När märker man av att man är...GRAVID???
hejsan tjejer
Tillbaka från gyn. Fick träffa en jätte bra läkare. det kändes att man inte var i stockholm, ingen stress utan tid för samtal osv, värsta utfrågningen.
Han gjorde även en gyn undersökning. Han hittade inga cystor men det trodde jag ju inte att det var heller för den här värken är inte cysta värk. ja det är skillnad, har haft så mycket problem så jag är expert
Han såg inte direkt att det var en inflammation. MYCKET skönt att höra för det syntes förra gången. Men han var inte säker och har tagit prover.
Han sa också att det var jätte bra att jag tog smärtan på allvar och kom dit för det är lite allvarligt när man en gång haft äggledarinflammation.
Skönt att bli tagen på allvar och ingen som tycker man är hysterisk.
Jag frågade dessutom om man kan kolla efter ärr (jag visste ju svaret redan men ville få höra det ) Förutsättningen är dock att man försökt få barn i över ett år...
Jo han nämde att det finns 3 metoder. En urgammal röntgen som man inte kör längre, titthålsoperationen sen en ny special ultraljud som man gör på väldigt få ställen.
så det är allså titthål som gäller. han sa dock att jag måste göra det där jag är skriven, alltså stockholm och tyckte att jag skulle stå på mig så att jag får göra undersökningen. Han sa även att jag kommer att få kämpa för den...
Nåja jag är nöjd ändå och känner mig stärkt att KRÄVA titthål.
snartis...hmmm pluss lukten har nått min håla också...