När märker man av att man är...GRAVID???
Hej Vänner-fan! Kul att höra om dina matäventyr! Har du klarat av att sitta hemma och ta det lugnt denna helgen då?!
Hej Vänner-fan! Kul att höra om dina matäventyr! Har du klarat av att sitta hemma och ta det lugnt denna helgen då?!
Bröllopet var fint såtillvida att det ju var jättefint vinterväder (-2 gr, sol, lite snö kvar). Men det var lite stelt. Bara 2 tal! (Brudparets pappor). Lite konstigt tycker jag att inte kompisarna höll tal, el brudgummens 2 bröder. Och ena svägerskan som skyllt på att hon hade dåligt med pengar och inte kunde vara med på möhippan - hon och hennes sambo (alltså brudgummens bror) skulle snart köpa platt-tv - då har man ont om pengar eller?! Skumt folk... Jag tyckte inte riktigt de verkade veta hur man beter sig på bröllop - tex bjöd nästan ingen upp bruden (utom det gamla gardet), min bordsherre bjöd inte upp mig, mm. Nåja, bruden såg lycklig ut iaf, det var ju det viktigaste.
Jag har fortfarande ont i brösten och ibland i livmodern (el dess upphängning), speciellt när jag stiger upp ur sängen. Igår stack det till så att jag inte kunde gå raklång, utan var tvungen att gå lite böjd Var tvungen att gå på toa och kissa 4(!) ggr i natt. Men allt är bättre än illamående!
Just det - nu har jag passerat min andra milstolpe som jag satt upp. Första var vecka 7 (de allra flesta MF sker före v7), andra var vecka 10. Jag har nu gått in i v11 och nu är det mesta bildat hos fostret, så MF-risken är liten. Nu har jag slutat oroa mig för MF, är liiite orolig för att jag får dåliga siffror på NUPPen. Alla jag känner till har fått bra siffror - och enl statistiken så måste ju ngn få dåliga också. Fast jag försöker tänka att det såklart kommer att gå bra!
När ska du "NUPPa" Snartis?
Vi ska på NUPP 15/2. Blodprovet har jag redan tagit (förra veckan när vi fick se Slick'n för första ggn). Så det är KUB här med fast jag har bara NUPPet kvar.
Wiiiiiihhhh, på tors åker jag till Trysil för skidresa!!!! Längtar redan...
Moppy: visst blir man trött på den inställningen. Det som är bra med den här tråden är att man verkligen förstått att det där med att det är viktigt att slappna av är en riktig myt. Väldigt utbredd dessutom. I stort sett alla som jag känner säger så "ja det är ju inte bra om man blir för fokuserad för då kan det ju bli en spärr" och så har alla en historia att berätta om ett par som varit fokuserade och försökt och försökt och sedan när de köper hus/åker på semester/adopterar och tänker på annat - DÅ blir de med barn. Men vi vet ju nu att det där är en myt, så fokuserade som vi plussare här inne har varit och ändå fått till det, så kan det där inte ha ngn betydelse. Ibland har jag verkligen lust att säga till folk hur det ligger till men sedan har jag kanske ingen lust att avslöja för alla att jag hänger i en sådan här tråd...
Det är väl tyvärr så att det finns bra och dåliga gyn också. De flesta råden går väl ut på varannandagssex och det el varjedagssex runt ÄL verkar ju funka. Iaf efter ett tag...
Har inget tips tyvärr Mindre! Verkar vara väldigt torr luft om du får ont i näsan?! El är det ännu ett symptom...?
Mindre: har du haft några droppar alls sedan förra veckan?
Page: japp det blev svart klänning med ett silvrigt skärp och en silvrig kofta till. Plus silvrig väska Isfärgade Snösmycken (örhängen + halsband) och tom en silverdetalj på strumpbyxorna - kände mig riktigt tjusig. Sedan blev mannen lite på lyset och då blir han alltid så gott kramig och säger snälla saker. Vi dansade tryckare också ("alla 3" som mannen sa ). Mysigt!
Åååhhh, jag smuttade på vinerna och de var jättegoda! Ett bra tips faktiskt. En annan tjej som också körde tog bara mineralvatten och när jag berättade att jag tog lite bottenkyla av alla vinerna bara för att smaka så sa hon "ja det skulle man ju ha gjort". Det var supergoda viner! Så nöjd med mig själv
Mindre: jag hoppas och tror också att du är på smällen. Wiiuu-wiiuuuo!
Det är verkligen min skräck att bli en sådan där som bara pratar barn. Särskilt som jag är först av mina närmaste kompisar som ska ha barn (några till har precis startat verkstaden men inget resultat än). Men tyvärr får man nog inse att man kommer att bli sån - japp! För det är ju det enda som rör sig i huvudet då när man är mammaledig... Jag vet ju hur det är de perioder när man jobbar mkt - svårt att prata om ngt annat än jobb för det är ju nästan det enda som finns i huvudet då...