• Engäst

Tackkort...påkostat och onödigt eller....?

Nu ska ju jag inte gifta mig, men som gäst på flera bröllop de senaste åren dimper dyra tackkort ner i brevlådan efter ett tag. Påkostade och jättefina. Men...efter ett tag hamnar de i en låda och därmed har brudparets påkostade tackkort gjort sitt. Ofta har alla fotat en massa på själva dagen och har en uppsjö av fina foton.

Finns det inget annat alternativ som liksom "varar" längre? En magnet som kan sitta på kylskåpet eller dylikt?

Frå dåligt samvete varje gång jag städar lådan i köket och dessa fina kort ligger där och ingen ser dem.

Bara en tanke från En gäst...

• Svar på tråden Tackkort...påkostat och onödigt eller....?
  • TingelingAnna

Varför itne sätta in tackkorten i fotoalbumet tillsammans med korten man tagit från bröllopet. Det skulle nog jag ha gjort. (Har aldrig varit på bröllop mer än mitt eget.)

• Zozo

Jag sätter ocksa in andras bröllospfoton i album.. Har ingen större lust att tapetsera väggarna med varken andras eller mina bröllopskort!

At fotas gjorde vi mest för var egen skull, tackkorten blev liksom ett litet plus (och behöver inte kosta sa mycket)

• Engäst

Att sätta in dem i album är ju naturligtvis en jättebra idé, men jag har ju bara digitala bilder från alla bröllop.

• Kirsto

Jag har ett särskilt album för vigselannonser och inbjudningskort, program, tackkort etc.

• 26maj2007

vi har satt våra i ramar och har framme på de vi har fått från.

tycker det är trevligt.

alla gäster som brukar vara här är alltid framme och kollar på korten.

• Engäst

Kirsto: Önskar att jag var lika pysslig, men tyvärr...

• vi_två=sant

Har man många tackkort kan man ju göra ett collage av dom i en större ram.

• Fru Cinderella

Vi kommer skicka en cd-skiva med alla bilder från bröllopsdagen samt framsida som är som själva tackkortet.. inte alls dyrt.. 10kr skivan ;)

• tryswe

Äh, jag lägger tack-kort i en låda. Blir glad när jag får dom, men vill inte ha dem framme.
    Vi ska själva skicka ut (dyra) tack-kort med en handskriven personlig hälsing till varje gäst. För mig är poängen att visa uppskattning och säga just "tack". Om de sedan återvinner kortet i pappersinsamlingen, ramar in det eller kastar, det är helt upp till var och en. Det är inte kortet i sig som är viktigt utan det är "tacket".

• Kirsto

Engäst: Jag tycker inte att man behöver vara pysslig för att sätta in dem i ett album. Men ärligt talat - vill du inte titta på dem igen så SLÄNG för all del! tackkorten är roliga att få när man har varit gäst på ett bröllop och ett sätt för brudparet att tacka för presenter och visad vänlighet. Syftet är uppfyllt i och med att du har tagit emot kortet och läst det. Jag kommer inte att kontrollera vilka som har sparat kortet och inte av våra gäster.

Svar på tråden Tackkort...påkostat och onödigt eller....?