Inlägg från: Andie |Visa alla inlägg
  • Andie

Bröllop i oktober 2007

Hejsan
    Finns ett gäng brudar som har bokad vigsel till den 6 oktober...

var av jag är en av dessa, sen har jag för mig att vi hängde på en annan tråd om oktober 2007...

Iaf ville bara meddela att jag är här :D

• Andie

Vad är det för ämne som pratas om?
    Klänningar,skor,hår ect??

• Andie

Nemo nisi mors
    Okis, har ni funderat nåt på hur ni ska "pynta" i festlokalen?
    Det är det brännande ämnet hos mig för stunden!
    Har du några tips?

• Andie

september mys
    Vi hade oxå tänkt skicka ut våra inbjudningar i juli pga samma rese-"problem". Vi har gäster som bor i USA och Irland.. plus att ett flertal bor i norrland...
    Så jag tycker att juli verkar som en bra månad, den ända nackdelen är väl kanske att folk kan vara borta på semestrar och sånt..

Sen har jag en fråga. Vi tänkte bjuda mina arbetskompisar till bröllopet (endast vigseln) Hur skriver man och när ska man lämna deras inbjudningar? (Har ju börjat jobba i augusti kan man skicka dem då? För de blir ju bara bjudna till vigseln)

• Andie

september mys
    Tja det som är ganska bra i det fallet är att kyrkan ligger i ena änden av stan och lokalen i den andra och där i mellan så får gästerna ta sig själva. Och om jag inte skriver ut vart festen ska vara och enbart skriver att det är till vigseln som de är bjudna så borde de ju förstå eller vad tror du?

• Andie

LECT
    Vi har vigseln vid 15:30 och hoppas att det inte hinner bli allt för mörkt eftersom planen är att vi ska ta bilderna efter vigseln utomhus.
    Bröllopsresan tar brudgummen hand om.

• Andie

Nu blir det lite tvära kast från foto till bröllopstårtor...
    Har en fråga gällande allergier tex gluten och laktos. Om vi nu skulle säga att vi har ett barn som är laktos och 3 vuxna som är gluten. I stället för att baka en stor tårta till dem skulle man kunna göra specialgjorda bakelser istället för bröllopstårtan?
    Hur har ni tänkt göra med specialmats gästerna?

Svar på tråden Bröllop i oktober 2007