Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

När märker man av att man är...GRAVID???

Jo - har knorrat över ont i lill-magen. Fast det är ju lite tidigt efter ÄL. Och så är magen fantastiskt full med luft som bökar och gör ont. Svårt att veta...

Det känns ju som att vi försökte så i i norden, men att det säkert var för sent, eller rann ut, eller att de inte hittar varandra (närsynta föräldrar)...

...och så är det den där lååånga väntan som bara är trist. Tur att det är brunch nästa helg så jag får lite förströelse.

• Liten med Mindre

Dessutom ont i ögat, något skav eller ve och fasa en begynnande infektion. (Jag mitt nöt stod senast igår och funderade på att jag nog inte haft infektioner sen jag bodde i USA för 15 år sen...)

• Liten med Mindre

Är nog lite post-ÄL-ig idag. Nere i allmänhet liksom...

• Liten med Mindre

Jo, mest snigelspår och aladåber är det ju dagen innan böj och böjdagen. Sen är väl ÄL typ dagen efter böj - om vi ska prata teststicke-språket. Och då har det börjat torka upp...

(Refererar till mina egna sniglar.)

• Liten med Mindre

Moppy - vi har ätit bisolvon och multivitamin hemma. Och så slutade jag med min magmedicin (förmodligen är den antiinflammatorisk) dagen före ÄL (läkarinrådan tack och lov).

En tablett ut, en in. Vitaminer åt jag ändå...

Visst avhandlade vi läsk och lightläsk för ett tag sen. Fick plötsligt en väldig avsmak för light:

aftonbladet.se/vss/matovin/story/0,2789,972783,00.html

• Liten med Mindre

Det vore nåt det - ragglande simmare som simmar hit och dit. Inte undra på om de inte kommer fram då... :)

Eller ett ägg med fyllehicka. Då är det ju inte lätt att vara simmare och försöka pricka ett ägg som hoppa och studsar.

- fantasin skenade visst...

• Liten med Mindre

Så lite så Syrran. :)

Kan ju försöka med mantrat att det är bättre med lite äkta vara än mycket av ett "dåligt" substitut. Fast det funkar ju inte om man tycker bättre om substitutet förstås...

• Liten med Mindre

Massor med kramar Lapinette! Attans elakt att komma sent, och låta oss börja hoppas. :(

Har ägnat morgonen åt att läsa ikapp sen torsdag eftermiddag - det tar en stund. :) Ska väl lulla iväg snart och förbereda våffelfrossa med maken och en god vän + barn.

Känner mig så mysko - det kniper och gör småont i "tjejmagen" (lånar Snartis utryck). Har mått illa av och till sen i torsdags - främst när jag HAR ätit??? Hallå, är det magsjuka? Träningsvärk pga intensiv ÄL? Något annat???

Nåväl - bara att vänta ett par veckor och se. Jag kommer att bli odräglig. Fick ett ilske- och tårutbrott imorse för att mina naglar börjat gå sönder så igen, för att jag är finnig och bubblig i magen, och för att maken kommer med dumma förslag. Stackars maken, han försökte ju bara vara snäll - och så flyger jag på honom.

Trevlig helg alla!

• Liten med Mindre

Oj, tröstekramar till dig Sweetstreet. Skönt ändå att det inte känns så nattsvart denna gång.

Massor med Grattis Gladeligen! 2 år - vilken uthållighet!

Själv sitter jag med min "gravid-look alike" mage. :( Uppblåst och öm. Efter dagens morgonfralla blir det inget mer mjukt bröd denna vecka, och inga sötsaker, och inget med kål i. Nåt mer att låta bli?
    *gnäll gnäll*

• Liten med Mindre

Men hallå - hör ni - det är ju inte så att ALL mat är fylld av läskiga transfetter. Det går ju att välja de sorter med andra fetter, eller inte så mycket, och inte så ofta!

Lyckas de servera mat utan transfett i Danmark, så går det nog att hitta alternativ här med.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???