Inlägg från: Skärgårdsbruden |Visa alla inlägg
  • Skärgårdsbruden

När märker man av att man är...GRAVID???

Snart så,
    Jag hade mensont innan jag plussade. Trodde verkligen att jag skulle få mens, men maken var säker på att jag var gravid. Frågade barnmorskan jag pratade med idag om det var normalt att ha sån värk och hon sa ett käckt "jahadå!"...

Hoppas, hoppas! *ler*

• Skärgårdsbruden

FruL - Rosenroten verkar verkligen ha gjort susen! :D Du är ju hur rolig som helst ju!

Snart så - Fy va trist... mens tycker vi INTE om! Kram, kram till dig!

Moppy - förstår att du måste ha det jättejobbigt idag. Jag lider verkligen med dig och hoppas att du snart mår bättre igen! Stooooooor bamsekram! Hur skulle du gjort om du var jag (plussade ju i förra veckan9. Ska jag beställa VUL eller inte?

Koko och Jessie - jag tror helt klart att ni är gravida. Väntar med spänning på era plus! :)

CicciL - var beställer man sitt VUl, hos sin vanliga gyn eller hos BM?

• Skärgårdsbruden

Det låter bra FruL, håll dig borta från mensen! :) Och jag håller nog med er om VUL, det är nog sant som ni säger. Undrade bara lite hur det är tänkt och vad som är bäst. Fast gåt man till vanlig MVC får man ju inte se bebben förrän låååååång fram i graviditeten. Kanske borde finnas ngt mellanting? Men vad vet jag. Hinner nog ändra mig 118 gånger fram och tillbaka

• Skärgårdsbruden

Hur har du gjort, BrudSommar?

• Skärgårdsbruden

Jag har nog inte riktigt hängt med i allt, BrudSommar. Har du haft komplikationer alltså? Eller varför blev du inlagd? Hur mår du nu?

• Skärgårdsbruden

Tack, Magda. Runt v.12 låter rimligt, för det är så låååångt till ultraljudet!

• Skärgårdsbruden

Snart så - vilken är den andra tråden?

• Skärgårdsbruden

Aha.... Tack Viktualia! :D

• Skärgårdsbruden

Jag vill också att Koko ska testa! :) Är såååå nyfiken!

Tack BrudSommar och Cicci för info om VUL! Ska fundera på saken och fråga grannen som är BM.

• Skärgårdsbruden

Hej tjejor,
    Tillbaka efter ngr dagars paus och inget Internet. Suck. Tog mig flera timmar att läsa ikapp!

Det har ju häbnt lite sen sist:
    Snart så - ingen aning! Du får hjälpa oss!
    Jessie - jag tror att man absolut kan ha ÄL nästan direkt efter mens. Speciellt om man har en kort cykel, det har jag
    Muggles och Koko - fy vad trist att ni fått besök av röda damen. Trodde faktiskt att era simmare nått fram den här gången. :(
    Viktoria80- Grattis! Roligt. Hoppas det löser sig med bröllopsplanerna.
    MissZ- Vad tråkigt att du förlorat jobbet! Tror dopck, som andra kloka talare här, att barnen ska komma när de kommer. Jag skulle ha kört på ändå, samtidigt som jobbsökandet.
    Mindre - Jag har också en massa finnar. De kom för två månader sedan och vägrar försvinna! Nu ´lär de ju inte försvinna heller, graviditeten lär ju stimulera dem :(

Hur har det gått för potentiella plussarna Snart så och Lapinette? Har jag missat era senaste rapporter?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???