Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

jag hade en kompis som absolut ville föda på BB Stockholm för hon gillar inte sjukhus. Hon sa att hon tyckte det var suveränt där för det kändes mer "hemma" och inte så sjukhusaktigt i rummen.

Själv känner jag mer tvärtom och håller emd en annan kompis som när han skulle bli pappa sa "vi besökte förlosssningen igår och det såg ut som Månbas alfa så nu känner jag mig lugn". jag vill nog hellre vara på ett ställe där de har utrustning för om något skulle bli tokigt, än att vara på ett ställe som har mysiga rum.
    Fast det är ju jag då´rå ;)

Och tyvärr är det ju inte ens dags att börja tänka så långt fram ens..... Har inte ens BIM förrän om en dryg vecka.... :(

• sweetstreet

Nu drar jag till jobbet!
    Hej på en stund och till alla er som hinner sluta innan jag kommer tillbaks till tråden önskar jag en riktigt skön helg!!!! :)

• sweetstreet

Fru L

Å jag skickar också kramar till dig!!!!!! Ända från andra sidan Atlanten!!!!!!!!! Visst det känns skit jag förstår dig. Denna gång hoppas jag ju också själv jättemycket för denna månaden har vi verkligen legat i. jag tog ingen sticka men försöte hålla lite koll på sniglarna och sedan hade vi sex varannan dag i ungefär en veckas tid. Fast jag lite orolig för att vi borde börjat tidigare. Vi började nog inte med varannadags-6:et frrän efter ägglosssningen och egentligen ska man ju börja några dagar innan.
    jaja vi får väl se. Tror jag BIMar nu till helgen så det är en vecka kvar att vänta.
    Tyvärr känner jag NADA symptom nu. inget alls faktiskt! Inte ens något som kanske kan var pms-sympo

• sweetstreet

oj nu spökade datorn och mitt meddelande skickades innan jag var klar!!!!!!

• sweetstreet

"symptom" ska det vara!

• sweetstreet

Moppy, jag tror du ska försöka att inte tänka så mycket på MF. Men jag förstår om det är svårt att sluta oroa sig....

Muggles, låter verkligen som riktiga symptom denna gången måste jag säga! Håller tummarna!

Snart så,
    Själv känner jag ju som sagt ingenting. inte ens de vanliga pms-ömmande boopsen! Konstigt! Lite spänd mage (obs inte alls äggisarna utan typ, matmagen) men det gör jag lite till och från så det är verkligen inte något symptom.
    men visst, hoppas gör man ju! ;)

• sweetstreet

Tack för tummarna Fru L!

Tror nog jag behöver det, för jag hoppas och hoppas, men någonstans sitter en iten elak tanke i huvudet och viskar "näe självklart inte denna gången heller". men som sagt vi får se. Vad kan man göra mer än vänta.

men visst funderar man på varför det går så lätt för vissa men inte för andra!!!????

• sweetstreet

Förresten så håller jag fullständigt med fruLLan och Muggles ang alla som hoppar in här tillfälligt bara för att berätta att de plussat. Var inte alls särskilt känslig mot det tidigare, men nu när man verkligen hållt på ett tag själv känns det faktiskt lite syrligt att läsa sådant.

Kanske kan ni istället påbörja en egen tråd? "Nu har jag plussat!", "Jag är gravid!" "Första försöket - enda försöket" eller vad vet jag vad ni kan ha för trådnamn, men kanske kan ni iallafall läsa lite i vår tråd innan ni skriver plus-inläggen så förstår ni nog varför inte alla utbrister i gratulationer. Jag vill inte låta elak eller snäsig, men som sagt många av oss här har verkligen jättejobbigt med våra försök.

• sweetstreet

Sedan blir man självklart glad för plussen också! Från er som åtminstone verkar bry er tillräckligt om alla icke-plussare för att stanna kvar i tråden efteråt! Och inte bara berätta nyheten och sedan dra.

Och självklart blir jag verkligen verkligen glad för alla "kämpare" som lyckas plussa efter evigheters evighetet med sniglar, aladåber, stickor, tvångs-6, centrifugstolar mm.

Tro inget annat!

• sweetstreet

Mindre!

Angående kapslar så äter jag också omega-3 och de kapslarna ÄR verkligen stora. men jag har inga problem med att svälja dem. Däremot har min man det!!!
    jag tycker de glider ner utan problem bara jag dricker något och gärna äter något direkt efter att jag svalt kapseln. :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???