Inlägg från: Skärgårdsbruden |Visa alla inlägg
  • Skärgårdsbruden

När märker man av att man är...GRAVID???

Koko - ska du opereras? Ngt stort eller litet?

• Skärgårdsbruden

Hej tjejer,

Tittar inte in så ofta nuför tiden. Ligger mest och kräks. Usch!

Koko - stort lycka till med titthåls op!
    Ni andra med misstänkt endo, jag håller verkligen tummarna för er också!

Själv börjar jag bli svullen och känner mig som en gödd julgris... :(

• Skärgårdsbruden

Snart så: Jag är i 8+3 (dvs nionde veckan)

• Skärgårdsbruden

Snartis: Har mått illa i kanske fyra veckor, men kräkningarna kom häromdagen. Mår mest illa på eftermiddagarna och kvällarna. Och har upptäckt att mjölprodukter förvärrar illamåendet. Hur är det med dig? Vilken vecka?

• Skärgårdsbruden

För du har plussat eller, Snartis?

• Skärgårdsbruden

STORT grattis, Snartis! Vad roligt! Är så glad för din skull!

Ja, jag mådde illa rätt så direkt, men sedan har det stegrats. Enligt kloka vänner, som varit gravida, borde jag vara på värsta toppen av illamåendet nu. Ser verkligen fram emot att det ska bli bättre. För just nu gör jag ingenting, förutom att glo på TV i sängen...

Jag har haft jätteömma bröst som vuxit en storlek. Nu börjar ömheten avta lite, men de är fortfarande ömma. Har inte kunnat sova på mage sedan strax efter ÄL. Har mycket flytningar också, har haft som mensvärkskänningar under de första veckorna efter BIM. Läkaren trodde att jag var för stressad eftersom jag hade så mycket, så jag har varit sjukskriven i ngr veckor nu. Det är tydligen normal med ont i magen, men min doktor tyckte att jag hade lite väl mkt ont. Sedan har jag rätt ont i tarmarna (de jobbar ju långsammare och ska flytta sig) och har mer sura uppstötningar än vanligt. Kan varmt rekommendera Gaviscon om du också har problem. Jag tar lite innan jag lägger mig på kvällen. Också bra att äta lite och ofta, gärna direkt innan du lägger dig och direkt när du vaknar. Jag har ett kexpaket vid sängen Magen är rätt så svullen också, har svårt att få igen jeansen, så jag går mest i mjukisar. Få se... andra symptom och krämpor? Jo, just det! Har lite känningar i bäckenet också, känns lite som växtvärk.

• Skärgårdsbruden

Frullan - Tack för ditt medlidande! Ibland undrar man faktiskt om det verkligen är värt det, ska jag säga er. Fast det är väl naturligt antar jag. Psyket är ju inte direkt helt stabilt... Humöret pendlar i minutintervaller. Ha, ha!

Snart så - Japp! det låter som om vi har liknande symptom. Häftigt. Jag gjorde ett VUL den 1 december eftersom jag haft så ont i magen. Var lite orolig för att den lilla masken hade fäst på rätt ställe. Men det hade den! Var superhäftigt att se det lilla pickande hjärtat, Förstår varför Ciccis bebbe fått smeknamnet Pickin :)

• Skärgårdsbruden

Fisandet är absolut symptom, Cicci! Förstår att du vill ha fler symptom och jag som just nu önskar att jag mådde mindre illa... Aldrig är man nöjd! :)

• Skärgårdsbruden

Glömde säga en ska, Cicci: Min kompis, vi kan kalla henne A, har inte haft några symptom alls. Och nu har hon passerat 12:e veckan, så det verkar ju funka det med!

• Skärgårdsbruden

VUL i vecka 7 ja, Snartis. Har kunnat vara mkt lugnare efter det. Innan var jag lite hispig och tänkte att jag nog skulle få missfall. Naturligt, enligt experterna. Det är det jobbiga med att vara gravid - allt är sååååå natuuuuurligt!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???