• Frejis

När märker man av att man är...GRAVID???

Tackar så mycket, Mindre :) jag blir nog på bättre humör när jag får komma ut och titta på alla fina plagg och färger. Om det blir någon provhytt avgör magen... men motion i vanliga former, dvs på SATS, kan jag glömma. Kanske en lång promenad... som avslutas vid närmaste puben med en fet hamburgare och en öl.

Jag undrar om det kan vara rosenroten som gör att symptomen före mens blir starkare. Den här gången kändes definitivt annorlunda än tidigare.

• Frejis

Nu har jag shoppat klart :) skaffade bla en ny kostym och känner mig nöjd. Fick ett presentkort i julklapp från maken och var "tvungen" att göra mig av med den ;) inte riktigt, men shopping och mens har funkat finfint ihop. Den här gången :)

Stackars Snartis, vilka symptom. Din sambo är dock riktigt gullig, det borde hjälpa en hel del.

Jo, något helt annat - julsakerna brukar jag iaf ha länge. Gärna till mitten av januari eller så. Börjar med dem senast första advent (maken blir inte så glad att julorgiet påbörjas tidigare än så). :) :) Hur gör du Snartis?

Muggles - jag har funderat en del hur man ska räkna alla försök och när de i så fall börjat. Vi har hållit på i snart två år, men har inte kollat med stickor etc så extremt många gånger. Det har inte blivit några barn och det hjälper inte om vi tänker på det eller låter bli, kör med olika ställningar, osv. Utredningen påbörjades ngn gång i augusti september (om jag minns rätt), inga fel konstaterades, jag fick pergotime utskrivet och skulle komma tillbaka nästa månad om jag inte blev gravid. Eftersom det hela började känns "något" mekaniskt struntade jag i det och skulle inte gå nu heller, men min man vill att jag ska och det känns att jag inte kan säga nej till honom. Jag vill inte äta hormoner i onödan eftersom jag mår så otroligt dåligt och konstigt av dem. Får se vad gyn säger nu på onsdag och vilken behandling och alternativ de föreslår. Det kan ju vara någonting betydligt mer komplicerat som man inte kan se med blotta ögat. Eller så är det inte vår tur att bli gravida än.

• Frejis

Ytterligare ett falskt symptom - yrsel. Kanske dags för den feta hamburgaren, eller...? ;)

• Frejis

Där har vi något gemensamt frullan, jag gillar uppmärksamheten som de vita rockar ger mig, men känner inte mycket förtroende för dem. Vill mao försöka få de att göra sitt yttersta för mig. En besvärlig patient ;)

• Frejis

Muggles - japp, min man har gjort ett s k spermaprov och allt var i sin ordning.

Skriv april 05 vid mitt namn nästa gång i listan, vilket är det egentliga tiden. Min man och jag diskuterar fortfarande hur man räknar försök ;) men det var då vi slutade skydda oss.

Maken är på väg hem - dags för middag :) trevlig kväll tjejer! :)

• Frejis

Frullan - vad märkligt det kan bli. Minns hur du skrev om resan och att den bokades, och nu är du gravid. Livet är visst spännande, din historia visar återigen att man egentligen vet ingenting om det som kommer att hända. Kul :) blir glad för din skull :)

• Frejis

God morgon :) här har ni en som sovit extremt länge idag, lediga båda två. Tack för att du har bokat Cicci, hurraaaa :) kul att träffa alla igen.

Kan visualisera riktigt bra det här med "liten liten men omskuren". Av någon anledning får det mig att brista ut i skratt. Elakt, jag vet ;)

Ska gå tillbaka för att hitta "snoppdiskussionen".

• Frejis

Jo, en annan fråga som är mycket viktigare: åt båda ni själva och era män bisolvon? Hur länge då, innan ÄL-dagen? Den enda saken som vi inte har provat ännu, men det känns tillräckligt desperat för att försöka. Till och med mannen som inte gillar tabletter såg intresserad ut. Förmodliggen gillade han den senaste gravidstatistiken i tråden :)

• Frejis

Vi har också börjat med Bisolvon. Tur att maken är förkyld då behövde jag inte övertyga honom så länge :) tre tabletter om dagen som man ska. Finns annars bra info om man googlar på nätet.

Muggles - du och jag fyller år samma dag, helt otroligt. Jag är också född 20 jan. Kul :) vi måste nästan träffas live för att jag inte känner någon annan som är född samma dag.

• Frejis

Yes, Muggles, det är alldeles sant :) vi får nog ordna en liten träff för januaribarn annars, antingen i Stockholm eller i Göteborg (om maken ska på tjänsteresa till din stad följer jag gärna med).

Mindre - vi får kanske bisolvonbebisar. Det borde väl fungera någon gång, hoppas snart :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???