Inlägg från: Nemo nisi mors |Visa alla inlägg
  • Nemo nisi mors

Bröllop i oktober 2007

Tinelina

Gå in och prova en liknande modell åtminstonde. Det kan hända att du inte alls passar i det du tänkt dig (hände mig)

I övrigt tycker jag att kläningen är jättefin. Hade nog vågat beställa en därifrån.

Nu när jag var ute och provade var där en tjej med jättebyst som provade en axelbandslös klänning så det ska nog gå bra för dig oxå. Skulle det inte alls gå så kan du som jag skrev innan få en sömerska att sy till axelband på klänningen.

• Nemo nisi mors

Andie

Allt! (jag gör i alla fall det )

• Nemo nisi mors

Vi ska pynta med mycket mossa och ljus. Hänga tunna tyger i taket och duka med bord för 8 personer istället för att rada upp allt.

• Nemo nisi mors

Vi bokade äntligen kyrka idag. Eftersom de som har hand om Marvinsholms kyrka inte kan bestämma sig om den ska vara öppen eller ej utan förhalar beslutet hela tiden tog vi en annan kyrka. Nu ska vi gifta oss i Sankta Maria Kyrkan i Ystad. Den är faktiskt finare och bättre i storlek. Den kyrkan behövs inte pyntas alls då det är fina målningar runt om i hela kyrkan. Sen så är det lite roligare att gifta sig mitt i stan där det är mycket folk. Man är ju lite egenkär att vill att så många som möjligt ska se en i klänningen

• Nemo nisi mors

september mys

Vi funderar på att använda oss av reportage foton. Ev om vi ska ta lite mer arrangerade foton så kan man kanske ta dom inne i kyrkan efter vigseln. Har sett många sådana kort och tycker dom är jättefina.

• Nemo nisi mors

Mmmmmmmmm, Mexico, dit har jag alltid velat resa. Var det dyrt att leva där?

Har sneglat lite på Azorerna (billiga priser) men där finns ingen sandstrand och det vill jag nog ha på min Bröllopsresa.

• Nemo nisi mors

Det är min klänning som tar 5 mån innan den kommer. Tycker det är skönt att ha hittat den och att det finns gott om tid att rätta till ev fel, vilket jag hoppas att där inte ska vara .

Nu hade jag lyxen att jag hittade min kläning på första provningen.

• Nemo nisi mors

Hej

Tittade in på weddingbee idag. Fina foton på inbj,festprog och dukning i orange som inte är så kostama att göra.

www.weddingbee.com/

• Nemo nisi mors

Oj, nu dyker alla 20/10 brudar upp. Kul!

Har ett par bekanta som gifte sig den 28/10 i år och enl. dom var ett bra band det svåraste att hitta och rekomenderade oss att boka redan nu. Har genom vänners föräldrar fått tag i ett band med bra rekomendationer som är villiga att spela.

• Nemo nisi mors

Vi gifter oss kl 17.00. Bröllopsresan har vi önskat oss i bröllopspresent så vi får se vart det bär av.

Bandet jag tala om innan är med hela kvällen och höjer stämningen under middagen. För mig är fäststämningen viktigast. Jag är livrädd för att det ska bli ett av de bröllop som självdör lite och då kns det bra att ha rutinerade "partyhöjare".

Roligt vid bokningen var att då de normalt inte spelar på bröllop så hade de 2 krav 1 alkohol måste serveras till maten (till gästerna, de är nyktra) och 2 vi var tvugna att garantera att det var "dansfolk" som kom. Anledningen: De hade förr varit med om många spritlösa bröllop som inte ledde till dans och de vill spela för en dansande publik. Vist det låter lite knasigt men jag är beredd att hålla med dom.

• Nemo nisi mors

Vet ingen som är känslig som vi har bjudit. Men själklart blir det specialmat till de som är allergiska.

Har sett många bilder på tårtstälningar fyllda med minitårtor eler glaserade muffins. Det kan ju vara en ide om man vill att alla ska få något som ser lika dant ut även om innehållet skiljer.

• Nemo nisi mors

Har en nära vän som gör specialtårtor som ska göra vår. Vi kommer dock ha en stor tårta (morot ser det ut som just nu med mycket glsyr i lager)

• Nemo nisi mors

Morotstårta med philadelfiaglasyr i tre lager. Utan på ska den vara vit och ha lila blommor samt en text (har inte bestämt vad det ska stå än)

Om man kobinera dessa. Vit grund. texten är vit men penslas med pärlemor och blommorna är de som ingår i buketten

i.xanga.com/weddingbee/cakes_mb1004_27.jpg

weddings.theknot.com/odb/themes/realweddings/detailview.aspx&type=3&wedding_details=Cake&pageIndex=18&MsdVisit=1

www.uniquecakesbykaryn.com/wedding-cakes/sugar-flower-cake.jpg

• Nemo nisi mors

Andra länken funka inte när jag logga ur men den tårtan är lik den på tredje länken.

• Nemo nisi mors

Spikade bandet igår. De var nästan redan fullbokade för i år men hade hållt en plats till oss.

Bara genom att ha talat med dom märkte man snabt att de var profs. Klara och tydliga på vad de förväntade sig och på att det är ett samarbete som gäller för att det ska bli en rolig kväll. De hade ungefär samma instälningar på vad ett bra band har som uppgift som vi hade. Känner mig lugn och säker på att feststämningen kommer att vara på topp hela kvällen nu.

De spelar normalt inte på bröllop men i.o.m att det går genom vänners föräldrar ställer de upp.

• Nemo nisi mors

Hittat en kanon fotograf till bra pris. Han e med oss heladagen, från förmiddag till kväll samt tar porträtt bilder. För detta tar han 5500 + körersättning 2kr/km (blir kanske ytterligare 300-500)får inga framkallade bilder dock men de är redigerade och vi får den på en högupplöst cd (ja det där tekniska på slutet tog sambon hand om).

hört runt lite och en av de mer poppulära fotograferna i vår by tog 13000 för samma paket (dock med allbum, men ändå)

Min gulliga pappa har nu även deklarerat att han står för halva bröllopet. Kan pusta ut tre gånger nu. Bröllop nytt hus och renoveringar är ingen ekvation som e lätt att få ihop.

• Nemo nisi mors

Vårt hus tar in vatten i ladan nu när det regnar så mycket. Vill inte tänka på hur det står till under själva husgrunden.

Pappa höll oxå inne med vad han skulle bidra med länge så vi planera utifrån vår budget. Först när jag propsat på att vi skulle laga all mat själv tyckte han att nu får ni allt unna er catering, jag betalar halva bröllopet....Inget ändras dock ang vår budget utan kör samma princip som innan. Så bra som möjligt till så bra pris som möjligt (hellre stå utan ett moment än att det är lite halvkasst, än så länge har vi sluppit dock)

Svar på tråden Bröllop i oktober 2007