• LECT

Bröllop i oktober 2007

Aaaahhh!
    Hoppar genast in här!!!!
    Gifter oss den 20 oktober!

Bokade kyrka och lokal idag.
    En första preliminär budget och gästlista är gjord, men de kommer säkert förändras en par gånger under resans gång...
    Har funderingar på mat och teman.
    Har en hemsida klar som ska läggas ut då inbjudningarna går ut.

När ska ni skicka ut inbjudningarna?

• LECT

Vi funderar också på vart vi ska resa efter bröllopet... Min önskan är Afrika! Men vi får se var vi hamnar...

• LECT

drömbrud - då kommer vi gifta oss samma dag!
    japp, kyrkan bokades för en vecka sen! tror inte det är så bråttom med det då oktober inte är någon stor bröllopsmånad direkt... vet ni vilken kyrka ni vill ha?

• LECT

Drömbrud - Har ingen aning om hur fort kyrkorna går åt i Sthlm resp Norrköping... Här i Sundsvall är det inte samma rusch antar jag. På hon som tog emot min bokning lät det som om jag var tidigt ute med bokning av kyrkan... men men...

Något band har vi inte tänkt att ha... Fast lite sugen är man ju... Hade varit fint. Men lägger hellre de pengarna på något annat, typ fotograf av bättre kvalitet som kan vara med längre...

Alla brudar - Vilken tid på dagen ska ni ha vigseln? Ska ni åka på bröllopsresa i nära anslutning efter? Vart i så fall? Tror ni på underbar HÖST med mycket färg och löv!? Det gör jag!!!

• LECT

Nemo - partyhöjare skulle kännas tryggt, men jag tror nogvi kan lite till vår toastmadam och gästerna. Hoppas jag...

Drömbrud - vi har också bokat kl 15.00. Det bara blev så när kyrkan bokades. Men egentligen hade jag föreställt mig kl 14. Men jag tror kl 15 blir suprebra!

• LECT

Jo, det lär ju bli lite mörkare sen... men när festen är igång så spelar ju inte det någon roll... Hoppas också kunna ta foto utomhus bland alla vackra färgglada löv... men vi funderar på att foto före vigseln, för att gästerna ska slippa vänta. Så ljuset spelar inte så stor roll för oss. Fast det skulle vara trevligt om det var ljust när man går ut ur kyrkan... Hoppas verkligen på vackert höstväder!!!!

• LECT

Oj! Det hade jag inte tänkt på ang tårta! Här är ju t.o.m. brudgummen laktoskänslig! Maten känns ju inte så svårt då det serveras portionsvis, men tårtan..! Ja, den får jag ta och fundera på... *håller utkik efter tips och idéer*

• LECT

Har ju faktiskt haft eb idé om vi skulle ha en enkel tårta som vi, brudparet, skär ur och äter av, men sen att alla gäster får serverat en tårta i miniatyr (en bakelse snarare)... Det är ju ett alternativ! Kanske ska ta och damma av den idén iaf då..

• LECT

Åh, mums!!! Ska definitivt ta upp den idén med sambon igen! Och choklad verkar ju inte så pjåkigt! Fast... hm... tror ajg vill ha en gräddtårta!

• LECT

Nemo - förlåt, men när ajg först läste det så fick jag det till att FORMEN skulle vara en morot! Började skratta så jag grät när jag läste igen och fatttade! *fredagskoma*

• LECT

Nemo - läckra tårtor!!!

jenbp - msyigt ändå med ett bröllop när det är lite mörkare... vi funderade ett tag på om vi skulle ha ett vinterbröllop... men då skulle det ju bli ännu längre tills dagen med stort D, så vi bestämde oss för oktober istället...
    Maldiverna låter mysigt... ååå... vi kan inte riktigt bestämma oss för var vi vill åka... mer än att Afrika känns MYCKET lockande... men det är ju så dyrt... Vi vill åka direkt efter bröllopet, eller ett par dagar efter snarare... så det får bli julsemestern som vi förlägger då istället... har ändå tänkt att ta ledigt fredagen före och måndagen efter bröllopet.

• LECT

Nemo - ni verkar vara i samma sits sm vi vad gäller att allt händer samma år... Flyttar in i vårat hus första februari, med en del som ska fixas i det. Bland annat hela fasaden under sommaren... Pengarna rullar snabbt iväg.

Vet att min far kommer erbjuda en del pengar till bröllopet, men inte hur mycket. Så vi räknar på att vi måste klara hela bröllopsbudgeten själva... Förutom bröllopsresan som vi får av min mor.

Det var en billig fotograf ni hittat!! Här i stan finns en fotograf som vi verkligen skulle vilja ha. Han skulle i så fall följa med under dagen (från morgon till brudskålen, vill man ha festen också så kostar det nån tusenlapp extra), porträttfotografera, välja ut och förstora bilder till ett album, samt lämna ifrån sig samtliga bilder högupplöst på CD. Men det skull kosta näramre 10.000kr! För mycket för våran budget tyvärr....

Svar på tråden Bröllop i oktober 2007