Inlägg från: onsdag i oktober |Visa alla inlägg
  • onsdag i oktober

Bröllop i oktober 2007

Hej tjejer. Vad roligt att ni har valt oktober månad för bröllop. Gifte mig själv nu i oktober. Hoppas att det är ok att jag tränger mig på. Kan kanske svara på en del frågor som ni har. Annars är det bara kul att höra om allt roligt planerande och all förväntan. Lycka till.

• onsdag i oktober

Vi började så smått planera i maj. Vi var väl lite sent ute om man jämför med många andra. Det löste sig dock utan större stress. Vi gifte oss en onsdag på vår 15-års dag. Det var kyrkbröllop men en mindre fest. Att vi gifte oss mitt i veckan hjälpte mycket i planerandet. Kunde boka allt vi ville även om vi var sent ute. Ni som gifter er på lördagar måste boka kyrka, lokal och fotograf ganska tidigt. Det är väl de sakerna som annars riskerar att vara uppbokade.

• onsdag i oktober

Jag gifte mig 4:e oktober och hade strålande sol. Kunde faktiskt fotograferas ute utan att en enda gång känna behovet av en jacka. Var uppmärksam varje lördag i oktober eftersom mitt eget bröllop var så nära. Var regnigt och stormigt en av lördagarna men fint annars. I Skåne var det med nöpp och näppe aningen gult på träden då vi gifte oss. Först i mitten/slutet gulnade det rejält.

• onsdag i oktober

Jag köpte mig klänning på House of Brides i Köpenhamn. Mycket proffsiga. De har ett mycket stort utbud och därmed klänningar i alla prisklasser. Som svensk får man 20% rabatt på priserna (gissar att de annars inte kan konkurera med de svenska butikerna med tanke på valutaskillnaden). Tror att de flesta klänningarna ligger mellan 5000 och 15000 kronor. Tänk på att ändringsskrädderi kostar en hel del också.

• onsdag i oktober

Åh vad fint det låter tjejer. Härligt med höstens färger

• onsdag i oktober

Tinelina: varför har du inte möjlighet att pröva klänning? Kan du inte gå in i en brudklänningsbutik och pröva olika modeller bara för att känna vilken sorts klänning som passar. Därefter kan du beställa från nätet.

• onsdag i oktober

Nemo nisi mors: vilken av klänningarna är det. Fick upp en hel sida med oilka modeller. *Nyfiken*

• onsdag i oktober

Nemo nisi mors: Vilken underbar klänning!!! Gillar spetsen och skärningen bak. Läckert

• onsdag i oktober

Tinelina. Aha då förstår jag. Mitt råd är att du ändå prövar en armlös klänning med drapering (finns massor av olika varianter av dessa. Är populärt )Eftersom du funderar bla över hur din byst fungerar i klänningen så är det ett steg på vägen. Klänningen är supersnygg men jag förstår att du blir osäker med beställningen. Skulle ju gärna vilja se fler bilder i olika vinklar. Hur ser den ut bak? Släp? Knappar? Snöre?

Svar på tråden Bröllop i oktober 2007