Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Och jag tror detta hade att göra med just detta att vissa månader kasnke man inte har ÄL eller inte har ett "bra" ägg, även om man lyckas pricka rätt.

• sweetstreet

Men jag kan som sagt ha jättefel.

• sweetstreet

Jag tror att om man kontaktar typ gynekolog eller barnmorska eller annan sjukvård så säger de att man ska prova i 6 månader till 1 år. Faktiskt.
    Just för att det är normalt att det tar tid.

• sweetstreet

Men visst, om man inser att man har något vaj på sin ÄL så bör man väl söka hjälp tidigare och berätta detta. Då kasnke man kan få hjälp med hormoner eller så?

• sweetstreet

Jag tror att det där halvåret - året handlar om "normalfall" dvs personer som inte har några "konstigheter" med sjukdomar eller på annat vis nedsatt fertilitet.

• sweetstreet

Mindre,
    haha! Vilken cykel är det d ska jobba på???? ;)

Spinning eller den där tandemen som du cyklar ihop med en massa härifrån?? :)

• sweetstreet

Jo fast jag har vänner som det fungerat på första gången, men ockås de som förskte ganksa länge innan de fick till det.

• sweetstreet

Fast slutresultatet för alla dem är iallafall att de har barn nu. Vissaa fler än ett faktsikt. :)

• sweetstreet

Men visst kan det kännas knäckande att höra alla som bara skulle "testa" oxh vips så var de gravida innan de hann blinka!

• sweetstreet

Mindre,

låter ju finemang. Med maken och masagen menar jag!

Och jag gissade att det var spinningcykeln. ;)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???