Hej tjejer!
Cicci är tillbaka från NUPP. Och det var helt fantastiska siffror! Så skönt!
Hade bättre värden än en 20-åring sa hon!
Vi kommer inte gå vidare med fostervattenprov med andra ord, vi var inte ens i närheten av att bli rekommenderade detta.
Bebisen mår kanon och hade vuxit mycket, han är 13 CM stor nu!
Jag är i vecka 13+4 enligt Kate som utförde testet, alltså går jag in i vecka 15 på lördag och bebisen kommer ca 12-13 juli nu!
Jag frågade om det är så att jag blev befruktad tidigare då, eftersom jag är framflyttad över en vecka, men hon sa att det tar olika lång tid för bebisen (embryot) att ta sig till livmodern och fästa, vår bebis dansade ner och fastnade snabbt! Efter endast ett par dagar, annars kan det ta 10 dagar för vissa, så det är därför jag är längre gången.
Vi såg båda hjärnhalvorna, klaffarna till hjärtat, urinblåsan som var fylld med fostervatten, njurar och hela baletten. 10 fingrar, 10 tår och en fin ryggrad. Allt var på plats och nu ska den mest växa till sig!
De kollar även efter hur rakt näsbenet är, för det ska vara jätte rakt om det är ett friskt barn, Pick'n var rak så klart
Att de sväljer fostervatten är ett gott tecken, för barn med downs syndrom, har ofta svårt att svälja sa hon. Så det känns helt fantastiskt!
Låg o lipade i sängen när hon körde den där meckapären över magen, tårarna bara rann, det är så absurt att se sin lilla bebis först sova, sen vakna och röra sig. Längtar till den 19/2 nu när jag ska på stora UL!
Ja, skulle avlägga rapport - den blev lång!
KRAM