Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Ja Frejis, det har du ju rätt i. Tex CP-skador uppstår ju vid födseln. Uj, ännu mer att oroa sig för... Men jag läste att CP-skador har gått ner, så de verkar ha fått till lite bättre förlossningsteknik senaste åren. Det är ju bra!

• mugglesfan

Ja vit choklas med jordgubbssmak - låter tveksamt tycker jag. Men jag är ingen chokladoman. Känner för choklad en gång i månaden (lingonveckan) och då Marabou mjölkchoklad el Frukt&Mandel, ev Schweizernöt (stavn?). Definitivt ingen mörk choklad för mig. Alldeles för bittert och beskt. Tryffel, blää. Ja jag är konstig jag vet... Men jag är saltlakritsoman istället. Det är ngt jag verkligen saknar när jag bott utomlands. När jag pluggade i Sydney fick jag regelbundna leveranser av salta fiskar mm Och alla mina kompisar vet att jag älskar "franska pastiller" (tror jag de heter), sådana vita och blå med saltlakrits i. En gång fick jag typ ett kilo såna i födelsedagspresent... Komplett OT!

• mugglesfan

Kul att se dig här igen Frejis trots att du tyckte du inte hade ngt att bidra med (är det ett krav förresten?????? )

Uj, jag borde verkligen ta tag i mitt jobb nu, måste förbereda inför Tysklandsresan. Men det är så svårt att komma igång. Ung som när man ska börja plugga till en tenta. Har man väl kommit igång så brukar det funka rätt bra (tur att inte BT fanns när jag pluggade för 100 år sedan).

• mugglesfan

Frejis: mån-tors. 3 nätter på hotell, blääää. Tyskland är övht ett ganska grått land...

• mugglesfan

ljuvlig: jag räknas nog inte som "nyligen" plussare men jag känner inget. Men jag har bestämt mig för att njuta av det istället. Kan äta vad som helst, inte trött, kan träna, ingen mage i vägen, ...

• mugglesfan

Det tror jag inte Frejis

• mugglesfan

Det är rätt intressant vad man skulle ha tänkt om sin bubbliga mage och stickningar i bröstet innan man plussade om man INTE hade varit en del av den här tråden. Hade man ändå anat att man var gravid? Jag är inte så säker... Den här tråden är nog den bästa infon som finns om just det området. Alla dessa symptom som nästan alla av oss plussare har haft och som man aldrig har hört talas om förr.

• mugglesfan

Äh, va fan det är inte så lätt att hålla reda på alla. Just nu tror jag att jag har hyfsad koll på vilka som plussat och inte men svårare med våra BIMare (page, sweet, Lapinette i den ordningen tror jag).

• mugglesfan

fruL: dessutom plussade ljuvlig och Eden i princip samtidigt så jag tror att din teori stämmer!

Syrran: ursäkta, det vet jag ju egentligen! Men du ser, det är alltid ngn man glömmer (ta det inte personligt!) Jag håller också tummarna!

• mugglesfan

Jessie: gött att höra att jag är normal! Men räcker det med magnecyl om den är halvt uppäten???? *funderar*

HAr ni förresten sett Fredrik Lindströms nya program om svenskarna? Jätteintressant, man får många aha-upplevelser. Han har intervjuat en del icke-svenskar som säger saker som verkligen stämmer men som jag aldrig har tänkt på förut. Igår bla en amerikanska som sa att i Sverige är det mkt mer politiskt inkorrekt att säga att "jag jobbar inte just nu för jag är hemma och tar hand om mina barn" än att säga "jag jobbade halvtid hela min mammaledighet". el jag kanske blandar ihop två inlägg men ung i den stilen var det. Det stämmer ju också. Eg rätt sjukt...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???