Inlägg från: nu är jag fruL |Visa alla inlägg
  • nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

hejsan tjejer
    Tillbaka från gyn. Fick träffa en jätte bra läkare. det kändes att man inte var i stockholm, ingen stress utan tid för samtal osv, värsta utfrågningen.

Han gjorde även en gyn undersökning. Han hittade inga cystor men det trodde jag ju inte att det var heller för den här värken är inte cysta värk. ja det är skillnad, har haft så mycket problem så jag är expert
    Han såg inte direkt att det var en inflammation. MYCKET skönt att höra för det syntes förra gången. Men han var inte säker och har tagit prover.
    Han sa också att det var jätte bra att jag tog smärtan på allvar och kom dit för det är lite allvarligt när man en gång haft äggledarinflammation.
    Skönt att bli tagen på allvar och ingen som tycker man är hysterisk.

Jag frågade dessutom om man kan kolla efter ärr (jag visste ju svaret redan men ville få höra det ) Förutsättningen är dock att man försökt få barn i över ett år...

Jo han nämde att det finns 3 metoder. En urgammal röntgen som man inte kör längre, titthålsoperationen sen en ny special ultraljud som man gör på väldigt få ställen.

så det är allså titthål som gäller. han sa dock att jag måste göra det där jag är skriven, alltså stockholm och tyckte att jag skulle stå på mig så att jag får göra undersökningen. Han sa även att jag kommer att få kämpa för den...

Nåja jag är nöjd ändå och känner mig stärkt att KRÄVA titthål.

snartis...hmmm pluss lukten har nått min håla också...

• nu är jag fruL

sweet: bara kul att läsa dina inlägg oavsett långa eller korta. Måste erkänna att jag är lite nyfiken på dig i riktiga verkligheten.

fast du heter vel säkert Bengt, har skägg, kulmage och bor i Rågsved så...
    näe förlåt...

Vänner-fan. Ohhhhhhhhhhhhh vad mysigt att känna av bebisen för första gången. jag kan inte riktigt föreställa mig den känslan den ,måste vara helt oslagbar. fast min svägerska tyckte faktiskt att det var riktigt läskigt när barnet började röra på sig. hon har sett för många alien filmer och var helt övertygad om att det var något med huggtänder som växte där inne. Hon kommer säkert vara övertygad om att det är sant när barnet är 3 och i trotsåldern
    Men grattis och fy vad häftigt. Längtar efter mina sparkar i magen...

marskatt: tack för en mysig berättelse ur verklige livet. Jag tror att alla vi som inte har barn är lite oroliga för hur det kommer bli. och särskilt då vi som är lite äldre och som har HUR mycket olater och vanor som helst. Hur kommer inte de raseras av små tassande fötter.
    Men det är kul att höra ytterligare en berätta att det är värt det. det verkar alla föräldrar tycka. Så även om man nu som utomstående inte för allt i världen kan förstå hur småbarnsföräldsrar orkar och överlever så måste det ändå vara meningen med livet på något sätt.
    Hoppas du hinner stjäla mååååånga pussar ändå.

page: huvudvärk kan nog garanterat vara symptom. Man kan bara hoppas. När var BIM?

själv så håller jag på med en lista om varför jag INTE ska vilja bli gravid än på några månader. Allt för att försvara op osv.
    Här kommer listan:
    *kommer kunna dyka på bröllopsresan
    *kommer kunna dricka champagne och annan alkohol på bröllopsresan
    *kommre kunna äta de bästa malariatabletterna på bröllopsresan
    *kommer kunna dricka glögg under jul och skumpa på nyår
    *kan äta tonvis gravad lax udner julen
    *får extra tid med bara maken

ja det var det

men ändå så vill jag INGET annt än att bli gravid. Hu bra min lista än är...

• nu är jag fruL

usch mindre inte roligt
    stackrs gumman vet ju precis hur det känns.
    Usch
    lider med dig
    PUSS

jag tror det luktar trådkusin snartis.

• nu är jag fruL

jag är bara glad över att du inte sitter på toaletten med locktången för då vet man aldrig vilket hår det är som skulle bli lockat

skulle bli konstigt när du frågar chefen vad han gillar dina lockar

• nu är jag fruL

Kul att du hade kul cicci. Och pickn måste ju lära sig tidigt
    näe men ärligt så tror jag inte precis som du att den lilla mängden ens märks.

Kul att höra att du fått symptom. jag tycker du är helfestlig som så gärna vill ha symptom. alla andra man hört om är bara glada över att de mräker så lite som möjligt.
    fast jag kommer nog vilja känna någonting i alla fall...
    men INTE illamående! FY

kul med pickn. Jag vill också ha en liten boris i magen

men nu håller vi tummarna för snartis. Jag och koko får vel hoppas på op och tur efter det.

• nu är jag fruL

och mindre gumman och de nadra får bara hoppas på tur utan op...

• nu är jag fruL

typiskt mensjävlen att retas

lasagne är jätte gott och enkelt. Kör det kokos! och sen är det vel så att man blir äckelmätt pga av att man kanske äter lite för mycket...eller....
    hmmmm

kokosen du tog 4800

• nu är jag fruL

GRATTIS snartis
    eller rättare sagt grattis igen
    ohhhhh vad gld jag blev. fick lov att visa ditt mess för maken. Jag kom i all iver inte ihåg att han inte träffat dig. han såg lite undrande ut för han kunde inte koppla vem det gällde

åhhhhh vd kul

Hmmmm nu får du dra hela storyn
    har du känt några symptom?
    Vilka dagar runt Äl hade ni 6?
    Ställningar
    Japp sånt måste fram

• nu är jag fruL

sweet: tackar som fråga
    mår skit men har i allfall bestämt mig för att kämpa för en till håls op hos gyn och då känns det som det är värt att kämpa för det i aalla fall...

snartis: besvara frågorna

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???