Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

När märker man av att man är...GRAVID???

Jag har mailat er allihopa! Dig med Snart så... jag hade ditt mail från förra gången!

• Bröllopstokiig

Trevlig kväll!

• Bröllopstokiig

Kära medsystrar i fabriken!

Tillåt mig att annonsera...

... CicciL alias pappersmuffen har inte haft några symptom...

... men ...

JAG ÄR GRAVID!

• Bröllopstokiig

Jag lovade under styrelsemötet på lördagen, efter ca 30 liter juice (för att återställa baksmällan) och 4 glas vin + massa mögelost att berätta hela storyn. För denna gången satte Cicci in alla tänkbara knep för att lyckas!!!

Fredagen 13/10 inser att dessvärre att mensen kommer.
    14/10 Mensen vräker ner. Cicci går till apoteket och köper Bisolvon (slemlösande) och till naturapoteket och köper Rosenrot, lagomstarka.
    Börjar ta rosenrot, rekommenderat är 2 tabletter om dagen, men Cicci tar 4, 2 på morgonen & 2 på kvällen och börjar även med Bisolvon enligt rekommendationerna, 3 stycken jämt fördelat på dagen.
    15/10 Knaprar ganska mycket nu. Extra Folsyra, 1 tablett, sen 1 brustablett Berocca varje morgon och Rosenrot (RR)samt Bisolvon. Bestämmer med maken att vi inte ska dricka någon alkolhol (!!! jag älskar vin som ni vet) Så från detta datumet, ingenting!
    16/10 Cicci slutar röka helt! Läst för många gånger samt fått bekräftat att graviditetschanserna minskar med 25% vid rökning, jag rökte mycket och i och med det så kände sig min kropp stressad och var inte mottaglig.
    17/10 Lite mer vitaminer. Inhandlar Mitt Val Kvinna på apoteket och tar även en av denna sort en gång per dag.
    18/10 till 26/10 Knaprar alla tabletter och röker inte och dricker inte en droppe!
    24/10 Går till barnmorska och GYN för att kolla så allt är under kontroll i muffen. Hon ser att jag ska ha ägglossning och tror den sker innan helgen.
    Första snigelslem aladåben uppenbarar sig. Hoppar på maken efter middagen!
    25/10 fortfarande snigelslem så vi har sex igen.
    26/10 inget sex, men dricker lite vin.
    27/10 Fullt utslag på ÄLtesterna från CB på morgonen. På kvällen när jag dricker fredagsdrinken känner jag verkligen att jag har ÄL, det gjorde i af ont i området.
    Går hem och äter middag, dricker mer vin och börjar tjaffsa med maken som är trött på hysterin. Kl 02:00 efter att ha lipat etc får jag honom med mig in i sängkammaren o vi får till det (1 ända gång).
    28-29/10 Vin helg slutar med Bisolvon och Rosenrot, för det ska man bara äta fram till ägglossningen. Forsätter med alla vitaminerna.
    30/10 till 4/11 känner ingenting livet lever som vanligt. Röker inte men dricker gärna
    4-5/11 Gasig i magen. Annars ingenting.
    6/11 Kliade till på ena bröstet, varade någon sekund. Lite brunt när jag gör papperstricket.
    7/11 Ingenting, känner mig helt som vanligt och pigg och glad
    8/11 Får ett utbrott på kvällen för en nyuppsatt lampa sitter inte som jag vill. Värsta bråket och maken tror det är dags för psykakuten. Jag gjorde en liten sak till värsta katastrofen. Tror det är PMS, lite brunt på pappret.
    9/11 Papper upp i muffen, men det är inget! BIM. Får ett tv jobb, ute och festar.
    10/11 Känner ingenting gått över BIM men undrar om jag räknat rätt, kanske är mensen sen. Är på dammmiddag och dricker vin
    11/11 Brunch och styrelsemöte och jag känner fortfarande inte ett smack. Kanske lite lite i brösten om jag anstränger mig. Mest bakis. (samma symptom? )
    Vi klubbar att jag ska testa den 12e och fortsätter dricka vin både med medsystrar och senare med maken.
    12/11 Vaknar 04:35, måste på toa. Testar 04:40 och hinner inte kissa färdigt på stickan förrän jag ser ett FETT PLUS. Blir så glad och paff och allt så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Börjar smsa mina medsystrar från brunchen, som lovat.
    Kan inte sova, är så stirrig!
    Går upp 06:15 och käkar frukost...
    Ut på stan o köper en bok till min make som heter: Du ska bli pappa!
    Går ut på Fridays och äter sen lunch och myser. Efter måltiden ger jag min make boken, på fars dag och allt!
    Han öppnar, jag gråter, han fattar och jag får en kram osv...
    Här tar sedan de manliga "hormonerna" vid, helt plötsligt ska det slås upp väggar i matsalen, ny bil ska bokas, name it... Vi är så glada! Tar en sväng om NK och går upp till bokhandeln, där jag visar honom hur det ser ut i vecka 5 i magen.
    Avslutar kvällen med att vi går ut och äter middag med för att verkligen fira Fars Dag.

Nu hoppas jag bara att jag kan få lite symptom någon gång. Känner av brösten lite grann, men det är absolut inte mycket.
    Nu börjar oron för annat.

PUSSAR och KRAMAR
    CicciL

• Bröllopstokiig

5e försöket för oss!

• Bröllopstokiig

Tack för alla grattis!

• Bröllopstokiig

Visst var det roligt med FarsDag. Det blev så himla lyckat!!
    Ag redogörelsen, så känner jag att jag har begärt så mycket av alla andra ag symptom etc, så nu var det min tur att berätta min historia!

• Bröllopstokiig

Moppy och alla Ni andra:

Att jag slutade röka bidrog en del. Men jag tror på både Bisolvon och Rosenrot, + att vi inte drack alkohol på 11 dagar innan vi fick till det.
    Vi rensade kroppen och såg till att den innehöll massa vitaminer.
    Eftersom jag hade en fruktansvärd hosta, så märkte jag tydligt att Bisolvon fungerade, eftersom jag blev av med den och slemmet i halsen löstes upp. Då antar jag att det tunnas ut i muffen med så att det små rackarna simmar snabbare och bättre.
    Rosenrot gör att man blir mer fertil och kan (särskillt efter p-pille, som jag nu inte åt men ändå) sätta igång ägglossningen med fräs... Jag fick ÄL 1-2 dagar tidigare! Och för första gången kände jag verkligen av den!

Ja som ni ser, vi satsade (eller jag) allt vad vi hade!
    Min make äter regelbunder Berocca varje dag, det innehåller alla B-vitaminer o även folsyra och zink. Men det har vi båda gjort alla andra försök med.

Så en Rosenrot och Bisolvon bebis ska jag ha som inte är rökförgiftad från början

Rekommenderar starkt RR och Bisolvon!

• Bröllopstokiig

mugglesfan: Det sista som överger en är hoppet. Så resonerar jag hela tiden. Jag kände mig precis som vanligt och när jag fick mitt utbrott i onsdags skrek jag till min make att jag hade PMS och att det var hans jä-la fel för att han inte kn-lade mig varje dag runt ÄL.
    *hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm*
    Ingen PMS som ni vet var det ju... så med det sagt kan man ju må precis som man gjorde sist. Jag tyckte faktiskt att det kändes lite som om mensen var på g hela tiden men den kom ju aldrig... kollade på toa varje minut nästan, det kände bara som lite varmt i tjejmagen, så där som det brukar när man mistänker att NU kommer den... men icke.

Nu är jag på BIM +4-5 kanske o har fått flytningar. Var snustorr i 2 veckor, men nu kom det lite... (kanske beror på att jag inte kör upp papper i muffen längre)

• Bröllopstokiig

mugglesfan: min man får utstå en hel del... jag var så arg på lampan som satt fel i onsdags så jag höll på att tappa fattningen, sen nrä han säger att det inte var så farligt så smäller jag till honom med ett grytlock i huvudet... men det var inte så hårt... men ändå. Sen blev han så arg på mig så han tog tag i mig och sa att min PMS inte ska gå ut över honom, jag jgorde en helomvändning o då fick han min hand i pannan, där var armbandet som råkade komma ner vid handen just då och han fick en pigg in i pannan så det börjad eblöda.... huuuuuu stackaren, jag blev skit rädd. Sen blev han arg i stället, inte så konstigt. ja ja nu är vi vänner igen och jag har sagt förlåt ett par 100 gånger om.... ibland hettar det till och det gör det i alla förhållanden!

Nenne78, jag vet inte vad jag ska göra nu? Ringer man en BM och säger vaddå? Hej jag har plussat eller? Spelar det någonroll vem man ringer??

Nu ska jag på lunch, hörs snart igen!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???