Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

För mig spelar det absolut ingen roll alls när barnet kommer. Själv är jag född i januari och även om det är en tråkig årstid så funkar det med. För mig var det mkt viktigare att bli gravid alls och naturen har ju en förmåga att bestämma sånt själv så...

Hade jag varit du Nenne så hade jag kört på utan skydd och om du blir gravid så att det inte passar resan så kan man väl boka om den? Men det beror väl på hur despo du är. Själv är jag ju 35 (20 jan blir jag 36, uääähhh) så jag kände inte att jag hade tid att vänta. Men givetvis känner ni bäst själva hur ni vill göra! Ja just ja (kollade på listan) du är ju bara 28 - men då är det ju lugnt!!!

• mugglesfan

Page förresten: jag tror inte med tanke på fotot på dig att du är så underviktig att det borde försvåra en graviditet. Visst såg du smal ut men inte underviktig eller? Eller är fotot inte rättvisande?

Jag vet inte om man kan mäta fett med ngn hemmametod, skulle inte tro det. Men 17% borde väl de flesta komma över? Jag har en jobbarkompis som mätt upp sin fetthalt på ett gym och hon hade 13% tror jag men hon är extremt vältränad och äter extremt nyttigt. Träningsnarkoman och hälsomänniska, inte ett gram fett (dock mkt muskler). Och det är tydligen väldigt ovanligt för en kvinna att ha så låg fettprocent... Så det borde vara lugnt.

• mugglesfan

Nu har jag fan ingen lust att jobba längre! Har gjort klart en spec som jag tragglat med hela veckan och dessutom lagt in nya aktiviteter i vårt kundhanteringssystem - nu kan jag eg gå hem med gott samvete. Veckans måsten är gjorda... Men kan man med det? Nej, för tidigt. Visst finns det grejer att ta tag i men hur kul är det att börja på nya grejer på fre eftm?

Nu skulle man ju haft en snoppdiskussion el nåt...

• mugglesfan

fruLlan: jag tror du behövde en paus helt enkelt med tanke på hur mkt du jobbat på senaste tiden. Så funkar iaf jag, jag kan hålla ett högt tempo en viss tid men sedan behöver jag en lugn period innan nästa hetsperiod börjar. Veckan innan jul fick jag inte mkt gjort (märktes väl på min BT-aktivitet?) men denna veckan har jag varit ganska produktiv faktiskt. Så ha ingen ångest över det, du kommer igång igen när du får mkt att göra.

Ja Mindre: en och annan aprikos slinker ner (de är goda!) men räknas det som mellanmål?

Nä vad det var dött här idag! Jag får kanske ta och smygläsa DEN ANDRA TRÅDEN då?! Är det där Jessie hänger el är hon superdålig tro?

• mugglesfan

Aha, ska ni stänga in er med leksak och aladåb?! Låter seriöst Mindre! Bra att du äter upp dig lite innan då så du har mkt krafter

• mugglesfan

Frejis: va?! Jag känner heller ingen med samma datum. Men de brukar installera USAs president det datumet tror jag Jag får höra av mig i vår när jag närmar mig huvudstaden för en träff.

• mugglesfan

Gött att du hittade ägget Sweet. Då blev det senare ÄL för dig med - precis som för många andra här som käkat RR (var det inte så?).

Kör en extra gång nu Sweet. Inte ge dig för tidigt!

Vem var det som hade BIM nu på tis-ons - Moppy? Spännande... Kul att det är fler som BIMar nu fram över, då brukar det hända saker.

Själv var jag och sprang 8km igår för att motverka plufsigheten, det gick bra faktiskt. Kändes skonsammare att jobba i lugnt tempo än att studsa på ett gympapass.

• mugglesfan

Asch sweet, nu missade jag dig precis. Ni har ju varit så himla aktiva sedan igår när jag tittade in, så jag höll på att läsa ikapp.

pirr: fortsätt testa och ge inte upp, fler här som har haft senare ÄL än vanligt. Sweet höll ju på att ge upp och trodde att hon inte hade ngn ÄL men till slut hittade hon ägget.

Mina senaste symptom: var uppe och kissade 4 (!) ggr i natt. Hallå eller. Jag trodde det var på slutet som man kissade ofta... Dessutom har boobsen vuxit med en halv storlek, får snart inte plats i min B-kupa längre. Sexlivet lider inte av det direkt...

• mugglesfan

Usch fruLlan, vad jobbigt att må illa. Det har jag sluppit hittills. Jag har väl känt väldigt små känningar om jag blivit för hungrig och första tuggorna kan vara svåra att få ner men verkligen inget som inte går att hantera. Blir det inte värre än såhär för mig så har jag verkligen haft tur!

JAg kan meddela att om ngn annan får hård mage så är lösningen att dricka mycket. Att tillföra mer fibrer hjälpte inte mig förrän jag började dricka minst dubbelt mot innan! Men nu funkar magen igen, gött!

MissZapon: japp, flytningar kan vara ett tecken på graviditet. Så var det för mig.

• mugglesfan

Usch, Parfymen är verkligen ingen favvobok hos mig. Jag har likt sweet svårt för böcker där huvudpersonen är osympatisk. Näe, den filmen ska jag inte se.

Hur går det för dig Snartis? Fortfarande blödningar?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???