När märker man av att man är...GRAVID???
Åh, då ska jag göra ett riktigt Tiger-hopp!
Hoppsistuds minsann!
Åh, då ska jag göra ett riktigt Tiger-hopp!
Hoppsistuds minsann!
Fast jag kan bara se din bild Mugglesfan. Måste jag skapa ett eget konto för att kunna se de andra eller?
Nä, jag får bara upp en sida med en inloggingsbegäran, samt första bilden i albumet. Kan inte klicka mig vidare. :(
Aha, nu förstod jag. Kunde skapa mig ett eget konto och sen kika.
Får nog hålla med om att jag ibland är lite bakom.. :)
Äsch då, Lapinette. Vad trist. Du får trösta dig med att det går över till Jul då. :) Och att det blir champagne till nyår.
Insåg igår att om jag blir gravid kommer jag inte ens att få doppa tungan i vin så länge maken är med. Det lät på honom igår som att jag inte ens får dricka till Jul, ifall att det nu kanske har tagit igår. :D
Får nog utbilda honom på ett och annat. Vi vet ju här att det ska till en rejäl bläcka före mens för att hålla damen borta och få bullen att jäsa i ugnen.
Jag tror också männens oro beror på att de dels inte är lika "informerade", dels att de känner sig lite otillräckliga/utanför, och minsann vill få oroa sig och dra sitt strå till gravidstacken.
Det känns lite överdrivet med de som typ inte kan äta romrussinglass för att det är sprit i.
Fast om de sen är som jag, och inte gillar sprit i efterrätter så kan de ju låta bli förstås. Av andra anledningar.
Fast det klart - vill man inte så slipper man. Bara det inte begränsar ens tillvaro till olidlighet.
Vad jag ville få sagt var, att jag tycker att gravida kan välja äta eller låta bli att äta dricka vad de vill och känner sig trygga med - så länge det inte blir en begränsande faktor för ett normalt liv och umgänge.
Jo - tiramisu är gott. Fast inte med föör mycket sprit eller kaffe. Dricker ju inte kaffe, men lite i sötsaker går ju bra.
Och nog tänker jag också hälla vin i såsen framöver. Gravid eller ej. Gott!
Tjohej - pasta med gorgonzolasås. Pizza med god ost på (där bubblar den ju också!)