• ljuvlig

När märker man av att man är...GRAVID???

nenne78

Tack för den utförliga beskrivningen Då ska jag vara extra uppmärksam nästa gång!!

• ljuvlig

CicciL
    Det låter så spännande!!!

Nu är jag inne på min tredje mens-dag och tänkte förbereda mig inför nästa ÄL. Så hur var det nu med bisolvon, rosenrot, bakifrån mm?
    Är rädd för att överdriva så jag har än så länge bara köpt Folsyra. Men om något annat kan hjälpa, så varför inte?!

• ljuvlig

Nu hoppar jag upp som gubben ur lådan igen

Argh, jag blir toookig på mitt jobb!!! Har så mycket att göra HELA tiden att jag inte ens hinner gå in och kika ens en liten sekund. Men vad jag har förstått är Jessie76 gravid. GRATTIS!!!

Är du inne på försök nr 5, men det dröjer tills nästa böj. Brukar få ÄL 25 dagar efter mens, orättvist men vad ska man göra... Har preparerat mig med rosenrot och folsyra, får se om det kan ha ngn inverkan

nu är jag fruL; även om det var du som startade tråden ska du ju inte alls känna att du MÅSTE skriva. Känner man inte för det så gör man ju inte det.... Glad och käck ska man va när man känner sig glad och käck!! Fast det är klart, är man deppig är det alltid skönt att veta att någon tänker på en *kram*

• ljuvlig

...JAG är inne på försök 5, ingen annan...

• ljuvlig

Heeej på alla här inne!
    Nu var det oförskämt längesen jag skrev men det beror helt enkelt på att jag har haft häcken full på jobbet in i det sista! Hela hösten har varit tuff med mycket övertid....
    Vet inte om någon mer har hunnit bli gravid, kanske kan någon säga vilken sida den uppdaterade listan finns på?
    Vi är inne på försök 5 och jag har precis haft ÄL. Spännande som vanligt när det snart börjar närma sig BIM...

• ljuvlig

Hej alla galna sexwifes!

Nu efter 5 gånger tog det sig för oss också och jag kissade plus på stickan i morse

Även om jag följt alla som blivit gravida hittills och alla som försöker känns det otroligt overkligt för en själv nu när man äntligen lyckats! Min man trodde inte på det första testet så vi fick sticka ner och köpa ett till för att försäkra oss om att det verkligen var rätt det vi såg.

Hur har jag då märkt av detta (som svar på Fru L:s allra första inlägg)?
    INTE ALLS.....

Fast när man tänker efter har jag nog haft symtom fast jag inte trott att jag varit gravid. Förra omgången var jag ju bombsäker på att det hade tagit sig, men det hade det ju inte....
    Men så här ungefär;

-Lite ömma bröst
    -Lite ilningar i äggstockarna
    -Lite humörsvängningar
    -Och lite småkramp i nedre delen av magen. Fick kramp i går när jag hoppade omkring här hemma och löjlade mig och även häromdan när vi hade 5+1 under o*g*s*en. Och det är väl det sistnämda som är det enda "nya" eftersom de andra symtomen är vanliga innan mens ändå.

Trix?
    Den här omgången åt jag rosenrot fram tills ÄL och B-vitamin varje dag. Och så har vi endast kört bakifrån Det var faktiskt min man som bestämt sig för det och så fick det bli!!!! Ja, han är nog lite extra stolt för att han stod på sig...

Till kvällen blir det att smutta på champagnen och låtsas som ingenting även om man vill skrika till hela världen om denna nyhet!!!!

Det enda som jag undrar över är i vilken vecka jag är i. Har ju mongomenscykel på 39 dagar, vilket om man ska räkna efter sista mensens första dag betyder att jag är i vecka 6. Fast jag hade ÄL för 2 veckor sen. Så jag tror vi räknar efter det istället och låtsas att jag har en normal cykel och då är jag i början av v. 4. Eller vad tror ni?

Många nyårskramar till alla här inne och en massa styrkekramar till alla som försöker!!!! 2007 kommer bli ett jättebra år för oss alla, det är jag övertygad om...

• ljuvlig

Tack snälla ni!!! Och igen ett gott nytt år!!!!

sweetstreet; Jag förstår om du blir lite stressad av att själv inte plussa! Jag har inte varit inne så mycket den sista tiden pga jobb och tidsbrist, det kanske fick mig att tänka på annat... Fast jag har tagit det jättelugnt denna gång, inga ÄL-stickor eller tidiga grav.test osv. Och så planerade jag inför nästa Äl i januari...

• ljuvlig

nu är jag fruL och TomKat:

GRATTIS!!!!!! Nu är vi ett gäng som ska föda i september Kanske listan ska uppdateras igen?

Mugglesfan:

Skönt att höra att det tagit ett par veckor att fatta. Jag går omkring och är så "pirrig" i magen HELA tiden!! Vaknade titt som tätt i natt och bara tänkte på det lilla livet där inne....

Mugglesfan & Brudsommar2006:

Jag förstår inte riktigt, hur gammalt är fostret egentligen, vilken vecka är jag i? Om BM räknar från sista mensens första dag är jag ju i vecka 6??? Fast om man utfår från ÄL är jag i vecka 4. Vill ju ha exakt så man kan följa utvecklingen...Någon som kan hjälpa mig *plz*

Alltså
    Första dag för sista mens: 25 november
    ÄL: 20 december
    BIM: 2 januari = 39 dagars cykel
    (PLUSS: 31 december)

*kram, kram*

• ljuvlig

... och så vill jag tillägga till Frullan; jag har också druckit mängder med alkohol denna jul men jag intalar mig själv att det inte är någon större fara!!!

• ljuvlig

Snart så;
    *****styrkekramar till dig******
    Hoppas verkligen inte att det är något allvarligt!

Beträffande min grav.vecka. Så ni menar alltså att jag är i vecka 6 och att fostrets hjärta har börjat slå och allt det där??? Oj, det känns så tidigt på något sätt....

• ljuvlig

TACK snälla ni!! Jag ska ringa och skriva in mig i morron, då får vi se vad de säger. Men det känns lugnare nu....Man vill ju vara med från första början liksom

Frullan; jag är verkligen jätteglad för din skull, det känns lite extra roligt eftersom du var lite orolig också Det är väl det att om man kämpar lite extra brukar det till slut ge resultat!!!

• ljuvlig

Men jag har ju också sovit oroligt i 2 nätter nu. Är det månen då måntro?????

• ljuvlig

A.M. , Stockholm , 37 år , ? , Livia född 16/11
    BrudSommar2006 , Stockholm , 35 år , augusti 06 , Gravid 15/9
    Skärgårdsbruden , Stockholm , 29 år , november 06 , Gravid 9/11
    CicciL , Stockholm , 32 år , juli 06 , Gravid 12/11
    Nasse7, Mjölby, 29 år, augusti 06, gravid 20/11
    Jessie76 , Luleå , 29 år , ? , Gravid 5/12?
    Snart så... , Stockholm , 28 år , juli 06 , Gravid 9/12
    mugglesfan , Göteborg , 35 år , augusti 06 , Gravid 18/12
    Eden-06, Lund, gravid 23/12
    Ljuvlig, Göteborg, 31 år, gravid 31/12
    FruL, Stockholm, 32 år, augusti 06, gravid 1/1-07

_koko_ , Stockholm , 28 år , juli 06
    Lapinette , Stockholm , 36 år , juni 06
    Mindre , Stockholm , 32 år , juni 06
    sweetstreet , New York , 33 år , augusti 06
    nenne78 , Gävle , 28 år , oktober 06
    Moppy , Stockholm , 29 år , oktober 06
    pirr! , Göteborg , 29 år , september 06
    Storasystern , Stockholm , 30 år , juli 06
    Frejis , Stockholm , 33 år , jan 05
    start september , Stockholm , 30 år ,
    Page , Sörmland , 30 år , oktober 06

Tog bara bort frågetecknet efter mig...

• ljuvlig

mugglesfan;

Är du och jag de enda Göteborgarna här inne eller finns det fler?
    Jag ringde idag och bokade in mig och min man på inskrivning hos Barnmorskegruppen. Vart ska ni gå?
    De gör tydligen ultraljud vid första träffen, v. 10....

• ljuvlig

Dagens symtom (v. 5):

-ilningar i magen
    -hunger!!!!!
    -svullen mage

FruL;
    När hade du ÄL förresten? Känns som om vi ligger ganska lika i tiden...

• ljuvlig

nu är jag fruL;
    Ja, vi ligger ganska lika. Fast du är 6 dagar före mig
    Visst går man och småoroar sig för missfall eller att något ska hända. MEN jag försöker intala mig att om något händer beror det på att fostret inte var/är friskt, inte på mig...

• ljuvlig

Hej alla sexwifes!

Snälla, har inte kunnat vara med på ett tag. Är det någon mer som plussat efter mig och Frullan?

Jag har gått in i vecka 6 och mår väl ok men inte helt...

-mår lite illa titt som tätt, inte så att jag måste kräkas men ändå lite. Det blir bättre när jag äter så det gör jag hela tiden
    -sover oroligt och det oroar mig lite. Trodde man skulle vara så där jättetrött att man knappt orkar lyfta huvudet från kudden men jag sover ytligt. Och så drömmer jag att jag äter kött (har vegetarian i 15 år!!!!!) Huuu, läskigt!

Hur mår ni andra som nyss plussat?

*kram*

• ljuvlig

Eden-06; Tack!! Skönt att höra att det inte är bara jag som är mongo på nätterna Vilken vecka är du i??

• ljuvlig

Hejsan alla!
    Nu tittar jag in en stund, förmodligen när alla andra är på väg från jobbet och mot en lååång härlig helg!!

Har precis suttit och klämt i mig en stooor räkmacka så jag orkar åka och shoppa mat inför helgen!

Lista över alla graviditetssymtom hittills:

- Äter var 3:e timme
    - Mår illa men utan att spy
    - Molnande värk i underlivet
    - Ena stunden känner jag mig glad och vips så känner jag mig nere och allt känns tråkigt
    - Inget sug efter varken kaffe & godis. Har slutat dricka kaffe helt och hållet
    - Värk i brösten men mest vid beröring

• ljuvlig

Hi, hi!!

Jag har också varit gasig som sjutton idag, glömde det på min lista...

Trevlig helg

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???