Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Här är helt GALET med barn och bebissaker! Alltdå från svindyra designade kläder till leksaker och ett gigantiskt Toys R us vid Times square som jag har vänner som besökt och de sa att man nästan blir sinnessjuk där inne. Så kanske är just inte det den bästa av platser. men det finns som sagt hur mycket som helst!

• sweetstreet

Snartis, ja så skulle jag räkna!

• sweetstreet

Det är därför jag inte räknar våra första försök för jag har ju insett att vi timade helt fel då eftersom jag räknade på en 28-dagars cykel men jag har ju 33 så ÄLen var ju inte alls de dagarna man trodde då.

• sweetstreet

Nu är det även rätt galet med julpynt på sina ställen också.

Mmmmmmm.... Myyyyysigt! :)

• sweetstreet

Om jag har förstått det hela rätt med "medeltal" och allt så är 7 månader medeltalet för par som försökt "aktivt" dvs man har då försökt pricka in ÄL.

Så därför räknar jag inte alls de gånger vi bara 6-ade på utan att ha koll på ÄL. Inte heller de gånger vi trodde det var ÄL men uppenbarligen inte var det (med tanke på min mycket längre cykel).

• sweetstreet

Snartis,

Jag försöker faktiskt att inte tänka alltför mycket på det där med hur många försök eftersom det inverkar stressande på mig.

Fast visst, antalet finns ju hela tiden i bakhuvudet förstås... :(

• sweetstreet

Fast denna gång hoppas jag verkligen mer än någonsin för jag tycker vi verkligen varit aktiva under vad jag tror är de rätta dagarna.

Å andra sidan sperlar det ju skit roll ifall ens ägg är ruttet...! :(

Eller att det inte alls vill fästa fast.
    Så jag försöker ändå intala mig att jag inte ska bli så besviken den dagen mensen kommer forsande som värsta tsunamivågen...

• sweetstreet

Men jag VET att jag komme bli superbesviken trots att jag försöker intala mig att NNÄ blir superbra.

• sweetstreet

Lusitgt men jag bhar på något sätt velat ha ett septemberbarn!

Och då är det väl egentligen inte förrän nästa ÄL som det ska bli något eller räknar jag helt tokigt??

• sweetstreet

Moppy, jag vet inte, men på ngn hemsida jag var in på (minns inte vilken) kunde man fråga en barnmorska om saker och jag vet att ngn frågade om detta med antal försök. Och om jag minns rätt var hennes svar att man inte skulle söka hjälp eller så förrän man försökt minst 7 gånger "aktivt" dvs att pricka in ÄL.

Så jag bara antog att det var aktiva försök de menade med sina medeltal...?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???