När märker man av att man är...GRAVID???
Nu väntar tvättstugan.
Trevlig kväll!
Nu väntar tvättstugan.
Trevlig kväll!
Morrn morrn!
*applåderar och hoppar jämfota*
VILKEN insats av nattskiftet att klämma 9000 inlägg. När får vi diplom från BT tro? (Eller kommer de att börja kräva avgift för att vi upptar för stor datakapacitet?)
Fortsätt att babbla på ni. Det är så skönt att höra om andras våndor som omväxling. Och tröttnar man är det ju bara att scrolla vidare...
LYCKA TILL Victory! Hoppas att ni får till det på ett eller annat sätt nu under ÄL. Böjen visar ju bara att ägget kommer att släppa inom 12-24 timmar (tror jag det var), och sen lever det ju ytterligare 12 timmar (osäker om det var längre).
Sweet - jag är civilingenjör med biologiinriktning. Fast jag har fastnat i telecomträsket och jobbar med kvalitet och dokumentation. Lite kluriga mikroorganismer och antikroppar skulle ju pigga upp tillvaron lite - fast inte som kvalster och förkylningar hos mig då.
Sweet - jag har förresten också jobbat med kromosomförändringar under ett sommar jobb för *gulp* 12 år sen. Repeat expansion detection höll vi på med på Karolinska. DNA, stora geler och radioaktivinmärkning. Det var sommaren INNAN vi läste om cellbiologi på högskolan - kände mig både lite borta och väldigt avancerad. :D
Storasystern - fick forska lite i vad stället hette. Minnet är inte det bästa. :)
Neurogenetik var det.
Ja - vill också veta hur Page ska uttalas? Språk är skoj. :) Inte för att jag är bra på fonetik - men du kanske kan lyckas ge oss en fingervisning?
På tal om uttal. Det blev så skoj (tycker jag då, kanske inte ser ut så i skrift), vi skulle förklara för en fransman vad kladdkaka är.
Jag och tjejerna som kan franska försökte med olika fina variationer på chokladtårta/chokladkaka. Men det där rätta "kladdiga" var svårt att få till. Då klämmer maken, som inte kan ett ord franska, ur sig att den är [klöddiiiig], med det rätta franska "hemliga armén"-uttalet. Samtliga höll på att bryta ihop och fransmannen förstod nog precis vad vi menade. :D
Lapinette - hur förklarar du kladdkaka på franska?
Jag tror inte vi vill se din bok Storasystern. :(
Vad kan jag förresten göra mot en överdos av mörk choklad? (Förutom att inte äta lika mycket nästa gång.)
Sitter med "hjärtklappning", snurrig i huvudet och lite illamående av snurrandet (som startade efter en promenad.)
Går det att "nyktra till" snabbt?
Funderade (klok som jag är) fram att min konstiga mage igår säkert beror på typen av choklad jag köpte (vissa sorter blir jag konstig av). Men eftersom den var god kunde jag ju inte slänga bort den - bättre att äta upp hela kakan vid ett tillfälle och ha det avklarat. :( SMAAART Mindre. Eller mindre smart kanske...
Pirr! Vad jobbigt. Kram till dig. Min mens var också tidigare förra gången, om än bara 2 dagar. Eftersom du inte hittade ägget kanske även det var tidigare?
Men hallå! Här ber jag om hjälp att motverka symptomen av min överdos av choklad - och så springer alla iväg och börjar leta choklad i skåpen, prata choklad och mumsa av bara den! Är ni från vettet helt eller??? ;)
Nåja, hjärtat har lugnat ner sig, yrseln minskar och snart ser jag klart igen.
koko - håller fullständigt med dig att choklad ska vara fri från frukt och sprit. Mina tryffelfavoriter kommer från Pralinhuset och är endera bara kakao, eller en med kardemumma.