Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Alltså inte för att nidisen har ngt med 6 att göra men för mig råkade den dyka upp efter 6. Jaja den detaljen kunde ni säkert klarat er utan...

I övrigt stämmer jag in på fruLlans alla symptom. Just det, glömde ont i äggisarna (de har jag aldrig känt förut, visste nog inte exakt var de satt men nu förstod man precis), och öm om magen så att översta byxknappen fick knäppas upp när man sitter. (Detta var också runt 3-4 dagar före BIM).

• mugglesfan

Nä det är det jag tror på personlighet, att vissa dras in i det. Det är inte bara miljön som gör det (i så fall hade jag nog provat hasch). JAg har en annan kompis som provade sk "space cake" i Amsterdam. Det är tydligen sockerkaka med LSD i (!), hon provade 2 ggr och första gången var det tydligen skitkul, de satt och asflabbade åt en gatlykta i 3h. Andra gången mådde hon bara dåligt. Men hon är superkarriärkvinna med ett barn och ett till på G idag

• mugglesfan

Jag måste säga att jag kände som mest samma vecka som jag plussade (v4+ alltså) och sedan dess mer och mindre i omgångar. Jag nojar mindre nu att det ska ha hänt ngt när jag inte känner ngt för det verkar komma och gå och jag har vant mig vid det. Varför förväntar man sig att man ska känna ngt HELA TIDEN - det är ju jättefånigt

När jag blir nojig tänker jag på min kompis syrra som inte märkte att hon var gravid förrän i 4:e månaden. Hon tyckte hon blivit "lite tjock" bara (hon är tunn som en sticka i vanliga fall, anorexiavarning). Hon drack dessutom vin tills hon upptäckte hon var gravid, inga mängder men ändå. Barnet är väl typ 8-9 år idag och fullt normalt...

• mugglesfan

Jessie: jag tror du har helt rätt - man är orolig för det som ligger närmast helt klart. Tråkigt att du blivit så rädd att du inte vågar samma saker som förr. Hoppas inte jag blir det. En del har teorier om att mammor ofta blir mer räddhågsna (vågar inte åka svart pist längre mm mm) för att det skulle vara en instinkt att inte vilja skada sig. Skadar de sig så kan de ju inte vara där och skydda sina barn lika bra. Inte fan vet jag, kan vara en myt/skröna el allmänt svammel...

• mugglesfan

Syrran: det låter hoppfullt!

• mugglesfan

start: med vad fasen! Jäkla tantjävel! Glömde du bjuda in henne, bjuda henne på starksprit och klubba ner henne när hon tuppat av (som jag gjorde)? Men det lät ju hoppfullt med dina känningar. Fasen vad lurad man kan bli...

koko: jag håller med Jessie, orkar du så får du gärna uppdatera oss. Jag har tyvärr glömt vad det var för spruta du skulle ta

Syrran: nu håller vi tummarna för dig. Är det inte dags för ett plus igen nu snart?

• mugglesfan

Ibumetin visste jag var ett no-no men Alvedon trodde jag var ok? Det står ju så på paketet???

• mugglesfan

koko:
    jag tror Vänner-fan ville vara med på listan
    Vänner-fan, Göteborg, ?, ?, Gravid sept06

• mugglesfan

Japp, jag har också saknat Moppy men jag tror hon hade svårt med datortillgång (el var det mkt jobb?).

Eden och ljuvlig är också försvunna har jag noterat. Synd.

koko: jag hoppas verkligen för din skull att det funkar och att endon försvinner. Vad jobbigt att komma in i tidigt klimakterium... Håller tummarna stenhårt att det kommer att funka!!!

• mugglesfan

Och hur var det med Frejis BIM - hon skulle ju käka Bisolvon för det vilda denna gången

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???