Inlägg från: nu är jag fruL |Visa alla inlägg
  • nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

brudsommar
    svårt vet jag inte riktigt men det går inte att göra med en vanlig undersökning. Jag vet att ibland kollar man med titthål och då är det ju en operation man måste göra. Men jag tror att det finns fler sätt att kolla det. men det är säkert både jobbigt och dyrt och att det är därför som man bara remitterar de som verkligen behöver.

jag ska ju akut till gyn för inflammationen i morgon, (här i hålan faktiskt) och de kanske till och med kan remittera mig. jag bor ju inte här så det är ju ingen kostnad de behöver ta. men man kanske inte kan remittera till andra läng. Men jag kan ju försöka.

tack vickis

• nu är jag fruL

Tydligen räknas jag inte till de som verkligen behöver det eftersom jag bad om att få kolla redan för några månader sedan.

Vad han pratade om då är att man måste ha indikationer för att det är problem, typ att man måste ha försökt få barn läääääääääänge och att man därför misstänker att man har problem och att de då kan bero på ärr.
    Annars kollar de inte.

Självklart får jag kolla upp om jag har inflammationen det är den större kollen efter ärr de nekar mig

• nu är jag fruL

näe ingen behandling
    men då vet man ju i alla fall att man måste köra andra vägar...

• nu är jag fruL

morrn morrn
    japp nu är morgonpasset här och har läst igenom flera sidor. Ni har varit flitaiga. Bravo

Välkommen hem muggles och vad kul att ni hade det bra. Kanske var det det avslappnade läge som krävdes för en trådkusin, vi kan ju hoppas...

koko: fyyyyyyyyyyyyyy vad skönt att de tog hand om dig så bra. Åh vad skönt det måste kännas. Vilken härlig känsla att bli så bra omhändertagen att du nästan längtar till op.
    Men gyn på sös är fruktansvärt bra, jag håller med. Jag har gått därmånga gånger med mina problem. Bla så gjorde jag laser behandling (eller frys hmmm) efter cellförändringar där. Skirtbra.
    Jag hoppas att få remiss dit. Jag ringde till dom också, men utan remiss så kan jag inte få tid förräns i april och så länge kan jag inte vänta.Hoppas hopppas hoppas på remiss.
    koko: så det kan vara cystor du har och inte endo men är inte det konstigt att de inte sett skillnaden tidigare? Eller misstar man ofta dom?

Jag läste att ni haft just en diskussion om cystor. Jag har haft MASSOR!!!!!!!!!!! Ett tag hade jag oerhörda problem och fick cyctor som sprack varje månad vid mens. INTE skönt ska jag säga. och vad jag fick höra är att cystor är vanligt men många känner inte ens av dom.
    Dom är i de allra flesta fallen även ofarligt. MEN om man som MIG haft problem med många så kan man få kroniska fel på äggstockarna...
    känne som YTTERLIGARE ett skäl till att få stockarna kollade eller hur ?

sweet: jo jag tror att du visst kan känna av en ev grav redan nu. Vissa verkar ju känna tillochmed när ägget blir befruktat. jag tror definitivt att du kan känna något.

• nu är jag fruL

hejsan
    cicci: hmmm dyrt vin är ju gott men för tusan ta dubbelt av den dyra maten istället.

nenne: jag kan säga att jag delar din oro. Jag kan ibland tro att jag är helgalen. ena sekunden så är jag helt desperat efter barn NU men i nästa så njuter jag så enormt av min make och mitt fria liv där bara VI bestämmer och kan göra vad sjutton vi vill. Ligga en hel dag i sängen med maken, Åka bort när man vill, vara hur mycket man vill i stallet. Spendera massa tid med att bara "hänga" med kompisar.
    ja hur många år efter man fått barn dröjer det innan man kan göra det igen? svaret är vel ca 15!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    hmmmmm
    shit man kanske ska vara glad över ens sista dagar i frihet
    men nej tänk en bebis ..............
    fast de blir ju stora...........
    ambivalent? JAG

Tillråga på min deppighet och allt elände med ärr på äggledare och ont som sjutton så funderar min chef på att jag måste fortsätta åka till hålan udner januari!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    NEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!
    VILL INTE
    HAN HAR JU LOVAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja

• nu är jag fruL

är rätt upprörd själv
    maken blev rosenrasande!

• nu är jag fruL

OT:apropå ingenting

Jessie hoho

Jessie jag kollade min mail som jag kollar oerhör sällan och hittade någon inbjudan från dig...
    jag är totalt koko (förlåt koko ) när det gäller sådant... så jag skrev ett mail istället...
    så du har mail Jessie!

• nu är jag fruL

usch
    jag har så ONT i äggisarna
    det är helt sjukt

men som tur var ska jag ju till gyn om en timme
    usch vad ont det gör

• nu är jag fruL

snartis
    så ska det verkligen inte få gå till!
    Det skall inte bero på vart man bor om man överlever en sjukdom eller inte. Sånt är ju helt otroligt upprörande anser jag.

• nu är jag fruL

apropå mitt fall
    så är vel problemet att jag inte är skriven här. men jag ska självklart försöka få dom att skriva remiss och då självklart helst hem till stockholm.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???