med morötterna ;)

• Lili 2006

Vad kul med två BIMare som ligger nära min bim!
    Jag borde ha bimat i måndags, dvs dag 30.
    Tecken på graviditet:
    * Inga rosa-röda fördroppar som brukar komma runt dag 25-26
    * Molvärk
    * Teet luktar kemikalier

Tecken på mens:
    * Molvärk idag både rygg/mensmage

Det blir nog inte BIM utan tyvärr BAM ( beräknad ankommen mens)

• Lili 2006

Har inte regelbunden mens längre ( sen p-piller) - den brukar komma mellan 26-30.
    Hur regelbundna är ni?

• Lili 2006

Eden och Lapinette - hur länge ska ni vänta innan ni testar?

• Lili 2006

Älsklingen och jag köpte test igår, beslutade oss för att ta ett glas rött vin ikväll och testa i morgon bitti!

Jag var helt övertygad om att det tagit sig redan förra månaden för att mensen var konstig och lååång och smådroppar bara och blev jättebesviken när vi testade negativt.

Därför beslutade vi oss för att testa först imorrn - för att det borde ju - om det är positivt vara lika positivt då!!! :)

• Lili 2006

Gud vad det är härligt med support när man väntar och hoppas och hoppas som en galning på ett plus!

Hoppas bara att man inte blir mer "sken-dräktig" och mensjäveln luras och håller sig undan bara för att man är så inställd på att den inte ska komma....

Nej, jag ska verkligen försöka att vänta med att deppa tills det blir BAM.

• Lili 2006

Ni som testat/ska testa - gör ni det själva och berättar för er man under högtidliga former eller gör ni testet tillsammans? ;) Här menar jag förstås inte att ni kissar samtidigt på stickan - utan att ni avläser resultatet tillsammans ;)

• Lili 2006

Lapinette - jag känner mig mer mensig idag än tidigare i veckan. Det känns precis som att mensen är på väg!
    Dessutom har jag inte en enda flytning - annars brukar det vara rätt kladdigt i mina trosor nästan jämt (kanske lite mer information än vad ni behövde? ;) )

• Lili 2006

Visst kan ni kalla mig kladdis!

Håller med Lapinette! Hellre besvikelse nu än att börja hoppas och bli såå besviken och ledsen! Om den kommer hyfsat regelbundet så kan man ju fokusera på nästa cykel istället istället för att sörja!

• Lili 2006

Lapinette - lider med dig! Förstår hur du känner!

Jätte-stärkande-tröst-kram till dig!

• Lili 2006

Godmorgon tjejer! GRATTIS A.M!

BIM +4 idag ( räknat på längsta cykeln, dvs 30 dagar).
    Tog test imorse, som var negativt! Är så besviken och ledsen!
    Fortfarande ingen mens, dock mens-liknande-molvärk.
    Men ännu finns det ju hopp - om CBtestet är mer än 99% säkert - så innebär ju det att det är i alla fall upp till 1% chans att det är en bebis i magen.

Det är konstigt med alla förväntningar man bygger upp och att man redan tänkt sig in i när man ska berätta för folk, vad man ska säga, hur de kommer att reagera, att man ska fundera på namn, att planerar för att inte få dricka vin, osv, osv... Börjar tro att jag är galen på riktigt!
    Men som sagt - testet var negativt och kan nog förvänta mig BAM idag! J*vla SK*T F***N

Maken blev jättebesviken - det känns tröstande i alla fall.

• Lili 2006

Tack för allt stöd! :)

Usch - nej, det blir nog inget denna månad heller, nyss kom det en liten ljusbrun droppe - så det brakar nog loss framåt eftermiddan.
    Man blir något uppgiven... fy vad det är trist att det aldrig blir nåt! Nu har man ju ändå försökt sen maj ( ja - det kanske inte är nåt, men ändå!)
    Vi som skulle bli så bra föräldrar! Känns jättetypiskt!

• Lili 2006

Ett par saker jag har märkt...

För varje månad som går, desto fler tecken på graviditet lyckas man hitta innan mens. Varje månad lurar kroppen en att tro att jo visst kan du vara gravid - men så precis när man är som mest lycklig och börjar fundera på hur graviditeten ska bli - ja då - BAM!
    Varje månad som går gör att man funderar mer och mer på om man fungerar överhuvudtaget.
    Varje månad som går blir man mer och mer ledsen och arg på alla "frögurkor" som får till det på första försöket! Skulle de verkligen bli lika bra föräldrar? De har ju inte planerat för det och hoppats lika länge som vi?
    .... :( och så skäms jag lite för att jag skrev så elakt om frögurkor - de blir säkert jättebra föräldrar!
    FAA*****gerhult vad det är jobbigt detta! Tänk om det fanns några garantier!
    Man kanske skulle gå till en spåkärring? Vet inte om det hjälper - men kanske kan få en att känna hopp igen!
    FruL - jag lånar deppmanteln!

• Lili 2006

Det är ju iofs inget som säger att vi som har boundat så bra med vår partner skulle bli bättre föräldrar.
    Föräldraskapet är ju den största utmaningen av alla har man ju hört.
    "Hejsan-Hoppsan-föräldrarna" som blir gravida direkt får ju en jätteutmaning i att gå över till föräldraskapet direkt.
    Men tror nog absolut att vissa är mer lämpade att bli föräldrar än andra!
    Och livet är f***n inte rättvist!

• Lili 2006

Grattis Jessie!

Härligt att några plussar - det är ett gott tecken på att det faktiskt borde plussa för de flesta av oss inom ett år...

Vilket försök var det?

• Lili 2006

Frejis,

Förlåt - ser att mitt inlägg var ganska okänsligt med tanke på vad du skriver ovanför!

90% ska ju ändå lyckas efter två år, så då bättrar man på statistiken ytterligare.

Men som sagt - din mamma lyckades ju efter 4 år och det finns säkert massor med exempel där det lyckas ändå.

Som sagt - förlåt om jag var okänslig och hoppas du inte tog illa upp!!!

Kram!

• Lili 2006

Hej,

Man får väl mest kalla sig smygläsare, men följer er tråd med spänning!
    Stort grattis Muggles, Snartis och Jessie ( vet inte om jag grattat er).

Jag bimar också i mellandagarna, men har redan symptom ca en vecka innan det är dags ( inbillningssymptom troligtvis).

Symptom: Ont i brösten ( speciellt runt vårtorna). Molvärk i mage/rygg.

Denna gång har vi kört med folsyra+rosenrot för första gången så jag hoppas att det gör skillnad!

Någon annan som har symptom?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???