Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

När märker man av att man är...GRAVID???

Attans vad snopet Pirr!

Jag går och väntar på BIM, om så där 2 veckor. Otrooooligt lång tid.

Efterlyser min värk i brösten som brukar börja nu - har bara träningsvärk, och det är inte rätt sort. Och så är magen mysko. Bubblig av bara den, så att det gör ont. Och så nyper det nedåt emellanåt. Förmodligen vara för att sätta fart på min fantasi.

• Liten med Mindre

Angående din cheesecake Storasystern - den innehåller säkert massor med mättade fetter, men därmed inte sagt att det är transfetter. Tror varken grädde eller philadelphiaost innehåller transfetter.

Transfetter hamnar mest i halv- och helfabrikat, kakor och godis som ska ligga länge i butiken utan att härskna. Det är kemiskt modifierade fetter som inte oxiderar och smakar illa.

• Liten med Mindre

Mornington eller Villa Källhagen tror jag på. Bra i tid också.

Fast källhagen kostar nog runt 230 kr, eller nåt sånt. Lite dyrare. Jämnar kanske ut sig med att gänget inte hinkar så mycket vin och öl längre... :)

• Liten med Mindre

Anglais låter också fint. Går det att boka bord? Hur dags börjar det annars? Helst inte alltför tidigt. Finns så mycket annat skoj att göra om mornarna. :D

Men, jag är på vad som helst som innebär god mat. :)

Moppy - jag försöker att inte fantisera för mycket. Men, det kommer att bli ett par låååånga 2 veckor. Magknipet och konstigheterna kan ju tyvärr komma av att jag slutade med magmedicinen förra veckan också, samt bisolvon...utöver den grymma frossarhelgen jag har haft. (har ätit upp mig på våfflor, så jag klarar om Anglais inte har några.)

• Liten med Mindre

Page - otroligt vilken stämningsfylld bröllopsbild du hade. Superfin!

Kul att se er förresten, Lapinette och Page.

• Liten med Mindre

Muggles - när jag hade så ruskigt ont i brösten före förra mensen så sov jag med en kudde mellan brösten för att kunna ligga på mage. Av någon dum anledning behövde jag sova på mage just då - gör det väldigt sällan annars.

• Liten med Mindre

Angående Hotel Anglais - mejlade lite:
    --------------

Vi har lång frukost på helgerna från kl 07.30 - 14.00.

Den är öppen för externa gäster och kostar 150 SEK per person, går ej att boka bord.

Det serveras en traditionell frukost buffé med många goda alternativ.

Välkomna!!

Vänliga hälsningar

Fanny Ekenberg, Receptionen

• Liten med Mindre

Eller boka ett bord på Mornington kl 13, och gå till Anglais kl 12 och kika. Blir vi kvar så har någon med nummer och bokar av?

• Liten med Mindre

Är på Ciccis förslag:

Tråddejt lördag 27 jan kl 12, träffas utanför Scandic Hotel Anglais. :)

Jag kommer!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???